Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #238916:
Menili sa jazdné doby medzi niektorými zastávkami, takže sa o pár minút poposúvali odchody.
Reply on: Peon #238917:
Poschoďáky sa väčšinou vozia s dvomi ľuďmi, ale dopravne stačí jeden. Napr. S65 bývala s jedným od jej vzniku.
Reply on: Peon #238916:
Keby len rozbitie prekladu...z Patrónky smer Dúbravka pred zmenou v októbri odchádzala 83 o XX:05, 15, ...Teraz o XX:01, 11, atď. a 21 prichádza v rovnakej minúte. V 99,9% prípadoch 83 zdrhne 21-ke a človek môže postávať 10 minút na Patrónke. Radosť cestovať.🙂
Reply on: Trammat #238907:
Personálne nepomohlo trochu zrušenie vlakvedúcich na trase "Kúty - Skalica" a aj na S25 kým existovala? A náhodou nebol pred covidom nejaký čas na poschoďákoch S liniek (napr. S20) iba vlakvedúci? Asi pred mesiacom som cestoval v mci BA S20-kou a prekvapilo ma, že tam bol vlakvedúci aj sprievodca.
Reply on: HORVI #238895:
Jaaaj keby sa radšej SOR-y vrátil na 84-ku (ideálne tie s Wifi). Bolo to skvelé aj na rýchle zistenie či je to 83 alebo 84.. Teraz po návrate električiek do Dúbravky aj kvôli covidu podľa mňa Capacity na 84 netreba.

PREČO vlastne po vrátení električiek do Dúbravky bol v októbri 2020 zmenený CP 83-ky? Teším sa, že cez víkendy zostal krásny 10-minútový interval, ale prečo sa menili časy odchodov [nielen víkendové]? Cez víkendy bola od Kauflandu v Dúbravke v smere ďalej do Dúbravky 83-ka v krásnom preklade s 20-kou, ale teraz ide 83 minútu po 20-ke čo má nevýhodu aj v nemožnosti prestupu z 83 na 20. PS: Viem, že taký prestup nemôže byť priorita, ale rozbitie prekladu v Dúbravke považujem za zmenu k horšiemu.
Reply on: Vladimír #238913:
Veľmi konzistentne od začiatku pandémie hovorím (aj na tomto fóre) že treba poskytovať maximálnu možnú kapacitu. To je úplne elementárne opatrenie v situácií kedy jediné čo funguje sú odstupy medzi ľuďmi.

Okrem toho proti "šetreniu" vypravovaním kratších vozov tam kde to nie je vhodné vystupujem už roky, nájdeš tu možno aj desiatky takých príspevkov odo mňa. Takže áno, som si istý.
Reply on: si #238911:
Už to asi patrí do off-topicu, fixné náklady preplácajú veľmi problematicky, to je pravda, ale pokiaľ viem, každá povinne zatvorená reštaurácia od štátu teraz dostáva 80% z celkovej ceny práce na každého zamestnanca do výšky 1100 eur a od 1.2. to bude 100% z ceny práce do výšky 1100 eur. A tie čo nie sú zatvorené tak približne alikvotne k tomu ako majú znížené tržby oproti roku 2019. To je vo väčšine prípadov o dosť viac než len preplatenie odvodov, ktoré spomínaš. A funguje to dobre, byrokracia ohľadne toho je približne 10 minút mesačne a na účet to chodí cca o 3 dni od podania žiadosti.
Reply on: 810zssk #238912:
Si si istý, že by si Ty sám rovnaký argument posmešne nepoužil aj v prípade, ak by sa DPB oných "5 eur denne" ušetriť nesnažil?

Niečo v štýle "krásne vidno ako je mestskej firme jedno koľko minie, toto by si súkromník nemohol dovoliť"...
Reply on: Andy #238910:
Pri DPB ako firme ktorej je defaultne od mesta dorovnávaná akákoľvek strata mi tento argument príde úsmevný.
Reply on: Andy #238910:
skus sa tych sukromnikov spytat na realitu....
(t.j. kolko naozaj dostanu, kedy, aky podiel z nutnych nakladov im to ma sancu pokryt a aka je okolo byrokracia....)
realne by napriklad bolo byvalo pomohlo keby povinne zatvorenym podnikom stat odpustil odvody (zdravotne a socialne "poistenie") za zamestnancov (a nie odlozil ich splatnost, ale odpustil, rovnako tak ako pre zatvorene podniky su za dane obdobie objednavky stratene, nie odlozene - po zruseni opatreni toho napriklad asi v restike nezjes 2x tolko aby si si vynahradil obdobie ktore boli zatvoreny....)
Reply on: 810zssk #238908:
Súkromníci dostávajú aspoň nejaké dotácie pri znížených tržbách, DPB na to nemá nárok.
Reply on: 810zssk #238908:
Veď ja to ani nepovažujem za správny prístup a úprimne sa divím, že súkromníci ešte denne nechodia do ulíc protestovať. A tú snahu ušetriť každé euro vypravovaním kratších vozov v podaní DPB radšej ani nekomentujem, to je vyslovene zúfalé. Ak je na tom tá firma tak zle, tak nech na rovinu prizná, že lieta v problémoch a prevádzku liniek v hlavnom meste prestáva zvládať.
Reply on: Trammat #238907:
Máš pravdu, ale to analogicky platí aj pre mnoho podnikateľov - napr. gastro bol veľmi ťažký a málo výnosný biznis už pred pandémiou.

