Reply on: N/A #234049:
Ja osobne si skôr myslím, že pre predĺženie Petržalskej radiály budú potrebné skôr vozidlá o dĺžke 50 metrov, keďže vzhľadom na aktuálne vyťaženie na zatiaľ len dvoch zastávkach v Petržalke je vysoko pravdepodobné, že po otvorení po Južné mesto, kde takisto pokračuje masívna bytová výstavba, budú vozidlá na posledných zastávkach v Petržalke (tzn. dnešných dvoch) bez voľnej kapacity. Rovnako treba brať do úvahy nárast cestujúcich na Račianskej radiále (+ vplyv parkovacej politiky), kde je potrebné zvýšiť kapacitu na to, aby bola MHD naďalej efektívna alternatíva.
N/A
Spomína sa tam viacero zaujímavých vecí, napr.:
- osadenie nových zastávkových vitrín a používanie výhradne nového formátu CP na všetkých zastávkach [zrejme aj vzhľadom na požiadavky BID]
- pridávanie nových prístreškov a výmena existujúceho mobiliáru na zastávkach [na tomto sa mala podieľať aj hlavná architektka]
- zavedenie možnosti platby prostredníctvom Google/Apple Pay
- redizajn predajných miest
- modernizácia informačných systémov vozidiel MHD komunikujúcich s križovatkami
- pilotný projekt zvýšenia intenzity tepovania a dezinfikovania vozidiel
Je tam aj plán obnovy vozového parku v najbližšom období:
- 8 minibusov [teda o štyri viac než sa pôvodne obstarávalo - dočkáme sa okrem prípadného posilnenia L44 a 147 aj nových minibusových liniek do lokalít ako Slanec a pod.?]
- 50 štandardných (12m) autobusov
- 30 jednosmerných 32-metrových električiek [ktoré sú nevyhnutnosťou pre predĺženie Petržalskej radiály]
- nové veľkokapacitné električky - taktiež jednosmerné, dlhé do 50 metrov
- 16 trojčlánkových trolejbusov [na linku 201, nákupu má predchádzať testovanie prototypu Trollina 24 v MetroStyle]
- nové parciálne trolejbusy [primárne pre predĺženie L205 na letisko, v minulosti sa ale spomínalo aj zlúčenie L203+41 či nasadenie na L63]
A fotka z dávnejšieho testovania nového vozidlového informačného systému: https://abload.de/img/testcgkvp.png