Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #235610:
Zriadenie dispečingu sa aktívne rieši od minulého roka. V tomto čase je všetko nachystané na spustenie, korona termín trocha odsunula. V tejto dobe sa dolaďujú detaily ohľadom kompetencií a spôsobov komunikácie.
Od novembra bude spustená skúšobná prevádzka, od decembra budú zavedené garantované prestupy. Prevádzková doba, v ktorej bude prítomný dispečer bude denne 5 až 23 (v ostatnom čase bude riadenie automatické, ale už dnes sa rieši rozšírenie prevádzky na 24/7).
Reply on: ceres #235608:
Ale problém je práve v tom, že ten vlak nepríde na čas. Môžeš sebe lepšie naplánovať cestovné poriadky, ale ak sa ti to v praxi rozpadne, nemáš veľa šancí plán dodržať.
A teraz si zober možnosti v IDS BK, konkrétne koľko liniek máš takých, ktoré sú čisto prípojné. Z hlavy ma napádajú 4, no nech ich je raz toľko. Ostatné berú ľudí aj z iných zastávok. A neviem či bude práve najvhodnejšie, ak napr. spoj z MA do Gajár bude čakať 15 min. na zmeškaný vlak a spolu s ním budú čakať ľudia aj na ďalších zastávkach, ktorí vlakom vôbec necestovali.
Tie čisto nadväzné by teoreticky mohli čakať do aleluja aj dnes. Ale ten čakajúci autobus sa raz musí aj vrátiť a robiť spoj od ďalšieho vlaku.... aby sa vo výsledku celá špička nerozpadla len kvôli tomu, že to meškanie sa už nedobehne (viď častá realita na trati 131). A tiež nie je celkom reálne, aby bolo k dispozícii v regióne toľko záložných vozidiel, koľko je nadvazných liniek aby mohli zaskočiť v prípade meškania na jednej trati.

Ale v blízkej budúcnosti sa aj dispečerské riadenie bude riešiť.
Reply on: Urbanway 2423 #235625:
Ak si vystačíš so staršími vozidlami, stačí sa pozrieť do Košíc na jednu sériu 15-metrových Solarisov, ktoré majú uzavretú kabínu a legenda hovorí, že ide o neodobrané kúsky pre pôvodne iného dopravcu (3511 - 3520):
https://imhd.sk/ke/galeria-media/203/Solaris-Urbino-15/222084/Interi%C3%A9r-Solarisu-Urbino-15-3519

Rumunsko:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/18793/Predn%C3%A1-%C4%8Das%C5%A5-interi%C3%A9ru
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/140437/Interi%C3%A9r-autobusu-Mercedes-Benz-O530-Citaro-ur%C4%8Denom-na-linku-na-letisko-sa-nel%C3%AD%C5%A1i-od-interi%C3%A9ru-in%C3%BDch-autobusov-tohto-typu-ktor%C3%BDch-je-v-Bukure%C5%A1ti-tis%C3%ADc
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/140404/Interi%C3%A9r-trolejbusu-Irisbus-Astra-Citelis-12T

A predpokladám, že odkazy na riešenie vstupov do viacerých električiek rôznych výrobcov pre rôznych dopravcov v rôznych krajinách ti tu nemusím dávať (napr. Alstom, Bombardier, CAF, Stadler i Škoda)...

Každopádne, je možné badať, že niektoré krajiny / dopravcovia od takýchto riešení skôr ustupovali (príp. ich nikdy nemali zavedené), takže je ich skôr ako šafránu. Ako to zmení COVID-19 uvidíme najskôr až v priebehu najbližších rokov. Stále si však dovolím tvrdiť, že ak si to niektorý dopravca vyžiada, skoro všetci výrobcovia (ak nie všetci) na takúto požiadavku riešenie majú (alebo sú schopní ho vytvoriť).
Reply on: S499.1023 #235623:
To je mozne, kazdopadne to vyvracia tvoj vyrok o tom ze ten model povazuju za chybu. To Tegnellove vyjadrenie od ktoreho sa odrazali tvoje zdroje sa tykalo pochybeni napr. pri tych ustavoch socialnych sluzieb ktore som spominal nizsie, nie strategie ako celku. Ta zostava platna a ma vysoku verejnu podporu.

