Uz je na nete nova verzia trolejbusoveho simulatoru na http://simtr.imhd.sk. Na stranke pribudla napriklad aj diskusia a e-mailova notifikacia novych verzii...
Si spadol z jahody? Zakon zachovania energie stale plati a gyrobus ma urcite nizsiu ucinnost, ako trombelus (logicky).
Elektrinu si to nevyrobi samo len tak. Princip je nasledovny.
1) Voz je pripojeny na napatie.. Motor roztaca ("nabija")zotrvacnik, pricom odobera stavu zo siete.
2) Zotrvacnik sa toci a ten motor, co ho tocil teraz pracuje ako generator. Prud tecie do elektromotoru, ktory pohana kolesa normalne.
3) Ked zo zotrvacnika vymlatis pohybovu energiu, je treba ho znova roztocit, na co sa spotrebuje elektricka energia.
V zotrvacniku sa len uchovava elektricka energia. Rovnako by tam mohli byt napriklad dajake akumulatory.
Ma to podstatne nevyhody:
Zotrvacnik je treba casto nabijat. Nemusis sice tahat medzi stlpami draty vzduchom, ale ajtak tam musis mat dajake vedenie niekde.. Ibaze by mal kazdy stlp vlastnu malu meniaren , alebo by to bolo napajane sietovym napatim, ktore je natahane kde tade...
Ad gyrobus: Ale keby jazdil na samostanom telese ako ten duobus, tak nie je problém. Veď keď si to šťavu vyrobí samo, tak to musí byť najlacnejšia trakcia. Možno to má svoju budúcnosť, len elektrárenské koncerny to stopli.
Všetkým veľa šťastia v Novom ale aj celom novom roku.
t.z. ze ak by sa nejak vyraznejsie zdrzal na trase (napr. zapcha - no dobre, v tych casoch ked to jazdilo take nepoznali ale cisto teoreticky), dosla by mu energia a koniec - museli by ho odtlacit? hm... tak to je dobra chobotina
Gyrobus je skôr elektrobus ako trolejbus, pretože nemá troleje. Vo vnútri vozidla je zotrvačník, ktorý sa otáča a pomocou neho sa generuje energia na pohon vozidla. V pravidelných intervaloch na trase sú umiestnené stĺpy, kde sa znovu roztočí zotrvačník (to sú tie smiešne stĺpy bez vedenia). Výhodu je čistá prevádzka bez nutnosti stavať trolejové vedenie. Takéto vozidlá údajne premávali vo Švajčiarsku a čo je zaujímavé aj v Afrike v Kongu ...
Tak dobre, Lekov ma lepsiu charakteristiku pritlaku. Ale lad s nim z troleja neotlces...
Re #23785 d3k0:
Ale aj zle robime, napr. ja som toho najlepsi priklad, ze?
Re #23800 Mike:
Ked v tych trolejbusoch (mozno) nefunguje kurenie a vodic vyfasuje teply oblek, tak bodaj by sa netestil!
Re #23806 J:
Gyrobus je trolejbus na zotrvacnik. Ono sa to naozaj vyrobilo a jazdilo to, tusim s tym experimentovali Svajciari (Oerlikon ci kto)...
Re #23813 sin:
Dakujem velmi pekne. Osobne prajem vsetkym dobrym ludom v DPB aby bol rok 2004 pre nich prinosom, prajem im vydrz pri prekonavani prekazok a vela osobnych aj pracovnych uspechov.
DPB ako podniku prajem v roku 2004 co najmenej nehod, urazov, vykolaji (ze, HLST ), volu presadit rozumne myslienky, poslusnych cestujucich. Divizii elektriciek prajem aby konecne zacali fungovat aj 7303, 7715, 7085 a aj ine vozy, T3Bcky. Trolejbusakom prajem aby im po meste viselo menej "divokych" konstrukcii a aby dostali co najviac 21 TrAC. Autobusom prajem vela nafty a plynu, mazivo na vrzgajuce casti autobusov a konecne novu, plnohodnotnu vozovnu v Petrzalke - Janikovom dvore (to aj pre Trolejbusy).
Dalej dufam, ze Sanosy a 9Trky spolu so SM-kou sa nerozpalia, ale opravia, alebo aspon zakonzervuju a schovaju niekam pod strechu.
iMHD prajem aby vychadzalo s DPB lepsie ako doteraz, aby bola konecne aj off-line verzia cestakov a pod.
KPMHaRD prajem vsetko dobre, vedeniu klubu rovnako, ale uz bez mojej ucasti. Na vlastnu ziadost chcem vystupit s klubu, uz som o tom informoval vedenie...
"Expreso Internacional Ormeńo SA of Lima, Peru, has the distinction of operating the longest scheduled bus route in the world. The Guinness Book of Records has recognized this, with a certificate issued in 1995.
The route is between Caracas, Venezuela and Buenos Aires, Argentina, a distance of 6,063 miles (9,660 km). The route travels through six countries. Besides Lima, Caracas and Buenos Aires, terminals are in Bogotá, Colombia; Santiago, Chile; and Mendoza, Argentina. The one-way fare between Caracas and Buenos Aires is $270 (U.S.)."
Tým sa zviesť, to je dosť o nervy (a najmä zadok). Ale cena je celkom prijateľná, porovnateľná s cestovným u nás.
Všetkým priateľom MHD v Ba želame všetko najlepšie do Nového roku, čo najviac objektívnych príspevkov, najradšej bez všetkých tých mimoriadnych udalostí v doprave, IV.DTP
Obratisko trombelusov radničné námestie vzniklo, keď nejaký imbecil naplánoval podjazd pod diaľnicou tak, že vyhovoval akurát tak ako podchod pre nízkych chodcov. Z toho medzičasom zišlo ale obratisko sa tam furt maľuje, neviem načo, keď priestor pre prípadné obratisko je na mieste starej konečnej.
I.
Nerob si az take iluzie. Ta (anti)koncepcia rozvoja DPB je nejaky scasti blud co robi magistrat, ktory evidentne v niektorych veciach s DPB nespolupracuje. Napriklad to obratisko trolejbusov Radnicne namestie, teraz to zacali nazyvat ze Mierova, to je nejaka volovina, ktoru udajne niekto vymyslel, a nemozu mu to vytlct z hlavy. Tak sa to kazdorocne dava do tej koncepcie. To je tak s tymi planmi, vraj jeden ing. z DPB si robil srandu, ze v useku AS Mlynske Nivy - Rajska je zvyseny pohyb cestujucich, a udajne za par dni zacali projektovat trolejbusovu linku s danou trasou. Co sa tyka plnicky, nech len pekne stavaju, teraz, ked sa konecne prestali robit na plyn Karosy, tak je mozne, ze tie nove vozy budu na CNG a pre tie plnicku moralne prijmem.
Re #23806 J: No mne za najviac lubi ten duobus na samostatnom telese, cize univerzalny elektrickotrolejbusoautobus. Potom celkom pekne su dvojposchodove elektricky, autobusovlak a bicykmonorailolanovka A ten gyrobus je podla mna blbost, vsak to nie je vozidlo schopne normalnej premavky... Vsak to nevydrzi ani trasu linky X50.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J
Všetkým veľa šťastia v Novom ale aj celom novom roku.