zast. Strečno sa premenovala na Nezbudskú Lúčku - Strečno, lebo tá zastávka a aj samotná trať vedie cez Nezbudskú Lúčku, priemo cez obec, cez kataster Strečna ani len neprechádza trať, ale oni si nedali svoj názov, lebo hrad...
Podobný spor bol v Prahe okolo názvu žst. Praha-Zličín. Tá leží na sídlisku Řepy, pri onečnej električiek Sídliště Řepy, tak ju premenovali na Praha-Řepy ale Zličín ihneď reagoval, že je to na ich katastri (hranica katastrov prechádza popred stanicu) a trvajú na tom, mať svoju stanicu, tak to šlo naspäť na Praha-Zličín (konečná metra ZLičín a OC Metropole Zličín, siemenskácka fabrika ZLičín, to všetko leží úplne inde, na opačnom konci Zličína ale Zličínu je to jedno. Oni chcú mať svoju stanicu.
Prečo sa teraz otvára na niektorých autobusoch a trolejbusoch iba jedno krídlo prvých dverí (viem, že aby ľudia nenastupovali), ale nedá sa to od centrálneho otvárania dverí odpojiť úplne?
Treba si pozrieť ten návrh, a uvidíš, že to sekanie liniek je spravené v prirodzených spádových mestách, napríklad v Smoleniciach, Malackách, Senci, Pezinku či v Modre alebo v Šeknviciach a Cíferi, čiže sa jedná o tie terminály, kde už dnes existujú prípoje na vlaky a linky sú ukončované tam. BSK má na svojich hraniciach (kvôli jeho maličkosti až na svojich hraniciach) významné prestupové body, ktoré fungujú práve na báze spádovosti, preto je možné práve v týchto bodoch useknúť linky premávajúce do BA, ktoré sú výrazne dotknuté kongesciami.
Ale ja som nikde o linkách do BA nič nehovoril, tie nech sa pokojne osekajú aj na nulu, ak sa vyriešia nadväznosti a hlavne kapacita vlakov.
Sekanie len kvôli "princípu IDS" pravidlom prvej stanice mi ale vadí, keďže (nepeirodzenou) hranicou kraja sa život nekončí. Linka má predsa smerovať do prirodzeného centra či prestupového uzla, lámanie napríklad 277 v Studienke alebo sekanie väzieb v okolí Trnavy nikomu neprospejú. Na Koškách asi tiež fyzicky nezvládneš natlačiť do vlakov ďalších ľudí. Výstrahou nech sú nám prípady z ČR, kde sa s vaničkou radostne vylieva aj dieťa a obsluha je reálne horšia. Bol by som nerád, keby sme si to potrebovali skúšať na vlastnej koži.
To sú linky priame do Bratislavy s mizivou obsadenosťou. Lepšie je ich skrátiť po nejaký prestupný bod a nechať ich behať častejšie, ako menej často ich posielať do kolón pred Bratislavou. Takže týmto nie že kazíme, ale zlepšujeme obsluhu a ešt aj zrýchlujeme prepravu osôb. A vôbec nie v náhodne vybraných oblastiach. Na Žitnom ostrove by tieto liny zostali, lebo obsluhujú obce bez prístupu na železnicu. Treba si pozrieť ten návrh...
Len nech sa žiadne linky na hranici nesekajú - aspoň nie do doby, kým sú krajské hranice politická omaľovanka a nie vymedzenia prirodzených regiónov.
Linka sa predsa pri troche snahy dá rozúčtovať medzi dva kraje, nemusíme kvôli tomu kaziť obsluhu náhodne vybraným oblastiam...
Uvažujú síce nad vlastným IDS s vlastným koordinátorom, ale PDO im odporúča sa pripojiť k BID, aj pod ich dispečerský aparát, aspoň teda v priľahlých okresoch, kde prevláda dochádzka do Bratislavy, čo vlastne rieši aj táto štúdia. Bolo by to jednoduchšie a rýchlejšie. Každopádne ich linky prichádzajúce do BSK bude treba riešiť aj z pohľadu financií bez ohľadu, či tam bude alebo nebude IDS, a to hlavne useknutím na hranici a následnými prekladmi CP na spoločných úsekoch, teda už na územi IDS BK.
Vzhľadom na to, že TTSK momentálne uvažuje s vlastným IDS, tak by som sa veľmi nezaoberal predstavami BIDky pre TTSK.
Ale budem rád keď sa prezentovanými princípmi začne riadiť aspoň na území BSK, lebo napr. v tendri na prímestskú dopravu majú zachovaný systém kedy prípoj k vlaku vychádza z Bratislavy, takže síce neuviaznem v zápche, ale namiesto toho uviaznem v Malackách na stanici, čakajúc kým sa tam došuchtá 40 minút zmeškaný autobus z Bratislavy (čo prináša otázku prečo neísť tým autobusom už z BA, keď som vlastne žiaden čas vlakom neušetril).
Plány na zväčšenie zón sú skvelá správa, snáď to prejde.
Tam je to s tou železnicou a názvami vôbec také pozoruhodné - žst. Smolenice leží skôr v Trstíne, alebo aspoň pri Trstíne, než v Smoleniciach ale volá sa Smolenice, lebo vlečky zo stanice smerovali do Smoleníc, zast. Buková s frekvenciou 0 ľudí denne v zime a 10 hubárov denne, keď je pekne, existuje viac-menej len preto, že tam bola výhybňa...
Ráno od 6:10-13:50 malo by to tak byt ak nebude odstavená pre nejakú poruchu 50/4
Pe67: v mojom zadeleni to nejak vychádza že nemám možno tak najskôr v auguste mi vijde raz ako tak kukam na plachtu ak sa to dovtedy nepomeni ale zatiaľ nemám , jedine žeby som chcel z voľna majú to chalani čo robievaju od pondelka do piatku v zadeleni.
Joyki
zast. Strečno sa premenovala na Nezbudskú Lúčku - Strečno, lebo tá zastávka a aj samotná trať vedie cez Nezbudskú Lúčku, priemo cez obec, cez kataster Strečna ani len neprechádza trať, ale oni si nedali svoj názov, lebo hrad...