Čo hovoríte na bratislavský náter nových Urbino 18? Mne osobne sa minimálne podľa toho obrázku v katalógu vozidiel veľmi páči, má taký svieži moderný vzhľad
trochu nižšie sa to tu riešilo. Má byť v pravom pruhu (údajne podľa info tuto z fóra ten pruh ostane aj pre vozidlá odbočujúce doprava) začínať bude za žst. Nové Mesto a vyústi tesne pred križovatkou s Vajnorskou do ľavého pruhu. Už sú o tom informačné tabule v tej lokalite popri ceste.
Dakujem. Na novom asfalte na trase Sustekova-Bulikova(-Ovsiste) aspon v jednom smere take nieco asi nehrozi? Tam radsej ostanu zaparkovane auta pri krajnici, ktore blokuju vyhlad z vedlajsej na hlavnu?
Zaroven tym umelo zvysis aj priemernu mzdu v hospodarstve a tym napr. minimalne odvody zivnostnikov alebo max vymeriavaci zaklad zamestnanca na soc. poistenie.
cize stat nevyberie viac od zamestnavatelov v pripade minimalnych platov? sme v krize, stupa nam nezamestnanost, ale treba jej zrejme este pomoct dosiahnut lepsie priecky
samotne danovo-odvodove zatazenie mame vysoke, ohlasi sa "socialny" balicek, da sa cakat, ze budu peniaze zhanat prave u pracujucich (cize aj u zamestnavatelov/cize riziko prepustania), nie je ani prekvapenim, ze o par hodin je avizovana snaha zvysit minimalku o 40eur buduci rok, co bude dalsie, tie peniaze niekto zacvakat bude musiet
Aky? No taky ze:
- pri minimalke 580 eur ma naklady zamestnavatel 784,16 eur a zamestnanec vidi 476,74 eur v cistom
- pri minimalke 620 eur su naklady 838,24 eur a zamestnanec dostane 504,80 eur.
Cize pri zvyseni o 40 eur hrubej mzdy ju zvysis o 28,06 v cistom/zamestnancovi a o 54,08 eur naklady zamestnavatelovi. Cize stat si prilepsi o 26,02 na kazdom zamestnancovi len tym, ze zakonom nariadi vyssiu minimalku ako sa mu zachce.
Za minimalnu mzdu pracuje podla cisel asi 29 000 ludi. Takze kazdy mesiac stat vyberie na odvodoch o minimalne 755 907 eur naviac (asi 9,1 miliona eur rocne). A to este do vypoctov nezaratavam vsetkych, co zarabaju medzi 581 a 619 eur co dalsie miliony urobi, dane/danove zatazenia, zmeny davok pri vyssom prijme a dalsich XYZ veci.
Cize zjednodusene, zvysenie minimalky ma vplyv na zvysenie odvodov
Len zo zvedavosti – aký vplyv má zvýšenie minimálnej mzdy na zvyšovanie daní a odvodov? Na minimálnu mzdu, okrem príplatkov za prácu v noci a cez sviatky, nie sú naviazané prakticky žiadne veličiny (v oblasti sociálneho a zdravotného poistenia naozaj nič). Ak zvýšenie minimálnej mzdy bude mať za následok nárast nezamestnanosti, tak naopak, dôjde k prepadu príjmu z daní a odvodov.
Čo chcem povedať je to, že zvýšenie minimálnej mzdy nemá žiaden vplyv na odvodové a daňové zaťaženie práce ľudí, ktorých odmena je už teraz vyššia ako plánovaná minimálna mzda.
ani par hodin neubehlo a samozrejme avizovane nepriame zvysovanie dani a odvodov, prekvapi tento stat niecim vobec
uz len si pockat na realitu mhd zadarmo
Jedna trochu OT otazka - medzi Svabinskeho a Markovou davali novy asfalt. Budu na nom po krajoch cyklopruhy a v strede cesta 1+1? Lebo tie krajne biele znacky na asfalte su na regulerny jazdny pruh viac nez uzke.
Pravdepodobne by to sprievodca nezistil, jedine ak by ťa ale kontroloval napr. v Malackách pár minút po ,,označení" lístka, tak by mohol mať výhrady, že máš lístok ,,označený" v 235 a nie v 255. Revízor v BA by to nemal ako zistiť.
Ahojte, jedna úplne Offtopic ale predsa, k IDS BK, keď si kúpim v appke 4-zónový lístok zo zóny 235-Plavecký štvrtok, a cestujem s ním v úseku Malacky-Ba/Lamač (namiesto riadneho 6-zónového); ako sprievodca vo vlaku, revízor v BA vie, ktoré 3 ďalšie zóny okrem zóny 235 mám "označené"? Nie je to nejaký bug? Ďakujem za reakcie
prave, sice hovoria, ze chcu peniaze zohnat skresanim vydavkov jednotlivych ministerstiev, ale jedno su sluby politikov, druhe cisla vyplatnej pasky
nakoniec to bude mat opacny efekt, ekonomicky cinna skupina zacne este viac cestovat autami, lebo ak nastane podobny efekt ako pri vlakoch, tak si neviem predstavit, ze bude ochota vyuzivat vhd pri klesajucom komforte cestovania
orim