On má ten Těšnov zasa rôzne iné špecifiká. Dalo by sa to bez nejakých zásadných komplikácií riešiť aj tu ale myslím si, že jednak tu nie je na to priestor, jednak netreba riešiť skončenú vojnu, treba riešiť Tetru.
Je celkom rozdiel, či je jedna výhybka ovládaná z dvoch miest na úseku, ktorý je vyhradený výlučne pre električky a či by to bolo v križovatke Vazovova/Radlinského, kde je frekventovaná cestná doprava, priechody pre chodcov, zastávka hneď v dotyku s križovatkou a dopĺňa to električkový triangel, kvôli ktorému by ovládanie v smere od Krížnej muselo byť ešte pred výhybkou na Vazovovej.
Ale ako som napísal a Ty si to potvrdil, technicky to možné je. Len prevádzkovo nereálne.
Riešenie, ktoré "nie je možné", je v Prahe už dlhé roky (t.j. bolo tam už v čase trolejových kontaktov) na výjazde zo slučky Těšnov. Vetra by to samozrejme zjednodušila. Ak majú T3P a T6 dlhšiu perspektívu ako povedzme rok, treba ich Vetrou dovybaviť. Pri ich vyraďovaní sa môže Vetra presťahovať do nových vozov. Tá istá absurdita bola, keď sa všelijaké plesnivé Tambusy a Vrakosy vybavovali elektronickými transparentmi ale " pre neperspektívnosť" už nie hlásičmi.
Neplanuje sa v suvislosti s vystavbou novych trolejbusovych trati a rekonstrukcie niektorych usekov aj modernizovat prestavovanie trolejovych vyhybiek palubnym pocitacom?
Reálne sa tam vpohode zmestia dve električky za sebou - konkrétne mám na mysli prvú škodovku a za ňou K2S tak, aby tá K2S následne vedela vyhybku prehodiť. Nerobí sa to ale, lebo zvyčajne dokiaľ druhá električka dojde do zastávky, tak ta prvá sa už pohybuje z nej - preto sa čaká ďaleko pred kontaktom, aby prvá električka prešla za vyhybku a tá druhá vedela už oblokovanú vyhybku prehodiť a prísť ku označníku. Pri aktuálnom poriadku to je ale veľmi zriedkavý jav, horšie bolo keď jazdila aj linka 7, vtedy sa to stávalo častejšie.
Výhybka pred zastávkou na Blumentáli byť nemôže, pretože jej ovládanie by muselo byť v oboch smeroch ešte pred križovatkou a teda zvlášť pre obe príjazdové vetvy. Technicky síce realizovateľné, ale prevádzkovo je to nereálne - vozidlá by si museli dávať prednosť nielen podľa dopravných predpisov, ale ešte aj podľa toho, ktoré ako prvé prešlo cez snímač ovládania výhybky.
Riešením pri terajšom stave je VETRA do všetkých vozidiel.
Riešením pred rekonštrukciou mohlo byť nepresunúť výhybku v smere do centra hneď za zastávku, ale nechať medzi zastávkou a výhybkou priestor. Oblúk smer Obchodná mohol byť ostrejší, avšak rovnomerný a nie rozdelený na dve časti ako je teraz.
Veď áno ,
No potom akosi stráca zmysel prestupnej zastávky.
Potom mala byť výhybka už pred zastávkou ako to tu už niekto písal.
Zbytočne teraz , iba nasierajú ľudí s nefunkčným prestupným systémom.
Však Vetra nemá nič so zberačom. Tam ide len o to, že DPB nedovybavil staršie vozidlá ako napr. DPP či DPMB. Toto sa tiahne DPB odjakživa, čo si pamätám - viď napr. nedovybavenie T3 do č. 7736 zadným ovládaním, dojazdením hromady "päťstovkových" T3 s prepínaním v poistkovej skrini atď.. Proste nič nikdy nedotiahli. Šestina sa pohral a zabudol. A taký istý Šestina je tam zjavne aj teraz.
Celý ten problém tkvie v tom, že ešte stále nie sú všetky vozidlá vybavené Vetrou. To znamená, že Vetra musí byť umiestnená ešte pred trolejovým kontaktom. Ak budú mať všetky vozidlá Vetru, tak sa trolejový kontakt zruší a Vetra sa posunie bližšie k výhybke. Potom už budú môcť normálne za sebou zastaviť aj dva vozy, pokiaľ to zase nebude niekto sabotovať nezmyselnými nariadeniami. Ale kedy to bude, tak to nikto nevie, pretože toto "dovybavenie tisícročia" sa vlečie už pekných pár rokov.
tam je zas otazne ci by bol dostatocne daleko od vymeny na to aby to stacilo na to aby sa vymeny prestavili a vodic vozidla to zaregistroval v pripade vozidla s najviac vzadu umiestnennym zberacom (toto je ale len na uvahu, neviem posudit)
A nešlo by posunúť ten kontakt/snímač VETRY tak, aby bol nad/pod prvou električkou v rade a druhá električka by ho teda nemohla prejsť, keď by pred ňou už stálo iné vozidlo?
No oni ten projekt asi robili tak, že počítali, že VETRA bude časom na všetkých vozidlách a potom sa zruší trolejový kontakt a VETRA sa bude môcť posunúť bližšie k výhybke. Takže tak o 30 rokov
"Mysleli sme to dobre a dopadlo to ako vždy"
Závisí od okolností a konštelácii vozidiel.
Ak je ako prvá súprava, tak sa to v smere von z centra dá a v smere do centra len ak druhé vozidlo nemá VETRU.
Ak je ako prvá kačica, tak ako druhá môže byť len T6 na zadný zberač alebo v smere von z centra sa myslím pri troche presnosti zmestí aj 29/30T (30T smerom B určite).
Pri takejto kombinácii je na vodičovi a jeho odhade situácie a schopnostiach, či sa rozhodne zastaviť ako druhý.
Nemajú, a problém je veru aj v tom, že tá Vetra sa nachádza 40 metrov od začiatku zastávky. To znamená, že ďalšie vozidlo s Vetrou nemôže zastaviť, pretože sa svojou dĺžkou do 65 metrovej zastávky dĺžkovo nezmestí.
Všetko je to pekné, len by som uvítal transparentnejšie informovanie... To je ten projekt, pre ktorý ľudia okolo Slovakiaringu oživili krachnutú maďarskú víziu kompozitných autobusov Modulo?
S499.1023