Vlani na jeseň obstarali od Emtrestu, takže už x mesiacov majú ten inteligentný aparát, len to nie je spustené, lebo tu máme IDS z pred 50 rokov, a čo sa tu vôbec sťažujeme ...
Píšeme rok 2020, máme zónovú a časovú tarifu, napriek tomu mi neviete zaistiť presun z bodu A do bodu B cez bod X, alebo ak hej, tak s obrovskými časovými stratami, že radšej idem peši 40 minút po poľnej ceste z vedľajšej dediny, lebo som skôr doma, ako čakaním na ďalší spoj - čiže využitím služieb IDS. A to som za to aj zaplatil za svoju zónu a očakával prestup, lenže do mojej cieľovej zóny som prišiel peši po tej poľnej ceste, a medzičasom mi aj časová platnosť vypršala.
Toto sú veci, čo BID a všetci ostatní nevidia, a rozhodne to nie je atraktívne, takže už nielen dopravné "služby" obchádzam, ale aj samotnú tarifu cez výnimky, len aby som sa nemusel stýkať s tým našim IDS z pred 50 rokov.
Pokiaľ ja viem tak každý dopravca má vlastný dispečink, ale tuším že v nových štandardoch IDS BK sa o nadväznostiach a centrálnom dispečinku píše, takže sa to asi plánuje. #235610 Tu sa o tom píše, len neviem presne zistiť, odkedy to bude platiť (vyzerá to, že buď 2021, alebo 2022?). https://www.idsbk.sk/download/B20200124T000001078.pdf
A BIDka vôbec nemá nejaký centrálny dispečing? Ja som bol nedávno pozrieť kamaráta, ktorý jazdí v Pražskej integrovanej doprave regionálne linky a tam majú prípoje z vlakov na bus poriešené pekne - vodič má v dokumentoch napísané, na ktoré vlaky má pri konkrétnom odchode čakať, pravidelný čas príchodu daných vlakov a v prípade meškania mu z centrálneho dispečingu pošlú správu o tom do vozidla (do odbavovacieho zariadenia), koľko vlak mešká + kde sa nachádza a dokedy má v zastávke čakať. V prípade, že si nie je vodič istý, či už vlaky, na ktoré mal čakať išli, môže sám kontaktovať centrálny PID dispečing a tam dostane odpoveď.
Hm, dole sa tu argumentovalo, že pokiaľ prímestské vlaky nebudú mať na tratiach prioritu, a teda dochádzajúcim bude lietať dochádzková doba +- 10-30 minút, je to fest prúser, ale keď tým istým dochádzajúcim ujde nejaký prípoj a ďalší pôjde až za hodinu alebo kedy, tak to už prúser nie je? Áno, ideálne riešenie je, aby takt bol natoľko hustý, že jeden zmeškaný spoj nie je tragédia, ale kým sa tam dostaneme, asi by nejaká rozumná garancia nadväzností mala zmysel. A tiež je mi jasné, že ani to bez integrovaného dispečingu nikdy nebude...
Prečítaj si hoc akú poučku o tom, čo je IDS a nikde tam nenájdeš nič o garancii nadväzností.
Prvý IDS vznikol už pred vyše 50 rokmi, čo myslíš, aké garancie vtedy poskytovali.
Bol by som rad keby viac ludi vnimalo to co ty v prvom odstavci. Lebo ano, na zaciatku to nemalo byt o kynozeni hnusoby, ale splostovani krivky tak aby zdravotnicky system zvladal. A to sa v SE podarilo, nikdy im neskolaboval a pacienti dostali riadnu zdravotnu starostlivost. Bez nutnosti uplne zastavovat zivot, stacil nejaky physical distancing a home office.
Co sa v SE nezvladlo (a to uznavaju aj tamojsie autority) je ochrana rizikovych skupin, oni tam mali dost silne ohniska v ustavoch socialnej starostlivosti. Ja netvrdim ze to je nejaky wonderland a ze tam je vsetko idealne, ale dnes ked sme mozno v polovici pandemie mi pripada coraz ocividnejsie ze ich system bol najviac zmysluplny. Lebo nakoniec sme vsetci skoncili pri tom ze robime co Svedsko, akurat sme to posunuli o stvrt roka a po ceste napachali obrovske skody.
