Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
DPB podpísal s ministerstvom dopravy zmluvu na eurofondy na nákup 30 nových jednosmerných električiek. Je už známy dodávateľ? https://e.dennikn.sk/minuta/2499008
neviem či sa to tu už preberalo, ale ako to bude od nového grafikonu od novembra 2021 s dopravcom Slovak Lines v okolí Bratislavy? Tender vraj vyhrala Arriva, takže ak je to pravda tak oni si zrejme dotiahnu svoje vozidla? Čo bude potom s busmi Slovak Lines? Budú mať nejaké iné pôsobisko?
Reply on: danlo #240494:
vzhľadom na "ne"údržbu vodorovného dopravného značenia (a to sa nezmení ani najbližších 30 rokov), je zvislá dopravná značka obzvlásť pri prechodoch pre chodcov viac ako žiadaná.
Reply on: TeBeCe #240473:
priechod pre chodcov sa vyznacuje vodorovnym znacenim, informacnou zvislou znackou by sa nemalo plytvat, lebo sa z nej stane zbytocny vizualny odpad (napr. v krizovatke v obci je priechod ocakavatelny - nie je potrebne ho este aj oznacovat zvislou znackou). Toto je priechod cez 2 pruhy, takze si myslim, ze tu by zvisla znacka mohla byt
Reply on: Kubo03 #240487:
Asi kým sa neoseká grafikon aj oficiálne. 😁
To skutočne nie je v DPB nikto, kto by ovládal aspoň základnú angličtinu?
Reply on: irizar #240490:
Tak pri najhoršom sa tam mohli sólo vozy otáčať cúvaním, ako pri Cintoríne Petržalka.
Reply on: Urbanway 2423 #240489:
Prihlasili sa dobrovolnici.
Ale prekvapuje ma to obratisko pri ubytovni, naposledy som pocul, ze to padlo na nedostatku miesta. Som rad, ze sa to vyriesilo a tie spite trosky sa uz nebudu potacat potme po stvorprudovke...
Reply on: Dispecer #240483:
... a ktorý "šťastlivec" bude mať tú česť ich šoférovať. 🙃
Reply on: Viko #240482:
Myslím si, že bezdomovcov nasmeruje na správny spoj to, že im bude stáť priamo pred ubytovňou. 🙂
Neviete náhodou niekto dokedy budú odriekavať vlaky na S20?
Reply on: Viko #240482:
Namiesto vonkajšieho tlačidla na otváranie dverí bude alkohol tester. 😁
Reply on: Dispecer #240483:
Špeciálne Crossway Line s fialovým pruhom 😋?
Ďakujem za odpovede. Ja osobne som zástanca rozvoja TB siete než elektrických autobusov. Dôvodov je niekoľko :
1. Pri nákupe EB sa nepozerá na požadovaný dojazd ale na cenu (domnievam sa, keďže si nemyslím že by EB značky SOR mali najväčší dojazd)
2. Neexistujúce stanice na dobíjanie nie len v BA (ich malá sieť)
3. Celková životnosť do budúcnosti, EB má batérie ktoré strácajú kapacitu (napr. nabíjaním) zatiaľ čo TB dokáže odjazdiť omnoho viac viď u nás na Slovensku Škody 14/15tr alebo aj 8tr na Ukrajine
Avšak v dnešnej dobe sa skôr TB rušia, rozvoj nie je financovaný fondmi (pokiaľ viem), popri tom TB pokladám za efektívny a ekologický spôsob dopravy v mestách, na takej Ukrajine aj medzi mestami. To je však asi len môj "sen" vidieť dopravu kompletne v mestách pomocou TB. Toho sa už asi nedočkám
Reply on: Viko #240482:
Ja som skôr zvedavý, aké vozidlá plánujú na túto linku nasadiť... 🙂
Vyberám z https://bratislava.sk/sk/pytajte-sa-primatora-otazky-a-odpovede-z-diskusie-na-tyrsaku-26-jun - myslím, že takto jasne to ešte nezaznelo:
"V súčasnosti sa kolegom podarilo zriadiť novú linku MHD, ktorá bude vo večerných hodinách premávať od Račianskeho mýta po trase linky 61 až priamo k ubytovni. Momentálne sa dokončuje obratisko pri ubytovni de Paul. Toto riešenie má potenciál výrazne zlepšiť podmienky pri večernom cestovaní linkou 61."

Ako sa plánuje riešiť smerovanie pasažierov na správny spoj?
Reply on: TeBeCe #240473:
Dnes mi akurát ako účastníkovi konania prišlo odvolanie k povoleniu pre predčasné užívanie trate (ešte nie je zverejnené online na stránke BSK) a ak je pravda čo sa píše v tom niekoľko stranovom odvolaní od Ing. Ivana Matušíka tak toto je tá najmenšia chyba na celom projekte a mesto pritom vedomosť o chybách malo a miesto toho aby ich priznalo robilo všetko preto aby sa zahladili. 😅
Reply on: Ike #240478:
Problem je že kontrola výdavkov a odôvodnenosti projektov zo strany EK je nedostatočná, čo zas súvisí s celkovou politickou štruktúrou EÚ, kde EK je de facto podriadená členským štátom a nemôže si dupnúť tak silno ako by mala. Z niečoho čo malo byť ekonomickým nástrojom na rozvoj internej ekonomiky sa stali úplatky pre východoeurópskych diktátorov.

Sú štáty ktoré čerpajú fondy efektívne, v súlade s ich pôvodným účelom, ale vyžaduje to dostatočne kvalitnú vládu, ktorá to berie ako príležitosť posunúť krajinu na vyššiu úroveň a nie ako peniaze zadarmo ktoré v lepšom prípade môžeme len tak rozhádzať na hociakú blbosť lebo však je to "zadarmo", v horšom prípade posúvame svojim kamarátom.
Reply on: Urbanway 2423 #240476:
Trolejbusy nie sú obmedzené dojazdom, ale zas sú obmedzené trasou. Elektrobus je výhľadovo lepšie riešenie, len ešte technologicky nie sme pri dojazde ktorý potrebujeme.
Reply on: zakaznik #240477:
Zas nepreháňajme. EÚ financuje odôvodnené výdavky, takže ak sa kúpila aj blbosť, tak sa deklarovalo, že to blbosť nebude a druhá vec je, že elektromobil nie je nijaká "technologická blbosť" súčasnosti ale v princípe zariadenie, s ktorým sa hral už Nikola Tesla.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.