Reply on: Vladimír #23777:
Ono tie snahy existujú v podstate dodnes. Náter na T3Mod #359 vychádza len od návrhu jedného človeka, preto to nemožno subjektivizovať. Bol tu aj nápad zmeniť len farby štandardného červeno-krémového náteru za modro-žltý (T3 #374), ale v oboch prípadoch boli zvolené nevhodné odtiene farieb. Naviac, zabratie celej plochy modrou a žltou nepôsobí dobrým dojmom. Najlepším riešením by bolo ponechať základ bielo-šedého náteru a do toho doplniť napr. úzky podokenný pás (pod sebou modrý a žltý). Najmenej práce by dala vhodná zámena iba plochy s červeným náterom napr. len za modrý. Aj takéto návrhy existovali, ale žiaľ, už sa nerealizovali.
Rovnako sa zastávam názoru, aby bol firemný náter vozidiel a ponímanie DP ako firmy jednotné. V tomto smere neexistujú žiadne pravidlá, ani predpisy, preto je tvorba imidžu vlastnou záležitosťou každého DP.
Nemyslím si však, že by išlo o nejaké umelecké besnenie, oveľa vážnejšia situácia je v prípade neodstraňovania náterov po celoplošných reklamách. Prevádzka by si mala vydobiť, aby takéto reklamy fungovali grátis až do zmeny za inú reklamu, resp. do vrátenia firemného náteru.
Vladimír
Re #23776 Sarko: Pripájam sa k Igorokovmu názoru, že rozlišovať náter podľa trakcií je blbosť. Dopravný podnik nie je priestor pre umelecké besnenie (čo najviac rôznych náterov), ale je to firma, ktorá sa prezentuje zákazníkovi. Prezentuje sa názvom, značkou, logom, farbou - farbou podniku. A tou by mali byť opatrené všetky vozidlá daného podniku. Aká to bude farba, to je už vec daného podniku. Ja som len vyjadril názor, že ak v našich krajoch je zvykom, že DP = mesto, farby jednotlivých DP by mohli byť zároveň mestské.