Na zalozak potrebujes vozidlo, na ktore sa da spolahnut, ze v pripade potreby dokaze dokoncit lubovolnu smenu. U Karos je loteria, ci vobec nastartuju.
2. Ak správne počítam, tak by to so súčasným počtom vozov (viac ako cca týždeň odstavené vozy nepočítajúc) vyšlo aj s nejakou malou rezervou a ak by sa oživili aj SU 18 a MANy (príp. by na 88 zostali na väčšine poradí SU 15), tak by to určite vyšlo, takže snáď sa už Karosy objavia iba na nejakej historickej linke.
1. Uz dost dlho,rok urcite.
2. Nema, aktualne ich ani netreba v rezime sk.prazdniny - ak by zacal rezim skolske dni, tak to bez Karos asi nevyjde.
3. Lebo to chcela mč Karlovka pre zachranky v pripade rannych/poobednych zapch na Botanickej.
4. Od 9/21 sa vravi
Chcem sa do tohto fóra spýtať pár otázok a na niečo aj upozorniť:
1. Odkedy má #4921 nové poťahy na sedadlá? Vyzerajú podobne (ak nie rovnako), ako v #7085, ktorá ich má od decembra 2020.
2. Má v pláne DPB vrátiť do premávky Karosy B741?
3. Z akého dôvodu nie je zatrávnený takmer celý úsek Riviéra - Botanická záhrada?
4. Kedy chce zaviesť DPB režim pracovné dni, školský rok?
Chcel by som upozorniť na chybné otváranie sa prvých dverí v #7733. Pri niektorých zastávkach, keď chce otvoriť dvere, začnú divné vydávať zvuk vŕtania a po 2 - 6 sekundách sa dvere otvoria.
Ešte raz pripomínam, že to #7733 robí len na nejakých zastávkach.
Ako to bude s 205ťko od rádiovej, keďže 204 potrebuje cele obratisko už len pre seba pre zachádzanie na dlhé diely. Niečo sa pre 205 rysuje a to so zachádzaním na Studenú ul. viď plán
. 7.2.2.4 - Návrh riešenia hromadnej dopravy Počas prerokovávania návrhu územného plánu zóny bol predovšetkým zo strany obyvateľov kladený dôraz na zachovanie štruktúry a charakteru územia. Obslužnosť verejnou hromadnou dopravou v takomto prípade nevyžaduje zvláštny nárast objemov, dostatočne je dobre zabezpečená aj z existujúcich zastávok autobusov na Technickej z juhozápadnej strany a po diagonále protiľahlo, zo zastávok na Studenej ulici. V súlade s platným Územným plánom Hlavného mesta Bratislava sa s trolejbusovou dopravou počíta v smere Studená, Bočná, Galvaniho (nová súbežná obslužná komunikácia), Banšelova, Rádiová. Tranzitná autobusová hromadná doprava bude vedená po súbežnej obslužnej Galvaniho ulici. Zabezpečiť miestu obsluhu autobusmi je reálne v trase Banšelova, Galvaniho (obslužná), Bočná a Technická. V riešenej lokalite je navrhnutá obojsmerná (párová) zastávka na Bočnej ulici s prevádzkovo vyhovujúcimi parametrami a poskytnutím vyhovujúcej pešej dostupnosti pre celé územie, a najmä jeho juhozápadnú čas ť. Na severovýchodnej strane je obsluha územia zabezpe čená autobusmi zo zastávo k na Studenej ulici, navrhovaných pred križovatkou s Krajnou ul. (pri jazde od Rož ňavskej). Aký je teda váš názor na predĺženie 205 cez Banšelovú?
Prvýkrát som túto funkciu videl minulý štvrtok, teda 13.5.
Tiež vtedy ráno úradovali veľké zápchy a nejakú 83ku ukazovalo ako uviaznutú, ktorá bola hneď pred 84kou, v ktorej som sedel ja. Upozornenie pre 84ku nabehlo tak po pár minútach státia, takže si dovolím tipnúť, že sa uviaznutie určuje podľa ubehnutej vzdialenosti za posledných pár minút (5?). Ale to sú len moje postrehy.
Edit: Alebo sa to určuje podľa neprimerane veľkého času od poslednej obslúženej zastávky, pričom systém vie, že napríklad od Záluh na Lipského (obľúbené miesto viaznutia 83/84) trvá cesta 2min.
Este sa netes-Mikas zasadne uraduje v piatok, a po dnes zverejnenych preferenciach politickych stran este moze dostat od Igora pokyn na zmenu vyhlasky.
