Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #234049:
Viacere tieto opatrenia vyzeraju fajn ale obavam sa, ze na zasadnejsie investicie, najma do obnovy vozoveho parku mimo uz vysutazenych vozidiel, mozme v dohladnej dobe zabudnut. Podla vypoctov Rady pre rozpoctovu zodpovednost pride Bratislava v suvislosti s prepadom ekonomiky v dosledku koronavirusu len na dani z prijmu fyzickych osob za rok 2020 o 15 az 68 milionov eur.
Reply on: MatejBA #234074:
Toto je to na čo som narážal, že na tých monitoroch v podchode na Trnku to na tej svetlozelenej nie je vôbec vidieť, ani 9 ani 31/39. Ale podľa mňa čierne obrysy čísel sú iba jedna z možností.
Reply on: Valec #234071:
Tak to bolo len na ukazku co som myslel 😃 Graficky designer urcite nie som a ani to tvrdit nebudem 🙂
Reply on: mku81 #234070:
Nepotrebuješ centrálneho objednávateľa (BTW, kde majú centrálneho objednávateľa pre MHD - PAD a regionálne vlaky?), bohate postačí, aby všetci postupovali na základe jedného dopravného plánu.
Jediný, kto taký plán nemá a ani nepripravuje je dnes MDV SR (resp. nejaký veľmi utajený vraj existuje), takže žiadny región ani mesto naň nemôžu zmysluplne nadviazať. Miesto toho, aby MDV SR takýto plán pripravilo (aj v spolupráci s krajmi) a následne ho aj dodržiavalo* radšej vykrikuje, že kraje nespolupracujú (pričom spoluprácou rozumej toto je náš návrh GVD a ty sa prispôsob) pri plánovaní dopravy a jazdia súbehy. No žiaľ, pokiaľ železničná doprava nebude atraktívna intervalmi a kapacitou, tak nie je možné niečo viac koordinovať.
Ak budeš mať jedného centrálneho objednávateľa s takýmto prístupom, nič to cestujúcim nepomôže.

* Už bolo viacero rôznych štúdií, ktoré hovorili, že v okolí BA by mali byť intervaly Os vlakov max. 20-30 minút. Ale ak to od MDV žiadaš, dostaneš odpoveď, že nemôžu posilovať vlaky v okolí BA, lebo čo na to povedia na východe. Tak sa vlkm radšej použijú na trate Zvolen - Šahy alebo Bánovce - Kapušany so 120 min. intervalom v špičke, kde sa vozí 5 režijnkárov a 4 zadarmsti. A popri tom musia jazdiť aj autobusy, lebo vlakmi sa dostaneš buď do práce alebo naspäť, a v "lepšom" prípade ani-ani.
Reply on: MatejBA #234069:
Úlohou MDV je ale zabezpečovať regionálnu a diaľkovú vlakovú dopravu, nie mestskú. Pre potreby regionálnej dopravy je dnes v sedle 30-min. interval dostatočný, ale určite nebude atraktívny pre reláciu Rača - centrum, alebo Rača - Lamač.
Reply on: MatejBA #234068:
Vyzerá to naozaj hnusne. 😉
Reply on: MatejBA #234069:
Toto je presne to, preco musi byt prioritou vytvorenie zmysluplneho IDS ako organu, ktory bude jedinym centralnym objednavatelom dopravy v ramci IDS. Kombinacia mesto - MHD, prímestské spoje - župa, vlaky - ministerstvo je skostnatela a nedokaze produktivne spolupracovat... plus tu sa nemozeme ani hrat na to, ze to ma vrcholovo cele zabezpecit zupa, lebo napr. na vychode BSK konci tusim Rovinkou a cely ten smer uz spada pod TTSK
Reply on: Valec #234067:
Pretoze MDV SR objednava vlaky a nie mesto? Pretoze S linky su plne vytazene a je tam potencial pre viac cestujucich? Pretoze je to jedna z povinnosti MDV SR? 🙂
Reply on: N/A #234049:
Hlavne by mohli konecne cisla liniek ohranicit ciernou farbout, aby na svetlych pozadiach boli lepsie vidno, kedze na niektorych je to pri zlom svetle skoro necitatelne 🙂 https://i.imgur.com/LtHYPB2.png
Reply on: Solider #234058:
Prečo by malo MDV SR riešiť (v zmysle súčasného prerozdelenia kompletencií v objednávaní verejnej dopravy) MHD v Bratislave? Čo bráni mestu, aby si takéto vlaky objednalo?
Reply on: jozin #234060:
To sú fakt pozoruhodné ůvahy. Ja som dal pred necelým rokom za králikáreň výrazne viac, pred domom mám dve autá a napriek tomu som až do vypuknutia koróny jazdil vlakom.
Reply on: Vladimír #234054:
Mne to pripomína francúzsky model, nebol by som za.
