Myslím, že účelom tohto opatrenia by nebola optimalizácia prevádzkových nákladov, ale iba zabránenie šírenia nákazy po Slovensku medzi jednotlivými regiónmi, ako to vyplýva z kontextu uvedeného rozhovoru. To však na prvé počutie pre 99% ľudí znie dobre, ale to zvyšné 1% vie, že rýchliky v súčasnosti okrem prepojenia Bratislavy s Košicami zabezpečujú dopravnú obsluhu medzi jednotlivými okresnými a krajskými mestami, pričom na niektorých úsekoch neexistuje súbežné spojenie osobnými vlakmi, prípadne autobusmi.
Napríklad ranný Os 4604 je počas pracovných dní už obsadený na 60%, a to tesne za ním premáva aj REX. Čiže príchod na 7. hodinu zo smeru NZ s počtom ľudí okolo 500 ľudí. To je 10 plných autobusov len za dva vlaky v rovnaký čas od NZ až po BA. Popri tom premávajú aj regiobusy od Senca. A toto je len regionálna prímestská doprava.
Dochádzka do Bratislavy prebieha aj počas covidu z diaľky 100 km. Regionálne autobusy sú priestorovo malé, a jazdia len po hranicu kraja v dostatočnom intervale. Akoby si riešil dochádzku zdravotníkov, železničiarov atd. z NZ? Skôr by už mali zahusťovať regiovlaky. To by mali byť všade a všetky vlaky nahradené autobusmi, ktoré by boli plné, samozrejme spoje by boli posilnené o x vozidiel. A autá by zahltili Bratislavu, že by sa nedalo pohnúť.
Pokiaľ by v súčasnosti vedeli regionálne vlaky v dostatočnej miere nahradiť autobusy, tak sa o tom dá uvažovať. Zároveň by uvoľnila kapacita pre nákladné vlaky, čím by sa zjednodušilo zásobovanie.
Lenže on chce zastaviť celkovú vlakovú dopravu, čiže aj S-ká. Máme len vlaky vo verejnom záujme, nemáme diaľkovú nedotovanú linku (IC sú pozastavené), takže to by platilo celkovo na všetky vlaky.
Citujem:
"Vláda presadí zavedenie bezplatnej dopravy vo vlakoch, regionálnych autobusoch a mestskej hromadnej doprave pre deti, študentov, dôchodcov a vozičkárov."
Takže trend »na lepšiu dopravu nemáme, ale veď to máte zadarmo, tak čo by ste chceli« pokračuje. Som veľmi sklamaný. A to je čo povedať, keďže som žiadne veľké očakávania nemal.
Joyki