Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dobré ráno. Navrhujem z dôvodu rozšírenia novej nebezpečnej britskej mutácie koronavírusu zrušiť premávku MHD pre bežných občanov do odvolania. Tak, aby MHD bola len pre pracovníkov z kritickej infraštruktúry. Napríklad zdravotníci a tak. Ostatní zamestnávatelia, ktorých zamestnanci nemôžu vykonávať prácu z domu, nech sa buď dohodnú s DPB, alebo nech idú pešo bez porušenia výnimiek zo zákazu vychádzania. Vodiči by boli doma aj revízori. Sme preboha vo 4. fáze varovania, jasne uvedené že do práce iba kritická infraštruktúra! Navrhujem, aby vo 4. stupni varovania bola zrušená MHD pre bežných občanov. Plán je taký: Od 1 po 3 stupeň nechať školský režim. Od 4 až 6 školské prázdniny režim v závislosti od podmienok (testovanie škôl a tak). V poslednom 7 stupni MHD len pre kritickú infraštruktúru. V 6 stupni a po povinnom plošnom testovaní kontrola testov u vodiča vpredu. Prečo DPB po celoplošnom testovaní nekontroloval testy cestujúcich? Inak už dávno mali byť zrušené spoje do Nitry a kritických oblastí! Keby toto bolo v Nemecku, tak by ani MHD vôbec nepremávala! Takto sa dá zamedziť šíreniu novej britskej mutácie tým, že občania nebudú zbytočne cestovať.
Reply on: Urbanway 2423 #238404:
Možno je to práve kompenzácia za ten jeden zrušený odbočovací pruh z Vazovovej smerom na Račianske mýto. 🙈

https://www.skyscrapercity.com/threads/bratislava-cestná-infraštruktúra.528645/page-178#post-171284344
Reply on: Solider #238403:
Ja potom nerozumiem, prečo nechali na výjazde z Vazovovej iba jeden pruh doprava (predtým boli dva), keď za križovatkou nechali dva? Nebolo by lepšie nechať aj dva odbočovacie?

Už som si myslel, že konečne si kompetentní uvedomili aká blbosť bol ten krátky pripájací pruh a že ho po dokončení opravy Radlinského zrušia, ale vidím že to asi bude ešte horšie, leda že by mal byť vyhradený pruh na el. trati pre autobusy (ten tam je neoficiálne už aj teraz, takže význam by mal)... 🤔
KTO vydal súhlas na zriadenie dvojpruhu na takmer celej električkovej trati na Radlinského ulici v smere na Račianske mýto? Podľa zvislého dopravného značenia tam už je a sú prichystané pomocné čiary pre vodorovné dopravné značenie.
Reply on: si #238401:
To bol preklep. Cestou dole sa samozrejme nabije a následne do BB alebo Osady v pohode na baterku prídem aj s klímou/kúrenim.
Reply on: Petto #238400:
zadara dole z kopca viem jazdit aj s benzinom (ked je zohriaty), treba len vediet spravne radit jazdne stupne....
(a kym som mal staru feldu a nevadilo mi ze mi nejde posilovac brzd, tak som to robil aj bez nastartovaneho motora 🙂 )
Reply on: Mikimaus #238394:
Súhlasím. Tiež mám pol roka obyčajny KIA hybrid, na semafore sa na mňa nechytaju žiadne 2kove nemecké dizle. Mam aj packu na silnejšiu rekuperaciu, takže brzdy tiež len zriedka. Keď vylezem na Donovaly, tak väčšinou dobijem baterku na 100% a idem dole potom zadara až do BB alebo aspoň po Lipt. Osadu opačný smer.
Reply on: ikarus31 #238396:
Čo sa týka technológie mild hybridov, dobrý článok bol k tomu na ČS Dopravákovi: https://www.cs-dopravak.cz/solaris-predstavil-svuj-neprvni-mild-hybrid/
Reply on: ikarus31 #238396:
Počkať tie žilinské hybridy takto nefungujú, myslel som si, že už jestvujú najmä takéto hybridné autobusy? To sú až o toľko drahšie alebo prečo sa nepoužívajú až tak často? Podľa mňa by takéto hybridy neboli ani u nás (v SR) na zahodenie.
Reply on: Kami #238393:
.
Reply on: Andy #238392:
Aj Volvo a MAN v Európe majú mild hybridný autobus.Pri rozjazdoch ide na elektrinu a po dosiahnutí určitej rýchlosti sa prepne na spaľovací motor.Takto sa aspoň netrápi motor pri rozjazdoch.
Reply on: Mikimaus #238394:
ja som zopar obycajnych hybrydov skusal, a v meste mozno, ale ja som spekuloval nad tym ze ked idem dole z kopca (byvam na kopci) tak to este aj nabijem a cestou nazad vyuzijem, ale prakticky ani jeden z hybridov ktory som mal v rukach bez pouzitia spalovacieho motora do toho kopca na ktorom byvam nevytiahol....
Reply on: Ike #238389:
Obyčaj hybrid používam už pol roka a parádička, v kolóne, zápche sa posúvam na elektriku, brzdy používam minimálne a používam rekuperaciu. Do obmedzenia rýchlosti (obec, znížená rýchlosť.. ) doplachtim rekuperaciu. To už nehovorím, keď sa pohnem niekde na ulici a okolie wtf.. toto a elektrika? 😀 A presne ako píšeš na dialnici idem na spalovák. 🙂
Reply on: Ike #238389:
ZA v rovnakom case nakupovala naftu, hybrid a elektro. Vysledok je taky, ze ten hybrid ponuka malo muziky za vela penazi. Uspora paliva v realnej premavke nie je nijako oslniva. Duplom, ak aj obycajna nafta Euro 6 je uspornejsia ako Euro 5 a starsie.

