Dopadlo to presne tak, ako to celé pomenovali. "Spoločná zodpovednosť" a.k.a. komunizmus - muselo byť každému jasné už v marci 2020, že budú umierať ľudia vo veľkom ako vždy pri podobných myšlienkach predtým.
Vo verejnej doprave by bolo rozumné použiť masky z čo najväčšou účinnosťou. Lenže luza také zakázala predávať v marci a ešte aj nariadila mrhanie zdrojmi nosením ochrany (ak niekto náhodou mal) v exteriéri.
Zima už je v druhej polovici a tak by som navrhol diskutovať o klimatizácii a kúrení jednotlivých vozidiel, keďže diskusia o predchádzajúcej téme akosi viazne. Bol by som rád, keby ste napísali svoj názor na tento návrh. Ďakujem
Je to všetko na diskusiu. Každopádne tie rúška bez výdychového ventilu lepšie eliminujú ľuďom smrad z úst, takže by som to takýmto opusteným civilizáciam zaviedol, kým si nezvýšia hygienické štandardy.
To je fakt úctyhodné, vypraviť podobný počet námrazoviek ako nočných vozov. Na niektorých tratiach sa museli pomaly tvoriť aj kolóny námrazoviek.
DPMB, zase raz ukázalo, ako robiť MHD a že keď sa chce, tak sa všetko dá. Konečne nebude môcť DPB, cestári (ktorí tiež v Brne zohrali významnú rolu), ani nikto iný tvrdiť: ,,Mrzlo a aj napriek nášmu "enormnému" úsiliu sa nám paralyzovanie MHD odvrátiť nepodarilo."
Nejake riziko existuje vždy. Prenos cez kontaminované povrchy je ale výnimočný a podľa vyjadrenia viacerých autorít zanedbateľný.
V režime "chránim seba" vieš riziko stlačiť na takmer nulu. Kvalitný respirátor (masochisti kľudne nech nosia aj FFP3) ti ochráni dýchacie cesty a nad tým kam sa ošahávaš rukami, prípadne ako často si ich dezinfikuješ máš kontrolu tiež.
V režime "chránia ma ostatní" o kontrolu nad svojim zdravím prichádzaš. Spoliehaš sa na to že všetci okolo teba majú kvalitné, čisté, správne používané a často menené ochranné pomôcky. Čo sa v realite samozrejme nedeje, kopa ľudí dokonca stále nosí látkové rúška, nehovoriac o tom že si ich nasadzujú špinavými rukami, ošahávajú, zle skladujú a nosia príliš dlho. V tomto režime nie je tvoj problém s madlami a očami nijak vyriešený, ale pridáva sa mnoho ďalších rizík.
Nerozumiem prečo sa držíme toho druhého. Kedysi to možno dávalo zmysel, lebo ochranné prostriedky neboli dostupné, alebo sa argumentovalo cenami respirátorov. Ale keď už chceme aby v MHD všetci nosili respirátory aj tak, potom je úplne logické prejsť na model kde každý chráni seba (do takej miery ako chce). Poskytlo by to lepšiu ochranu tým čo sa boja a znížilo by to sociálne napätie a konflikty s tými čo akcpetujú riziko.
Ak by sa nosili respirátory s ventilom, tým pádom by nakazený človek vypúšťal vírus, ktorý sa dostane do teľa cez sliznice, teda očí. (Napr. dotykom madla v MHD, na ktoré dýchal nakazený a potom sa chytíš na tvári atď.)
Samozrejme že je, inak by neodporúčali prechod z handier na vyšší level (nie že by to pomohlo, lebo týždeň nosený respirátor tiež veľa efektu neprinesie).
Moje želanie je any sme spravili ešte ten posledný krok k noseniu respirátorov s ventilom a nech každy chráni seba ak chce a nemusí riešiť ostatných. To by výrazne pomohlo aj dopytu po verejnej doprave.
Ministerstvo zdravotníctva (MZ) SR odporúča ľuďom, ktorí využívajú mestskú hromadnú dopravu (MHD), aby sa dali pretestovať raz za sedem dní. TASR o tom informovala hovorkyňa rezortu zdravotníctva Zuzana Eliášová.
"Bez ohľadu na farby okresov je vhodné, ak cestujem MHD, aby som sa raz za 7 dní pretestoval. V tomto prípade ide o odporúčanie a výzvu ministerstva zdravotníctva, aby do MHD nastupovali ľudia len s negatívnym testom,"
Nenašiel som nikde zmienku o tom v oficiálnych dokumentoch, že zamestnanci prepravujúci sa verejnou dopravou bezohladu na región potrebujú na vstup do zamestnania maximálne 7-dňový negatívny test. Fakt to nie je nikde uvedené. Nájde to niekto, alebo to boli len do vetra vypustené prázdne slová?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.