Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: HORVI #239052:
A jéje. Tuším som tie hlavné správy zakríkol: https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/2/Dispe%C4%8Dersk%C3%A9-f%C3%B3rum?dfpi=170872#170872

Inak, ako je technicky možné, že má niekto dva účty s rovnakým menom? 😃
Reply on: HORVI #239051:
To je nehoráznosť!
Nahliadnime trošku do politiky, ktorá sa týka aj MHD: Dnes ste mohli vodiči (ktorí ste tu prihlásení) vidieť nehodu okolo 14:00 na Pražskej ulici. Keby niečo ja nie som vodič autobusu.🙂
Viac už ale v Televíznych novinách o 19:00 na Markíze, v skopírovanom úryvku bez obrázkov, alebo na tomto linku:

https://www.tvnoviny.sk/domace/2020214_foto-na-frekventovanej-bratislavskej-ulici-havaroval-sofer-veroniky-remisovej

FOTO: Na frekventovanej bratislavskej ulici havaroval šofér Veroniky Remišovej
Podľa našich informácií sa vážne nezranil.

Na Pražskej ulici v Bratislave havarovala v stredu (10. 2.) okolo 14.00 h vládna limuzína, ktorá patrí úradu na ochranu ústavných činiteľov.

Po rokovaní vlády vicepremiérka Veronika Remišová povedala, že to bol jej šofér. Pri nešťastí auto narazilo do dvoch stĺpov verejného osvetlenia, elektrickej rozvodnej skrine a kríkov pri ceste.

Vodič, ktorého na mieste ošetrili záchranári, odmietol prevoz do nemocnice.

Presné príčiny a okolnosti nehody sa podľa bratislavských policajtov vyšetrujú.

Zdroj: tvnoviny.sk
Reply on: Linka č. 74 #239049:
To kto si tu dovoľuje písať pod mojim menom?!👎
Dal som si nové meno.
Keby niečo, som HORVI.
Reply on: Petto #239047:
Aj na teba a všetkých, čo tu pridávajú prípsevky.

P.S.: Dúfam, že si to na mňa nemyslel v zlom.
Reply on: HORVI #239046:
A musime si zvyknut aj na HORVIho na fore. 😃
Reply on: MatejBA #239045:
Nuž, musíme si zvyknúť aj na opitých alebo nepozorných vodičov.😐
Niekto pekne zramoval Damborskeho
A nie zákaz nemal nikdy zmysel. Keďže vysoký dopyt (a tiež cena) je signál produkcii a dovozu, že treba zvýšiť výrobu a dovoz.
Reply on: 810zssk #239037:
Dopadlo to presne tak, ako to celé pomenovali. "Spoločná zodpovednosť" a.k.a. komunizmus - muselo byť každému jasné už v marci 2020, že budú umierať ľudia vo veľkom ako vždy pri podobných myšlienkach predtým.

Vo verejnej doprave by bolo rozumné použiť masky z čo najväčšou účinnosťou. Lenže luza také zakázala predávať v marci a ešte aj nariadila mrhanie zdrojmi nosením ochrany (ak niekto náhodou mal) v exteriéri.
Zima už je v druhej polovici a tak by som navrhol diskutovať o klimatizácii a kúrení jednotlivých vozidiel, keďže diskusia o predchádzajúcej téme akosi viazne. Bol by som rád, keby ste napísali svoj názor na tento návrh. Ďakujem

HORVI🙂
Reply on: 810zssk #239037:
Je to všetko na diskusiu. Každopádne tie rúška bez výdychového ventilu lepšie eliminujú ľuďom smrad z úst, takže by som to takýmto opusteným civilizáciam zaviedol, kým si nezvýšia hygienické štandardy.
Reply on: 810zssk #239038:
To je fakt úctyhodné, vypraviť podobný počet námrazoviek ako nočných vozov. Na niektorých tratiach sa museli pomaly tvoriť aj kolóny námrazoviek. 😃
DPMB, zase raz ukázalo, ako robiť MHD a že keď sa chce, tak sa všetko dá. Konečne nebude môcť DPB, cestári (ktorí tiež v Brne zohrali významnú rolu), ani nikto iný tvrdiť: ,,Mrzlo a aj napriek nášmu "enormnému" úsiliu sa nám paralyzovanie MHD odvrátiť nepodarilo."
Celkom cool príbeh o tom ako si Brno poradilo s prudkým ochladením, okrem iného vypravením 40 (!) námrazoviek: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/kalamite-predesla-nocni-smena-tramvaje-trolejbusy-ledovka.A210208_113634_brno-zpravy_mls
Reply on: ufo #239036:
Nejake riziko existuje vždy. Prenos cez kontaminované povrchy je ale výnimočný a podľa vyjadrenia viacerých autorít zanedbateľný.

V režime "chránim seba" vieš riziko stlačiť na takmer nulu. Kvalitný respirátor (masochisti kľudne nech nosia aj FFP3) ti ochráni dýchacie cesty a nad tým kam sa ošahávaš rukami, prípadne ako často si ich dezinfikuješ máš kontrolu tiež.

V režime "chránia ma ostatní" o kontrolu nad svojim zdravím prichádzaš. Spoliehaš sa na to že všetci okolo teba majú kvalitné, čisté, správne používané a často menené ochranné pomôcky. Čo sa v realite samozrejme nedeje, kopa ľudí dokonca stále nosí látkové rúška, nehovoriac o tom že si ich nasadzujú špinavými rukami, ošahávajú, zle skladujú a nosia príliš dlho. V tomto režime nie je tvoj problém s madlami a očami nijak vyriešený, ale pridáva sa mnoho ďalších rizík.

Nerozumiem prečo sa držíme toho druhého. Kedysi to možno dávalo zmysel, lebo ochranné prostriedky neboli dostupné, alebo sa argumentovalo cenami respirátorov. Ale keď už chceme aby v MHD všetci nosili respirátory aj tak, potom je úplne logické prejsť na model kde každý chráni seba (do takej miery ako chce). Poskytlo by to lepšiu ochranu tým čo sa boja a znížilo by to sociálne napätie a konflikty s tými čo akcpetujú riziko.
Reply on: 810zssk #239035:
Ak by sa nosili respirátory s ventilom, tým pádom by nakazený človek vypúšťal vírus, ktorý sa dostane do teľa cez sliznice, teda očí. (Napr. dotykom madla v MHD, na ktoré dýchal nakazený a potom sa chytíš na tvári atď.)
Reply on: S499.1023 #239034:
Samozrejme že je, inak by neodporúčali prechod z handier na vyšší level (nie že by to pomohlo, lebo týždeň nosený respirátor tiež veľa efektu neprinesie).

Moje želanie je any sme spravili ešte ten posledný krok k noseniu respirátorov s ventilom a nech každy chráni seba ak chce a nemusí riešiť ostatných. To by výrazne pomohlo aj dopytu po verejnej doprave.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.