Reply on: J #23824:
Si spadol z jahody? Zakon zachovania energie stale plati a gyrobus ma urcite nizsiu ucinnost, ako trombelus (logicky).Elektrinu si to nevyrobi samo len tak. Princip je nasledovny.
1) Voz je pripojeny na napatie.. Motor roztaca ("nabija")zotrvacnik, pricom odobera stavu zo siete.
2) Zotrvacnik sa toci a ten motor, co ho tocil teraz pracuje ako generator. Prud tecie do elektromotoru, ktory pohana kolesa normalne.
3) Ked zo zotrvacnika vymlatis pohybovu energiu, je treba ho znova roztocit, na co sa spotrebuje elektricka energia.
V zotrvacniku sa len uchovava elektricka energia. Rovnako by tam mohli byt napriklad dajake akumulatory.
Ma to podstatne nevyhody:
Zotrvacnik je treba casto nabijat. Nemusis sice tahat medzi stlpami draty vzduchom, ale ajtak tam musis mat dajake vedenie niekde.. Ibaze by mal kazdy stlp vlastnu malu meniaren , alebo by to bolo napajane sietovym napatim, ktore je natahane kde tade...
gottwik