Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #237827:
Zrušením služobákov na N99 by niektorí vodiči išli domov až nočákom o 2:30 a to je momentálne z HR hladiska nepriechodné.

Keby bol interval 30, tak ukončenia čo nestíhajú N95 o 0:59 by išli o 1:29 (rozjazd 2:00) a ukončenia o 1:45 by zrejme neexistovali, keďže tie služby by boli potrebné na linke až do rána.

Edit: Keď tak nad tým uvažujem, ani tie ukončenia okolo 1:15 by asi skôr neexistovali.
Reply on: 810zssk #237821:
To je pravda, ale o 1-ej už kiná a divadlá dohrali, vlaky a autobusy už nechodia (okrem zopár ranných spojov na Schwechat, ktoré ale pasujú k N33, N61), takže reálne Ti po tej jednej zostanú iba ľudia idúci z práce (a tí "plánovači"), ktorý sa už prispôsobia podľa toho, či stihnú nočák alebo nie (a volia auto), takže si stále myslím, že cez pracovné dni by stačilo pridať rozjazd o 01:00 a predĺžiť premávku niektorých tangenciálnych liniek. Cez víkendy je to iný príbeh...
Reply on: 810zssk #237820:
Kde je u N99 problém? Prestávky, poslední vodiči by sa nedostali na Hl. st.?

Tá "superlinka" N56 + 65 + 87 + N99 nemusí byť možno až také scifi, keďže jedno kolo aj s prestávkami by trvalo asi 3 hodiny, na čo by síce pri 30-minútovom intervale bolo potrebných cca 6, ale pri 60-minutovom iba 3 (ostatné linky by mohli mať 30 min. int. a tým pádom by vyšli prestupy, aj keď by táto "superlinka" jazdila iba každých 60 minút).

Na druhej strane je však množstvo iných vecí, ktoré sú realizovateľnejšie a lacnejšie, ktoré by takisto pomohli popularite nočnej dopravy. 🙂
Pokračovanie v diskusii o možných stavebných úpravách pre trvalé buspruhy spod https://imhd.sk/ba/galeria-media/252987/6000-Gagarinova-ul
(modrá - zachované, červená - preložené)
Reply on: Thomas55 #237822:
Vtedy sa tie mapy ešte nerobili.
Reply on: 810zssk #237820:
Správna poznámka k tomu 30 min. intervalu a výborný nápad na tie 2 tangenciálne linky, ale dodal by som že bola by vhodná aj linka zo ŽST Petržalka (N99) cez Záporožskú, Lafranconi na Botanickú (N29,33,34), ďalej cez Karlovku, Harmincovu (?), (prípadne Alexyho (N21) a obmedzenie na veľkosť vozidla kvôli obratu na Segnároch), Segnáre, po Hodonínskej (N37) a ukončiť ju v Boroch čím by bol z veľkej miery prepojený takmer celý IV.obvod a obslúžené pomaly rozrastajúce sa územie (netreba zabúdať že tam bude aj nemocnica) bez potreby prestupu na HLST.
Reply on: pally89 #237805:
Zatiaľ sa nevie lebo ešte ich stále neobjednali. Po podpísaní zmluvy má výrobca 12 mesiacov na dodanie všetkých vozidiel
Ked sa kukam tu na imhd na mapy mestskych drahach, kde je zakreslene trolejbusove a elektrickove vedenie... Najstarsie je z roku 2008... nema niekto prosim starsie alebo to sa este v tedy nerobilo... diky
Reply on: Urbanway 2423 #237818:
Stále vychádzaš z toho že ľudia v noci chodia z "programu". Ale oni chodia aj z práce, vlaku, autobusu a podobne, prípadne z kina alebo divadla ktoré skončí kedy skončí.

Pri baroch a ešte teoreticky bytoviciach sa prispôsobiť dá, inak veľmi nie.
Reply on: Urbanway 2423 #237817:
Ad N99: Nedala kým je interval nočákov 60 min. Pri intervale 30 min. by to už zrušiť šlo.

Ad SL6: Tam je podľa mňa rozhodne potenciál nahradiť to nejakou normálnou linkou, ktorá by vozidla aj vlkov, aj zamestnancov.

Problém s nočnými tangenciálnymi linkami je zas ten interval 60 minút. Proste to nevieš naviazať na radiálne linky. Vezmi si takú 65. Vo všetkých bodoch kde by sa stretávala s radiálnymi nočákmi sú tie spoje v cca rovnakom čase (N55 Rybničná x:52, N53 Zlaté piesky x:48, N61 Avion x:55, N72 Cint. Vrakuňa x:50, N70 Toryská x:52), ale jazda medzi tými bodmi jej nejaku dobu trvá. Čiže z veľkej miery by bola použiteľná zas len pre ľudí čo bývajú priamo na jej trase, lebo nadväznosti vieš pri tom intervale spraviť len vo veľmi obmedzenej miere. Pri i=30 by už bola väčšia šanca mať akceptovateľné prestupné časy vo väčšine styčných bodov.

