A nemal by to mať DP vyriešené tak, že ak sa pravidelne objavuje takéto meškanie, mal by pridať autobus naviac, aby sa takémuto meškaniu vyhlo?
Namiesto riešení problémov sa ale riešia podivné výstrelky ako nové nahovorenie názvov niektorých zastávok (v niektorých prípadoch naozaj otrasným hlasom).
Mimochodom, keď sme už pri tom, netuší niekto čo to je za “akciu”? Lebo nikde som o tom nenašiel žiadne info.
Ak sa niekedy prejdete tie dve zastávky na konečnú, zistíte že tam nestojí 300 autobusov aby raz za deň vykonali jednu jazdu, ale na tú konečnú prichádzajú z iného spoja. Teda ak mešká ten, bude bohužiaľ meškať aj ten obratový.
Nemoze to byt tym, ze uz na tu konecnu prisiel s meskanim a ma kratky vyrovnavaci cas?
Alebo caka na dobiehacov a toto je vysledok, aby nemusel pocuvat klasicke nadavanie dobiehacov na bus - “preco nemoze pockat 30 sekund, kym dobehnem k busu, ale zavrie mi pred nosom?”
prečo sa vodiči aspoň nesnažia prísť na zastávku v stanovený čas respektíve dodržiavať daný čas. nakoľko si neviem vysvetliť meškanie spoja 7 až 10 min v čase keď sú cesty poloprázdne čiže nemešká kôli premávke a autobus začína dve zastávky pred tou mojou zastávkou... čím teda nestíham bus na ktorý by som mal podľa plánovača trasy prestúpiť... A to je skoro každodenná skúsenosť v praxi... veď nemali by sa vodiči aspoň snažiť prichádzať v stanovenom čase?
Mozno spravia v ramci ziskavania financii akciu “nahraj si svoju zastavku” - kazdy si za poplatok nahra hlasenie najblizsej zastavky podla trvaleho pobytu.
Súhlasím s Kubom03. Vysvetlite mi prosím niekto, prečo niektoré zastávky sú nahovorené inými ľuďmi? Ako píše Kubo, hlásenie zast. Americké nám. je nahovorené nejakým chlapom, ktorý vôbec neartikuluje, ako cudzinec mu nemáte šancu rozumieť a hlásenie zast. Šafárikovo nám. hovorí nejaká postaršia žena zase úplne preafektovane. Hlásenie zast. Botanická záhrada zakričí zase nejaký iný hlas. Prosím, kde je tá logika, načo toto bolo dobré? Vôbec sa mi to nepáči a pred návštevníkmi to tiež nevyzerá dvakrát reprezentatívne.
S tým ratám a nevidím dôvod aby to bol problém, tie transakcie natekajú s údajom o koľkej bola tá transakcia realizovaná (inak by neboli možné ani bezplatné prestupy).
Nebol problém v tom, že systém pípnutia vyhodnocuje až na konci dňa (nie priebežne), pretože ak by si si kúpil lístok offline, (napr. niekde v Lesoparku) tak by ho to nevedelo správne vyhodnotiť?
Pri systémoch platby cestovného platobnou kartou mi dosť vadí fixný čas pre denný limit (u nás napríklad od polnoci do polnoci, inde napr. od 4:00 do 3:59 a pod.), hoci papierové lístky sú 24-hodinové. Znevýhodňuje to metódu platby ktorá by mala byť primárna.
Chcem sa preto spýtať či vidíte nejaký matematický problém v takomto riešení kedy by sa pri každej ceste overilo koľko eur cestujúci precestoval za posledných 24 hodín a podľa toho sa buď uplatnil denný limit alebo nie.
Modelový príklad s jednorazovým cestovným 90 centov a denným limitom 3,00€:
- Cestujúci priloží kartu prvý krát o 13:00, zaúčtuje sa 90 centov.
- Cestujúci priloží kartu o 17:20, zaúčtuje sa 90 centov (zatiaľ 1,80€ za 24 hod.).
- Cestujúci priloží kartu na ďalší deň o 6:45, zaúčtuje sa 90 centov (zatiaľ 2,70€).
- Cestujúci priloží kartu o 10:30, zaúčtuje sa 30 centov (rozdiel medzi 3,00€ a 2,70€).
- Cestujúci priloží kartu o 12:00, nezaúčtuje sa nič (denný limit za posledných 24 hodín dosiahnutý).
- Cestujúci priloží kartu o 15:00, zaúčtuje sa 90 centov (za posledných 24 hodín bolo zaplatených 2,10€)
- Cestujúci priloží kartu o 16:15, nezaúčtuje sa nič (za posledných 24 hodín boli zaplatené 3€)
Celková zaplatená suma je 3,90€. To je ekvivalent toho ako keby si cestujúci na prvú cestu kúpil jednorazový CL a na zvyšné použil 24-hodinový CL, takže v tomto príklade mi to sedí. Platba kartou teda vychádza rovnako (ak je tarifa jednotná) vďaka klzavému dennému limitu a nie fixnemu.
JamaVOku