§ 2 Prekrytie horných dýchacích ciest v interiéri
(1) Podľa § 48 ods. 4 písm. r) zákona sa všetkým osobám nariaďuje riadne prekrytie horných dýchacích ciest (nos a ústa) použitím respirátora na verejnosti vo všetkých priestoroch interiérov budov, prostriedkoch verejnej dopravy, taxislužbách alebo inej preprave s osobami, ktoré nie sú členmi spoločnej domácnosti.
(2) Povinnosť podľa odseku 1 sa nevzťahuje na:
a) deti do 6 rokov veku,
...
c) osoby so závažnými poruchami autistického spektra,
d) osoby so stredným a ťažkým mentálnym alebo sluchovým postihnutím,
...
(3) Použitie respirátora podľa odseku 1 možno nahradiť použitím inej preventívnej ochrannej pomôcky, a to použitím rúška, šálu alebo šatky v prípade:
...
g) osôb, ktoré sa nachádzajú v interiéri v územných obvodoch okresov v stupni Monitoring, I. alebo II stupni ostražitosti podľa Alert systému pre monitorovanie vývoja epidémie a prijímanie protiepidemických opatrení v závislosti od intenzity šírenia SARS-CoV-2 (COVID-19) (ďalej len „COVID AUTOMAT“)
Takže ešte raz:
Niet žiadnych pochybností o tom, že v oranžových a lepších okresoch stačí vo verejnej doprave rúško
Inak včera som cestoval rýchlikom z BA na východ a nevšimol som si nikoho, kto by si počas státia v leopoldovskej stanici (okres Hlohovec) vymenil respirátor za rúško
Ono meniť typy náhubkov ani nie je nutné, keďže respirátor je možné použiť aj tam, kde sa vyžaduje iba rúško
Na informácie na stránke ÚVZ by som sa nespoliehal, keďže minimálne raz už vypustili tlačovú správu, ktorá obsahovala iné pravidlá ako ich vlastná vyhláška Museli sme im v komentároch na FB vysvetľovať, ako sa veci naozaj majú
Podla toho, kto si ako vysvetli pojem "interier" vo vyhlaske, ci sa pod tym mysli aj dopravny prostriedok, alebo nie. https://www.minv.sk/swift_data/source/verejna_sprava/vestnik_vlady_sr_rok_2021/vyhlaska_206.pdf
V rychliku by to znamenalo viacnasobnu zmenu typu nahubku pri cestovani, podla toho, akym okresom prave prechadza. Ale niekde som tusim zachytil, ze MHD je stale mimoriadne rizikove prostredie, tak tam ma stale platit respirator.
Podľa mňa by to mohlo vyjsť, veď niektoré ranné služby by sa zmenili na celodenné, aby sa posilnil interval cez deň a ráno by sa mohli trochu skrátiť prestávky, aby stačilo pridať iba 1-2 poradia, čo by pri súčasnej výprave 29/30T 50 vozov mohlo byť nejakých 54-55 vozov, čo by bol stav, ako pred koronou, aj keď by to teda vyšlo dosť na tesno.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
§ 2 Prekrytie horných dýchacích ciest v interiéri
(1) Podľa § 48 ods. 4 písm. r) zákona sa všetkým osobám nariaďuje riadne prekrytie horných dýchacích ciest (nos a ústa) použitím respirátora na verejnosti vo všetkých priestoroch interiérov budov, prostriedkoch verejnej dopravy, taxislužbách alebo inej preprave s osobami, ktoré nie sú členmi spoločnej domácnosti.
(2) Povinnosť podľa odseku 1 sa nevzťahuje na:
a) deti do 6 rokov veku,
...
c) osoby so závažnými poruchami autistického spektra,
d) osoby so stredným a ťažkým mentálnym alebo sluchovým postihnutím,
...
(3) Použitie respirátora podľa odseku 1 možno nahradiť použitím inej preventívnej ochrannej pomôcky, a to použitím rúška, šálu alebo šatky v prípade:
...
g) osôb, ktoré sa nachádzajú v interiéri v územných obvodoch okresov v stupni Monitoring, I. alebo II stupni ostražitosti podľa Alert systému pre monitorovanie vývoja epidémie a prijímanie protiepidemických opatrení v závislosti od intenzity šírenia SARS-CoV-2 (COVID-19) (ďalej len „COVID AUTOMAT“)
Takže ešte raz:
Niet žiadnych pochybností o tom, že v oranžových a lepších okresoch stačí vo verejnej doprave rúško