Reply on: zakaznik #239587:
Neviem či zámerne, ale šíriš tu ťažké dezinformácie.To, čo si postol ty, sú dotácie pre komerčnú dopravu, ktoré sú v gescii ministerstva hospodárstva. Nebolo Ti ani trocha podozrivé, že "diaľková vnútroštátna doprava" vo verejnom záujme už desaťročie neexistuje a úplne tam chýba prímestská doprava?
Vyberám úryvok:
"Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia vyzýva Ministerstvo hospodárstva SR pred spustením druhého kola dotácií pre ***komerčnú*** autobusovú dopravu na odbornú diskusiu a prehodnotenie plánu postupovať ako pri prvej výzve na dotácie pre autobusy v minulom roku."
Celý link: https://www.cesmad.sk/kategoria/25-aktuality-2/3190-smerujeme-k-likvidacii-moderneho-autobusoveho-parku-na-slovensku
DPB sa uchádza o finančnú pomoc v rámci projektu "Prvá pomoc plus".
https://podnikatelskecentrum.sk/projekt-prva-pomoc-plus-zakladne-informacie-a-usmernenie/
Problémom je táto formulka:
...
"OPRÁVNENÝ ŽIADATEĽ: Zamestnávateľ (okrem subjektov verejnej správy) a SZČO, ktorý je zamestnávateľom, ktorí v čase vyhlásenej mimoriadnej situácie, núdzového alebo výnimočného stavu (ďalej len „MS“) udržia pracovné miesta aj v prípade prerušenia alebo obmedzenia svojej prevádzkovej činnosti alebo poklesu tržieb."
...
"Neoprávneným žiadateľom projektu sú subjekty verejnej správy. Subjekty verejnej správy sú právnické osoby zapísané v štatistickom registri organizácií, ktoré sú zaradené v sektore verejnej správy v súlade s európskou metodikou ESA 2010 ustanovenou Nariadením EP a Rady (EÚ) č. 549/2013 z 21. mája 2013 o európskom systéme národných a regionálnych účtov v Európskej únii."
V doprave to znamená, že sa odškodnia všetci dopravcovia okrem štyroch. Tých "nepodstatných", ktorí zabezpečujú "iba" 3/4 výkonov v rámci MHD na Slovensku.
zakaznik
"Oprávneným žiadateľom o podporu v rámci návrhu je fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá spĺňa všetky nasledovné podmienky:
a) je prevádzkovateľom pravidelnej diaľkovej vnútroštátnej dopravy, pravidelnej diaľkovej medzinárodnej dopravy, osobitnej pravidelnej dopravy a príležitostnej dopravy v zmysle § 9 ods.3, § 24 a § 25 zákona č. 56/2012 Z.z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov, vozidlami s obsaditeľnosťou nad deväť osôb.
b) má sídlo na území Slovenskej republiky
V prípade, že prevádzkovateľ vykonáva činnosť na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme a zároveň vykonáva aspoň jednu z činností uvedených v bode 3 písm. a) tohto návrhu, je oprávnený za túto činnosť uvedenú v bode 3 písm. a) žiadať dotáciu podľa tohto návrhu, ak vie vierohodne preukázať pokles tržieb v tejto oblasti (činnosti). Na tento účel je napríklad možné preukázať pokles tržieb za rozhodné obdobie v porovnaní s referenčným obdobím podľa hlavnej knihy účtovníctva overenej audítorom, čestným prehlásením, prostredníctvom uisťovacej služby a pod."