Prečo teda pri súkromných podnikateľoch považujeme v poriadku dostať ich do obrovských finančných problémov, ale pri mestskej firme je to už zrazu problém a radšej sa budeme v MHD premorovať? Žeby preto že pri súkromníkoch stačí vydať vyhlášku a nech aj podochnú od hladu, ale pri verejnej správe by už tie finančné problémy musel riešiť štát?
A nie je problémom skôr katastrofálne hospodárenie DPB v posledných rokoch bez ohľadu na pandémiu? Aspoň môj dojem je, že pandémia bola len poslednou kvapkou. To je to isté, ako rušenie spojov ZSSK na západe, pod Bratislavou chýbajú ľudia (či už rušňovodiči alebo vlakvedúci) už cca od 2018 a výpadky personálu z dôvodu karantén to len zaklincovali, pretože doteraz to náhodný dopravca látal nadčasmi a prenášaním turnusov pod iné strediská prevádzky (takto sa napríklad čaty z Čadce a Kraľovian dostali na 6xx rýchliky). A magistrát asi nie je až natoľko blbý, aby nevedel, že DPB bol v problémoch už mesiace pred začiatkom pandémie a preto sa zdráha nejakej výraznej pomoci.
Reply on: Petto #238902:
Aha, čiže súkromné biznisy v mene boja s hnusobou necháme pokapať, ale verejná správa bude šetriť 5 eur denne vypravením sóla namiesto kĺbaku. Skvelé.

(Rúška a šatky boli na okrasu vždy. Alebo niekto nebodaj tvrdí že nová mutácia si vybudovala osobitnú rezistenciu voči rúškam? To by bolo mimoriadne zaujímavé :))
Reply on: si #238903:
To je uz druha vec. Nie som zastancom zatvoreho maloobchodu,ked sa mozu ludia zabijat pre respiratory v lidli hlava nehlava. To uz moze byt kludne otvorena aj moja krajcirka a nemusim jej to davat na lavičke v parku 😁.
Reply on: si #238901:
To zatvorenie obchodov je naozaj hlúposť, ale nejaký limit by som tam nechal (v obchodoch to podľa mňa nie je až taký problém, ak je ten limit rozumný). V MHD je to ale neodsledovateľné a okrem toho si myslím, že keď sa niekde mám nakaziť vírusom, tak možno doma a v práci a nie v obchode/MHD, kde má každý rúško (nejakú veľkú tlačenicu som už v MHD nejaký ten čas nezažil), ale aj napriek tomu súhlasím, že by sa mali nasadzovať čo najväčšie vozidlá.
Reply on: Petto #238902:
a mas dojem ze zavretym prevadzkam niekto nieco preplati ? tie su na tom este radovo horsie ako dopravny podnik, ten si tu zvysenu stratu vcelku jednoducho zauctuje ako pohladavku voci mestu....
Reply on: si #238901:
Dodrzat rozostupy v MHD je nerealne, tu naftu ti nikto nepreplati na vacsie vozidla a ani sledovanie poctu ludi vo voze. Povinne by sa mali davat respiratory, kedze ruška a šatky su uz len na okrasu voci novej mutacii. Vo Viedni su uz povinne respiratori v MHD, nuz ale tam ich aj uz rozdavaju zadarmo pri vchode do potravin.
Reply on: Petto #238899:
a teraz z ineho sudka - mal by si dodrziavat rozotup aspon 2m od kazdeho cloveka ktory s tebou nezije v spolocnej domacnosti, t.j. na cloveka potrebujes minimalne 4m2 (mriezka 2x2), autobus (pre jednoduchost vypoctu) nech ma sirku 3m, dlzku 18m, t.j. dokopy 54m2, ako sem chces spratat tych 50 ludi pri dodrzani opatreni ? mne to vychadza zeby tam nemalo byt viac ako 13.5 cloveka... ci opatreniami budeme stale prudit len obchodnikov a v autobuse sa nejaky virus urcite sirit nebude ?
(takze v ramci nejakeho kompromisu by praveze bolo vhodne vypravovat tie najkapacitnejsie vozidla aspon)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.