Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #238908:
Súkromníci dostávajú aspoň nejaké dotácie pri znížených tržbách, DPB na to nemá nárok.
Reply on: 810zssk #238908:
Veď ja to ani nepovažujem za správny prístup a úprimne sa divím, že súkromníci ešte denne nechodia do ulíc protestovať. A tú snahu ušetriť každé euro vypravovaním kratších vozov v podaní DPB radšej ani nekomentujem, to je vyslovene zúfalé. Ak je na tom tá firma tak zle, tak nech na rovinu prizná, že lieta v problémoch a prevádzku liniek v hlavnom meste prestáva zvládať.
Reply on: Trammat #238907:
Máš pravdu, ale to analogicky platí aj pre mnoho podnikateľov - napr. gastro bol veľmi ťažký a málo výnosný biznis už pred pandémiou.

Prečo teda pri súkromných podnikateľoch považujeme v poriadku dostať ich do obrovských finančných problémov, ale pri mestskej firme je to už zrazu problém a radšej sa budeme v MHD premorovať? Žeby preto že pri súkromníkoch stačí vydať vyhlášku a nech aj podochnú od hladu, ale pri verejnej správe by už tie finančné problémy musel riešiť štát?
A nie je problémom skôr katastrofálne hospodárenie DPB v posledných rokoch bez ohľadu na pandémiu? Aspoň môj dojem je, že pandémia bola len poslednou kvapkou. To je to isté, ako rušenie spojov ZSSK na západe, pod Bratislavou chýbajú ľudia (či už rušňovodiči alebo vlakvedúci) už cca od 2018 a výpadky personálu z dôvodu karantén to len zaklincovali, pretože doteraz to náhodný dopravca látal nadčasmi a prenášaním turnusov pod iné strediská prevádzky (takto sa napríklad čaty z Čadce a Kraľovian dostali na 6xx rýchliky). A magistrát asi nie je až natoľko blbý, aby nevedel, že DPB bol v problémoch už mesiace pred začiatkom pandémie a preto sa zdráha nejakej výraznej pomoci.
Reply on: Petto #238902:
Aha, čiže súkromné biznisy v mene boja s hnusobou necháme pokapať, ale verejná správa bude šetriť 5 eur denne vypravením sóla namiesto kĺbaku. Skvelé.

(Rúška a šatky boli na okrasu vždy. Alebo niekto nebodaj tvrdí že nová mutácia si vybudovala osobitnú rezistenciu voči rúškam? To by bolo mimoriadne zaujímavé :))
Reply on: si #238903:
To je uz druha vec. Nie som zastancom zatvoreho maloobchodu,ked sa mozu ludia zabijat pre respiratory v lidli hlava nehlava. To uz moze byt kludne otvorena aj moja krajcirka a nemusim jej to davat na lavičke v parku 😁.
Reply on: si #238901:
To zatvorenie obchodov je naozaj hlúposť, ale nejaký limit by som tam nechal (v obchodoch to podľa mňa nie je až taký problém, ak je ten limit rozumný). V MHD je to ale neodsledovateľné a okrem toho si myslím, že keď sa niekde mám nakaziť vírusom, tak možno doma a v práci a nie v obchode/MHD, kde má každý rúško (nejakú veľkú tlačenicu som už v MHD nejaký ten čas nezažil), ale aj napriek tomu súhlasím, že by sa mali nasadzovať čo najväčšie vozidlá.
Reply on: Petto #238902:
a mas dojem ze zavretym prevadzkam niekto nieco preplati ? tie su na tom este radovo horsie ako dopravny podnik, ten si tu zvysenu stratu vcelku jednoducho zauctuje ako pohladavku voci mestu....
Reply on: si #238901:
Dodrzat rozostupy v MHD je nerealne, tu naftu ti nikto nepreplati na vacsie vozidla a ani sledovanie poctu ludi vo voze. Povinne by sa mali davat respiratory, kedze ruška a šatky su uz len na okrasu voci novej mutacii. Vo Viedni su uz povinne respiratori v MHD, nuz ale tam ich aj uz rozdavaju zadarmo pri vchode do potravin.
Reply on: Petto #238899:
a teraz z ineho sudka - mal by si dodrziavat rozotup aspon 2m od kazdeho cloveka ktory s tebou nezije v spolocnej domacnosti, t.j. na cloveka potrebujes minimalne 4m2 (mriezka 2x2), autobus (pre jednoduchost vypoctu) nech ma sirku 3m, dlzku 18m, t.j. dokopy 54m2, ako sem chces spratat tych 50 ludi pri dodrzani opatreni ? mne to vychadza zeby tam nemalo byt viac ako 13.5 cloveka... ci opatreniami budeme stale prudit len obchodnikov a v autobuse sa nejaky virus urcite sirit nebude ?
(takze v ramci nejakeho kompromisu by praveze bolo vhodne vypravovat tie najkapacitnejsie vozidla aspon)
Reply on: Petto #238899:
Rozumiem, potom by asi fakt bolo najlepšie Mercedesy cez víkend dočasne nevypravovať, resp. iba v prípade nedostatku SORov.
Reply on: Urbanway 2423 #238897:
Tych 75cm rozdiel nehra moc rolu medzi SOR a Capacity ak nam tu jazdia vozidla s max 50ludmi vo voze. (Cez tyzden je uz ale citit ci mas 120 ludi v Capacity alebo v Sorke )
V dnesnej situacii Capacity netreba asi naozaj nikde, jedine ak je pekne, tak sa vie 43tka slusne zaplnit aj na 60-80 ludi. Mal som tu cest ist s nou v januari.
Reply on: Urbanway 2423 #238897:
Napríklad 93.
Reply on: Petto #238896:
To beriem, ale naozaj by tam tá kapacita nechýbala? Je mi jasné, že by ľudia nestáli vo dverách, ale dali by sa napr. udržať rozostupy v 83 aj v SORke alebo nie? Existuje ešte nejaká iná linka, kde by sa tie CapaCity cez víkend uživili (a nie sú tam už teraz)?
Reply on: Urbanway 2423 #238892:
Capacity su žrúti dost oproti Euro6 Sorke. Jednak mas vykonnejsi voz i tazsi voz. Tych 10 L/100km urcite rozdiel. Mal som dakde data k tomu, mozno niekto doplni presnejsie čísla.
Reply on: Petto #238894:
Nie, len na 83 sa Sory už dlho neobjavili. Niekedy, a to len v prípade záložných vozidiel.
Reply on: HORVI #238891:
Co si maju obyvatelia pamatat co bolo kedy na L83 ? 😆
Reply on: Urbanway 2423 #238892:
Možno, že to ovplyvnila korona.
Reply on: HORVI #238891:
Tie Mercedesy sú hlavne dobré na PR a preto podľa mňa z L83 (ani cez víkendy) tak skoro nezmiznú.

#238890
Je mi jasné, že by počet Euro 6 SORiek teraz stačil, ale to by tam bola až taká veľká úspora, aby sa to oplatilo?
Reply on: Petto #238890:
Dneska už sú obyvatelia Dúbravky zvyknutí na L83 na Mercedesy. Keby si im spomínal o Soroch na L83, nepamätali by si.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.