Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Technopol #234042:
Tak zrovna pre spojenie Petržalky s oblasťou Galvaniho je tam diaľničný obchvat, ale posielať tam MHD v duchu "expres" pri tých zápchach a večných nehodách je asi samovražda.
Reply on: Pe67 #234036:
Ja som ale neriešil dvojlinkový variant, ja som reagoval na pripomienku ohľadom zaniknutého priameho spojenia, bez ktorého Dúbravčania údajne nedokážu existovať.
Ešte začiatkom tohto mesiaca sa uskutočnilo prvé Metropolitné fórum, na ktorom mal prezentáciu aj DPB: https://www.bratislava2030.sk/dokumenty/

Spomína sa tam viacero zaujímavých vecí, napr.:
- osadenie nových zastávkových vitrín a používanie výhradne nového formátu CP na všetkých zastávkach [zrejme aj vzhľadom na požiadavky BID]
- pridávanie nových prístreškov a výmena existujúceho mobiliáru na zastávkach [na tomto sa mala podieľať aj hlavná architektka]
- zavedenie možnosti platby prostredníctvom Google/Apple Pay
- redizajn predajných miest
- modernizácia informačných systémov vozidiel MHD komunikujúcich s križovatkami
- pilotný projekt zvýšenia intenzity tepovania a dezinfikovania vozidiel

Je tam aj plán obnovy vozového parku v najbližšom období:
- 8 minibusov [teda o štyri viac než sa pôvodne obstarávalo - dočkáme sa okrem prípadného posilnenia L44 a 147 aj nových minibusových liniek do lokalít ako Slanec a pod.?]
- 50 štandardných (12m) autobusov
- 30 jednosmerných 32-metrových električiek [ktoré sú nevyhnutnosťou pre predĺženie Petržalskej radiály]
- nové veľkokapacitné električky - taktiež jednosmerné, dlhé do 50 metrov
- 16 trojčlánkových trolejbusov [na linku 201, nákupu má predchádzať testovanie prototypu Trollina 24 v MetroStyle]
- nové parciálne trolejbusy [primárne pre predĺženie L205 na letisko, v minulosti sa ale spomínalo aj zlúčenie L203+41 či nasadenie na L63]

A fotka z dávnejšieho testovania nového vozidlového informačného systému: https://abload.de/img/testcgkvp.png

Reply on: Vladimír #234041:
pokial ale chce mesto dostat viacej ludi z aut do verejnej dopravy a obmedzovat individualnu dopravu, tak inac ako zlepsenim ponuky to nepojde.... a na to bude treba tak viacej vodicov ako aj vozidiel, vyhovarat sa na to ze nie su nikam nevedie; a to bez ohladu na to ci budu vyuzite na posilnenie intervalov na tych linkach co tu su, na doplnenie siete (napriklad o tie chybajuce tangencialne linky) alebo sa to rozplytva na linky odvsadial vsade....
Reply on: S499.1023 #234046:
modal split
Reply on: Technopol #234039:
A tiež vtedy bol modla split úplne inde, cena práce úplne inde, bilančné prídely autobusov za štátne ceny etc.
Pochopte konečne, že na to dnes nemáme, nemajú na to ani rádovo bohatšie mestá a krajiny.
Reply on: fanatikmhd #234043:
Hudobná električka 60-tych rokov? Obratisko je jasné, Nová doba (na Bajkalskej).
Reply on: Technopol #234042:
Jedna vec že žiadať (v BA dosť chýbajúce) tangenciálne spojenia a druhá nostalgicky spomínať na expresné linky, ktoré jazdili po tých istých trasách, ako dnešné obslužné linky s hustými intervalmi, či dokonca električkové linky, ktoré netrpia zápchami na cestách.