Ako môžu v takom Freiburgu (mnohonásobne vyhodnotené ako mesto s najvyššou kvalitou života v DE) žiť, keď nemajú priamu linku z Günterstalu do Littenweileru?
Reply on: Mhr1 #234057:
Toto riešenie má to negatívum, že večer (19:30-23:30 +-) by bola odlišná premávka cez pracovné dni a odlišná cez víkend. Teda o takej povedzme 22:00 z centra by som v piatok musel uvažovať o iných zastávkach, ako v sobotu.
Reply on: jozin #234060:
Ani takéto vyťaženie sa pri I. etape neočakávalo a predsa nastalo. Rýchla električka na koniec Petržalky bude veľmi atraktívna. Ale ak sa niekto o tom chce presvedčiť, až keď električky XL nebudú stačiť, tak prosím 😛
Reply on: jozin #234060:
to prave velmi zavisi na dostupnosti verejnej dopravy a tym ako dlho to nou bude komu-tomu trvat.... v case ked som pracoval v starom meste (a parkovanie som mal zabezpecene priamo pod budovou kde som pracoval v rezii zamestnavatela) som na cestovanie pouzival elektricku, lebo to nou trvalo +- rovnako dlho ako autom a nemusel som davat pozor na cestu
v sucasnosti pracujem v lokalite, kam mi sice ide z mojej mestskej casti priama autobusova linka, ale trva jej to (podla cestovneho poriadku) nejakych 38 minut (a zastavky na oboch koncoch trasy daleko), autom to prejdem dvere-dvere za cca 15-20 minut, co myslis, aky sposob dopravy si zvolim ? a to bez ohladu na to v ako drahej nehnutelnosti byvam....

Reply on: jozin #234060:
Pokiaľ bude v centre za polovičný čas, tak si myslím, že nebude mať problém sadnúť do električky
Reply on: Solider #234056:
S tym vytazenim na dvoch petrzalskych zastavkach by som to nevidel az tak tragicky. Velka cast cestujucich su totiz prestupujuci, ktorych sem vozia 95+99 z celej Petrzalky. Po dokonceni druhej etapy petrzalskej elektricky dojde k narastu poctu cestujucich, ale neocakaval by som taky extremny narast, aby bolo treba XXL elektricky.
Co sa tyka vznikajuceho Juzneho mesta, tak tam skepticky predpokladam vyrazny podiel individualnej dopravy. Kto ma 250 000 na kralikaren, ten sa predsa nebude vozit elektrickou ...
Reply on: Solider #234058:
ak chces aby bola verejna doprava atraktivna, treba aby bola aj rozumne rychla, povedz mi ako atraktivny je jazdny cas z race na koniec karlovky alebo do dubravky blizky hodine, a skus mi prezradit ako tuto cestu zvladnem rychlejsie vlakom s prislusnymi casmi aj na navozne spoje MHD
v casoch ked som pred cca ~5 rokmi takto dochadzal do prace (raca-borska), som to autom dvere-dvere vedel spravit za cca 25-30 minut jednym smerom
ci verejna doprava ma sluzit len na dochadzanie do centra; a inam len pre tych co nemaju auto alebo maju privela casu ?
Reply on: si #234055:
Toto by nebolo efektívne, na rýchlu prepravu medzi okrajovými časťami mesta a centrom má slúžiť železnica (S-Bahn), autobusy môžu slúžiť na približovanie cestujúcich k železničným staniciam alebo k električke (v rámci Rače, Krasňan), rozhodne nie na súbežnú premávku. Čiže skôr tlačiť na ministerstvo a železnice, nech predĺžia súpravy a zhustia intervaly.
Reply on: Vladimír #234054:
Ja som tiež presvedčený, že toto je rozumný kompromis. Len by som v pracovné dni ponechal 2-linkový variant až do konca premávky, aby to ľudí neplietlo, že čo ešte jazdí a čo už nie. Výnimkou by bola špičková e-7 a predĺžená premávka e-6 cca do 22. hod. A e-6 by mala začínať odpoludňajšiu špičku zo Šafka skôr, čiže z vozovne - alebo, ak by boli prejazdy z e-8 - z NĽŠ by ešte išla na Šafko a až odtiaľ do KV. Aby mali študenti z univerzity spoj k internátom pri Botanickej záhrade v zmysluplnom čase, výuka často končí už okolo obeda. Linkové vedenie by potom zodpovedalo tomu, čo tu bolo do júna 2019 s tým rozdielom, že e-9 by jazdila tak ako dnes (teda celotýždenne cez Obchodnú) a e-8 cez Špitálsku - aby sa to ľuďom neplietlo, aby boli trasy celý týždeň rovnaké, len časť liniek by cez víkendy nejazdila. A samozrejme, e-1 by jazdila celotýždenne HlSt - Petržalka. Takže cez pracovné dni linky 1-9, cez voľné dni len linky 1,3,4,9.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.