By the way, dokonca uz aj Dansko od vcera povazuje Svedsko za nizko rizkovu krajinu, co je naozaj velavravne ked vezmeme do uvahy politicky kontext 🙂
Reply on: Dispecer #235624:
Vedel by si mi dať príklad, kde také vozidlá jazdia?
Reply on: Urbanway 2423 #235622:
Samozrejme, že existujú. Len si to treba u tých výrobcov pochopiteľne aj objednať...
Reply on: 810zssk #235618:
Štáty, ktoré prehodnocujú opatrenia podľa aktuálneho vývoja situácie, sú zúfalé: -), zatiaľ čo Švédsko, ktoré si už seniorov vyhubilo, môže teraz zostať pokojne pri nezmenenej stratégii.
Reply on: birch #235619:
Ja som takéto balkanizované nápisy videl už počas prvých týždňov obmedzení a ani sa nečudujem, keď sú niektoré takto nízko.
Pri tomto mi napadá, existujú ešte nové autobusy/trolejbusy, ktoré majú samostatné dvere pre vodiča, ako sú napr. v 14Tr (myslím skôr západné krajiny, nie Rusko a Ukrajinu)?
Reply on: kecho #235620:
Neplatí, tí majú (mali by mať) aj naďalej umožnenú prepravu na im vyhradených miestach hneď za vodičom.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/19395/Predné-dvere-v-autobusoch-a-trolejbusoch-sa-dočasne-nebudú-použ%C3%ADvať-od-12-3-2020


Čo nič nemení na tom, že toto opatrenie by inde – niekde kde obdobie pandémie nebolo obdobím druhých Vianoc bolo už dávno zrušené. Časom Vianoc, lebo sa plnili všetky mokré sny, ako napríklad aj to vyradenie prvých dverí z prevádzky.
Reply on: birch #235619:
Aspoň vidíš, aký je ten vírus agresívny - už sa pustil aj do papiera, potvora. 😃

Ďalší dôvod, aby sa s tým nezmyslom s prednými dverami skoncovalo.
Ozaj, keď to vlastne platí aj pre slepcov, ktorí majú vyhradené prvé dvere + sedadlo za šoférom, ako sa teraz prepravujú oni?
Uz sa tie pripevnenia korona-napisov zacinaju balkanizovat... 😕
Reply on: S499.1023 #235616:
Ktori Svedi to povedali? Vela citas Nko, pripadne ine media, ktore lubivo vytrhli z kontextu dve Tegnellove vety ktore sedeli do ich narativu. Faktom je ze Svedsko pokracuje v tej istej strategii ktoru malo od zaciatku, co je asi tazko prejavom pocitu ze ten model nebol dobry. Pravidla v juli su totozne ako boli v aprili. Keby nieco "lutovali", ako sa to niektore kruhy snazia prezentovat, tak by to vyzeralo inak.

Staty ktore zufalo prehodnocuju strategiu kazde dva tyzdne, lebo sa zamotali do vlastnej pasce su na mape uplne inde 😉
Reply on: 810zssk #235600:
A ani nie sú povinné bezpečnostné pásy, airbagy, x asistenčných systémov, ktoré iným znižujú ľudskú dôstojnosť ako tebe handra?
Reply on: 810zssk #235596:
Síce sami Švédi povedali, že ich model nebol dobrý ale Samo im to dôjde vysvetliť na otočku lietadlom bez náhubku.
Reply on: 810zssk #235597:
O inkubačnej dobe si počul?
Reply on: 810zssk #235596:
A vzhľadom na aktuálny vývoj bude pritvrdzovať. Rovnako ako väčšina Európy.
Reply on: MatejBA #235610:
Vlani na jeseň obstarali od Emtrestu, takže už x mesiacov majú ten inteligentný aparát, len to nie je spustené, lebo tu máme IDS z pred 50 rokov, a čo sa tu vôbec sťažujeme ...
Reply on: Valec #235606:
Píšeme rok 2020, máme zónovú a časovú tarifu, napriek tomu mi neviete zaistiť presun z bodu A do bodu B cez bod X, alebo ak hej, tak s obrovskými časovými stratami, že radšej idem peši 40 minút po poľnej ceste z vedľajšej dediny, lebo som skôr doma, ako čakaním na ďalší spoj - čiže využitím služieb IDS. A to som za to aj zaplatil za svoju zónu a očakával prestup, lenže do mojej cieľovej zóny som prišiel peši po tej poľnej ceste, a medzičasom mi aj časová platnosť vypršala.
Toto sú veci, čo BID a všetci ostatní nevidia, a rozhodne to nie je atraktívne, takže už nielen dopravné "služby" obchádzam, ale aj samotnú tarifu cez výnimky, len aby som sa nemusel stýkať s tým našim IDS z pred 50 rokov.
Reply on: Trammat #235609:
Pokiaľ ja viem tak každý dopravca má vlastný dispečink, ale tuším že v nových štandardoch IDS BK sa o nadväznostiach a centrálnom dispečinku píše, takže sa to asi plánuje.
#235610 Tu sa o tom píše, len neviem presne zistiť, odkedy to bude platiť (vyzerá to, že buď 2021, alebo 2022?).
https://www.idsbk.sk/download/B20200124T000001078.pdf
Reply on: Trammat #235609:
Pokial viem nema. Resp. niekde som tusim cital, ze od 2022 ci odkedy by mala byt? Niekto by ma mohol opravit/potvrdit to 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.