Neviem, mame na Slovensku aj ine hybridy?
Reply on: Ike #238389:
Existujú, napríklad v Amerike sú neplugin hybrid autobusy bežná súčasť MHD, a už dobre dávno, pred 15 rokmi som sa takým viezol.
Reply on: Ike #238389:
Ako si prišiel na to, že také niečo nie je aj pri autobusoch?
Reply on: Ike #238389:
Presne, automobilky namiesto vymýšľania ako odbrať testovanie emisií sa mali zameriať na to že najväčšia spotreba energie je pri pohýňaní a práve toto je základom vyššej spotreby v mestách.
Podľa mňa je v dnešnej dobe cenovo-emisno-komfortný kompromis klasický neplugin hybrid. V meste, kde je najväčší pomer jazdy brzda+plyn a najväčšia spotreba (najväčšie emisie), tak to ide na elektriku a na diaľnici, kde sú emisie a spotreba nižšia ide na benzín a elektrinu si pekne dobíja, takže sa s tým dá ísť aj kdesi na tajgu. No a cenovo sú dostupné.

Škoda, že také niečo nie je aj pri autobusoch. Aj keď hybridné trolejbusy budú čosi podobné.
Reply on: 810zssk #238382:
Ked kupis elektricke auto za 9000 ako nejaku Daciu a v pripade dlhsej trasy nebudes musiet mat 3-4-5 hodinovych obedov, tak sa mozeme bavit ze su elektricke auta plnohodnotna nahrada. 🙂

Osobne si stale myslim, ze lepsim riesenim je vodik ako BEV do ktoreho by sa malo investovat aby sa vyriesili vsetky problemy, vies ho vyrobit z obnovitelnych zdrojov a uskladnit kedykolvek (narozdiel od on demand elektriny, ktoru nevieme momentalne efektivne uskladnit), nepotrebujes kvoli kazdemu autu samostatnu pripojku ako pre cely rodinny dom a vies ho natankovat skoro tak rychlo ako paliva a aj bezpecnejsie ako klasicky benzin 🙂
Reply on: Infinity #238383:
Áno, to je zatiaľ problém. Ale zas ja takéto dlhé túry bežne nejazdím. A ten výkon je skvelý.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.