A kto hovori, ze ma byt lockdown na 3 roky? Vsak predsa sa tie prvotne opatrenia zavadzali aby sa splostila krivka nakazenych, stihli sa osetrovat a neumieralo tolko ludi. Nie je tak?
V tomto kontexte sme na tom nasobne lepsie ako Svedsko, ktore tu davas za premianta. 5700 mrtvych je naozaj zle cislo, tazko obhajitelne ako "vidis, mali sme od zaciatku byt ako svedi".
Ja ešte doplním takú moju skúsenosť zo včera. Išiel som okolo 14:00 citelisom (tá verzia, čo má malé vetračky) na 94 a aj napriek tomu, že aktívne športujem a nemám žiadne zdravotné problémy som po opustení vozu musel pár minút postáť opretý pri zastávke a nadýchať sa vzduchu, nakoľko som v posledných minutách jazdy (samozrejme s riadne nasadeným rúškom) začal cítiť točenie hlavy a celkovo pocit vyčerpania. Tým by som chcel povedať, že samozrejme uznávam, že ochrana dýchacích ciest má význam a môže reálne človeka ochrániť, no nemyslím si, že nosiť ju v lete v prehriatych interiéroch je dobrý nápad, nakoľko to v konečnom dôsledku môže človeku viac uškodiť ako pomôcť.
Mame horsie cisla ako sme mali ked sa opatrenia zavadzali, len dnes uz ludia chapu ze sa neda vecne skryvat v jaskyni Na to prave svedske autority od zaciatku upozornovali, nemozes mat lockdown na tri roky. Casom aj my "opatrni" musime akceptovat ze ta choroba existuje a bude tu s nami (tak ako ine infekcne choroby), akurat sme si zbytocne na dva mesiace zastavili svet.
Ked mi umrie "niekto z rodiny" tak mi bude plus minus jedno ci to bolo na Covid alebo niektoru zo stoviek inych (pravdepodobnejsich) pricin. Svet je plny rizik, ktore by sme mohli eliminovat tym ze naveky zostaneme doma, ale doteraz nam to akosi nevadilo. Dnes v EU pri dopravnych nehodach zomru desiatky ludi, ale jaksik nikoho nevidim navrhovat aby sme zakazali auta.
Jasne, ze sa uvolnuju opatrenia, ked nam padali cisla - nebudeme predsa drzat opatrenia ako pocas najhorsej casti epidemie. Kebyze nezavedieme opatrenia o kolko X nasobne viac ludi by bolo chorych ci mrtvych? A rovnako kebyze Svedsko zavedie nas/cesky system o kolko desiatok/stovak/tisic ludi by menej umrelo? To nevieme, vieme len ako (ne)fungovali opatrenia v tej ci onej krajine - a cisla ukazuju, ze nas rychly pristup s nahubkom ma statisticky vyrazne menej mrtvych ako seversky ci juzansky pristup.
Spanielsku napriklad mohlo vyrazne uskodit, ked nemali ziadne opatrenia a mali pocas nastupujucej pandemie 120 000 protest v Barcelone
Inak by ste s kechom tliachali, kebyze vam umrie niekto z rodiny len preto, ze sa nejaky byrokrat (ne)rozhodol pre ten ci ten postup.
Inak ak sa chces bavit specificky o nahubkoch a nie inych opatreniach, pozri si aj ostatne skandinavske staty. Napriklad Dansko a Finsko, kde nahubky nikdy nenosil prakticky nikto a nemaju ziadne obzvlast zle cisla ani podla vasich standardov hodnotenia.
Ja ten vyvoj sledujem, neboj sa. Faktom je ze napriek obnoveniu nahubkov uz tyzdne dozadu, rast dalej trva. Magicke handry sokujuco ziaden zazrak nepriniesli. Tolko k ich ucinnosti.
810zssk
Ked mi umrie "niekto z rodiny" tak mi bude plus minus jedno ci to bolo na Covid alebo niektoru zo stoviek inych (pravdepodobnejsich) pricin. Svet je plny rizik, ktore by sme mohli eliminovat tym ze naveky zostaneme doma, ale doteraz nam to akosi nevadilo. Dnes v EU pri dopravnych nehodach zomru desiatky ludi, ale jaksik nikoho nevidim navrhovat aby sme zakazali auta.