Ak by sme išli tak ďaleko že by sme riešili tangenciálne nočné linky, tak ja by som určite zvažoval základnú N56+65+87+N99, teda niečo z Rače cez Rendez, Trnávku, Biskupice, Vlčie hrdlo a Petržalku až do voz. Petržalka. V noci nie sú zápchy, meškania by sa neprevážali. A potom možno ešte nejaku druhú linku bližšie k centru (niečo podobné 50ke?). Na západe mesta podľa mňa tangenciálny nočák netreba, tam sú tie väzby fajn aj v noci vďaka N21.

Ale to sme už vo veľmi scifi zóne 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #237818:
Nie všetci majú toľko času a dokážu si prispôsobiť program podľa autobusov. V lete je to ešte ako tak, ale v zime aby so mrzol niekde v prievane takmer hodinu, ďakujem nie.
Reply on: N/A #237814:
Tak to ste ma fakt všetci prekvapili. Asi som fakt jediný, kto si svoj program prispôsobí podľa odchodov nočákov, keďže sa mi nechce chodiť cez polovicu mesta pešo alebo si platiť Bolt/Uber. Ale samozrejme, keby chodili častejšie, tak by som sa nehneval, ale ja sa prispôsobím aj hodinovému intervalu. 🙂
Reply on: 810zssk #237816:
Nedala by sa N99 vyriešiť zrušením jej SL na Hlavnú stanicu, aby mohla jazdiť celú noc a zabezpečiť prestupy na N80 a N95 na Romanovej? Keby bolo treba, tak sa sa môže posilniť aj na 30-min. int.
Nechodí v trase 65 medzi (Na pántoch) JD a Gagarinovou SL6? Nedal by sa z nej (s pridaním ďalších vozov) zriadiť nejaký spoj v trase Rača (cez Barónku, prestup na N55, príp. N56) - Na pántoch - Zlaté piesky - Stará Vajnorská - Hanácka - Ivánska cesta - Súhvezdná - Hradská - MiÚ Vrakuňa - Toryská (prestup na N70, N72) - Slovnaftská (príp. cez Nem. PB) - VH (možno prestup na N74) - Prístav - Ovsište (prestup na N99)?
Takisto by sa mohla zaviesť obsluha Nobelovej, zrušením SL, ktorý spája Voz. Krasňany - Voz. Trnávku a robí N56.
Takisto by sa možno mohol SL5 prečíslovať na N57, čím by sme v podstate zadarmo obslúžili aj Žabí majer.
Reply on: david1 #237815:
Tangenciálne spojenia sú ďalšia téma. Tu by pomohlo keby aspoň kľúčové tangenciálne linky (65, 87, 99) mali normálnu prevádzkovú dobu ako je štandardom v iných mestách, teda posledné odchody krátko po polnoci. Lebo na radiálnych linkách ten bratislavský skorý prechod do nočného režimu nevadí, keďže ich nahrádzajú kvalitné nočáky, ale na tangenciálnych trasách to je problém.

To isté platí o linkách do oblastí kde nočáky nejazdia.
Reply on: N/A #237814:
Podobne.
Ísť nočákom napr. z Ružinova najskôr do centra a potom zase smer Rača hodinu alebo taxíkom do 15 min. je sakra rozdiel.
Hviezdicový systém je dobrý iba pri presune do a z centra alebo krížom cez celé mesto.
Prepojenie radiál sa absolútne ignoruje. Ešteže tá L50 má posledné roky premávku ďaleko po 23 hod. smer Slimák.
Reply on: Viko #237813:
Ja v noci používam Bolt/Uber, čakanie a plánovanie na nočné spoje je strata času..
Reply on: Urbanway 2423 #237810:
Vnímať nočnú dopravu tak, že ňou idú len impulzívni zábavychtiví z mesta a organizovaní zamestnanci do mesta, je celkom obmedzené. Dnes máš stále viac ľudí s flexi pracovnou dobou, singláčov s neortodoxným denným rytmom ktorí sa nepotrebujú ponáhľať uložiť deti; ďalší by sa radi presunuli aj z neskorších návštev, veľa ľudí v kultúre a službách končí až v noci a nie o pevnom čase, takisto nemálo študentov je zvyknutých zostávať dorábať v škole do noci, s rozmachom lacných diaľkových spojov pribúdajú "nezmyselné" nočné odchody, navyše nezriedka sa potrebujú presúvať ľudia úplne bez dotyku s centrom... Jasné, že to nebudú stovky ľudí na spoj každým smerom, kľudne to môžu jazdiť menšie busy, ale nemyslím si, že tlačiť ľudí buď zostať doma alebo dúfať v taxík má byť adekvátne riešenie v hlavnom meste západného strihu.

Napríklad ja som sa pri súčasných nočákoch naučil, že sa naň chodí, len ak náhodou o chvíľu ide. Ak mám najprv desiatky minút zbytočne kysnúť, potom sa zo želaného smeru odchýliť o 90° k Staromestskej a následne sa ešte povoziť polkou severnej Petržalky, radšej vyštartujem hneď a buď strávim podobný čas v zdravom pešom pohybe výhradne potrebným smerom, alebo vezmem zdieľaný bajk a ešte aj ušetrím čas. Ľudia, ktorí ale bývajú v okrajovejších častiach a/alebo nechodia z centra, takéto alternatívy reálne nemajú - a hoci ja sa mám relatívne dobre, na tých ostatných by som nerád zabúdal.
Reply on: 810zssk #237811:
Pred nedávnom som si prešiel možnosti spojení na Hl. st. o 23:30 a zistil som, že vo väčšine smerov by ani nebolo nutné pridávať žiadne nočné spoje, pretože sa dá na Hl. st. dostať aj existujúcimi dennými/nočnými spojmi (priamo alebo s jedným prestupom s čakaním do 10 minút).

Našiel som aj zopár neduhov, ktoré by ani neboli také ťažké na realizáciu:
Posunutie večerných odchodov L21 o cca 10 minút (kratšie čakanie na nočák na Hl. st.).
65/51 by robila aj nájazdový spoj N55 z Pántov, namiesto služobnej jazdy z Tbiliskej.
Z Východného by sa trochu posunuli polohy spojov, aby sa dalo v pohode prestúpiť buď na N53 (bez dlhého čakania), alebo na ten nájazdový spoj N55.
66/1, čo má prejazd z Trhoviska na Hl. st. by som viedol na Hl. st. aj s cestujúcimi (tu fakt nechápem, či je problém v kapacite alebo kde).
Oblasť pri Medickej záhrade sa po obnovení trolejbusov vyrieši pomocou dojazdov 202 na Prokopa Veľkého.
V PB by som spoj L70 na ŽST PB zmenil na N70 (bez nutnosti výstupu cestujúcich), ktorý by pokračoval na Hl. st. a na MiÚ PB zabezpečil prestup z L67 od Korytnickej.
Oblasť VH by sa dala poriešiť úpravou odchodov L70 a zabezpečením prestupu na L201 na Prievozskej.

Toť sú moje postrehy. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #237810:
Cestu si naplánovať vedia, ale ak je možnosť prísť do práce 45 minút pred začiatkom zmeny, alebo 15 minút po, tak si cestu naplánujú autom 🙂

Každopádne, bez ohľadu na detaily a konkrétne intervaly, pointou je že kvalitná dopravná obslužnosť sa nemeria len tým či sa to do autobusu ešte zmestia ľudia. Rovnako dôležitým faktorom je dostupnosť dopravy - geografická aj časová. To že mi ide autobus v čase kedy nepotrebujem mi nepomôže. Preto tá preferencia 51 s intervalom 15'.

(No a o tých nočákoch o 4:30 škoda hovoriť. To malo fungovať roky. Dostať sa dnes v BA niekam na piatu je prakticky nemožné, ak to zhodou okolností nie je po trase nejakeho výjazdu. Je absurdné že máme systém postavený na centrálnom prestupnom uzle, ale v niektorých časoch sú tam len príchody a nie odchody. A to isté večer vice versa, aj keď to sa už postupne opravuje.)
Reply on: Kotlár #237809:
O tých 04:30 by sa mohli pridať aj spoje idúce z centra (namiesto služobných "motákov," takže vzkm by sa možno ani veľmi nenavýšili, spoje po dorazení na konečnú mohli robiť aj prvé denné spoje do centra, takže by sa minimalizoval počet služobných jázd), tam kde nie sú relevantné výjazdy.
Myslím si, že ľudia, ktorí idú do práce (väčšina cestujúcich cez PD), si cestu vedia naplánovať (takže 60-min. int. o tej 2-ej postačuje), ale cez voľné dni je vonku veľa zabávajúcich sa, ktorí sa rozhodujú skôr impulzívne, takže uznávam, že 30 min. int. by bol lepší.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.