Inak, aj tie príklady ako napr. Rača - Avion možno obslúžiť verejnou dopravou buď spojom s desiatimi cestujúcimi 2x za hodinu (teda neatraktívna ponuka), alebo sa bude musieť vytvoriť trasa tak, aby tá linka pozbierala čo najviac cestujúcich a zas bude neaktraktívna časom. Linka po obchvate má zmysel možno na trase Avion (veľké obchodné centrum, kancelárie, priemysel, teda celodenný dostatok ľudí) - Petržalka, aj to najmä v špičke a cez víkend. Inde to nemá veľmi zmysel, lebo tie relácie nie sú natoľko silné, aby po celý deň generovali taký dopyt, aby bolo možno zaviesť atraktívny interval.
Malicky offtopic, snad nikoho neurazi. Okrem krasnych zaberov na rozne casti mesta s elektrickou (a jej interierom) krasny pohlad na obratisko. A kto uhadne ktore?

https://youtu.be/ZGJAB7j7mQw
Reply on: Vladimír #234041:
a m@jo
Mne je jasné, že s tým čo tu máme dnes, sa nedá robiť doprava aká bola v 90. rokoch. Ale akonáhle sa začnú spomínať expresy tak tu vždy niekto začne vyťahovať linky s 20min. intervalmi, často prirovnávané k linkám odvšadiaľ všade ako kedysi (čo nebol síce tento prípad, ale mne sa to už akosi spojilo). Nikto už nerieši že expresy vedia mať dobrý interval, ale bude to niečo stáť a či sa to oplatí. Lebo aj tu sa v nedávnej diskusii objavilo x trás, kde je MHD oveľa pomalšia ako IAD a so súčasnou víziou aj s vybudovanými BUS pruhmi to jednoducho stále bude o 2/3 pomalšie lebo chýbajú priame trasy napr. Petržalka - oblasť Galvaniho.
Reply on: Technopol #234039:
Zle čítaš. On netvrdí, že tie linky mali vtedy taký zlý interval. Nemali. Lenže vtedy bola ina deľba prepravnej práce medzi MHD a IAD - MHD robila väčšie výkony a prepravila viac cestujúcich.

Ak by sa expresné linky v štýle "odvšadiaľ všade" zriadili dnes, pri dnešných výkonoch, pri dnešnom evidenčnom stave vozidlového parku, pri dnešnej cestnej premávke, pri dnešnom počte (dostatku) vodičov, nič lepšie ako polhodinový až dvadsaťminútový interval očakávať nie je na mieste.

Nehovoriac o spoločenských zmenách, ktoré sa odvtedy udiali. Dnes oveľa viac ľudí pracuje flexibilne a nestačí im "ten ich" spoj, ktorým každý deň idú domov - žiadajú hustejšie intervaly. A to im systém s množstvom liniek splniť nedokáže. Naopak, systém s veľkým množstvom liniek práveže ešte môže negatívne pôsobiť na používateľa svojou zložitosťou a náročnosťou na pochopenie. Ochota naučiť sa a vyznať sa je dnes oveľa menšia ako kedysi. Ľudia majú radi jednoduché veci. Čo nie je jednoduché, tomu sa vyhýbajú.
Reply on: Technopol #234039:
A autobusy a šoférov máme na to uskladnených niekde v štátnych hmotných rezervách? Či? 😂
Alebo mám tomu rozumieť, že dnešné nosné neexpresné linky, ktoré nechodia odvšadiaľvšade a majú hustý interval budú zrazu chodiť o polovicu menej?
Sorry, ale radšej jedna linka so 4 minútovým intervalom a prestupy ako 5 liniek s 10 minútovým.
Reply on: mangas #234027:
Spoje samozrejme chodia z konečnej na konečnú, nikde sa na trati nestrácajú ani nezhmotňujú. To, že nepremávajú práve z tvojej konečnej na tvoju konečnú, je osud.
Reply on: Valec #234032:
A hlavne netreba zabudnúť, že isto by tie linky odvšadiaľvšade mali úžasne atraktívny interval, raz za 20 minút a viac.
Reply on: Jadran #234029:
2-linkový variant u E rozhodne nebol o tom že "odvšadiaľ všade".
Reply on: color #234034:
Z Račka zrejme chytil zelenú vlnu, zatiaľ čo medzi Zváračákom a Račkom boli dve silné križovatky.
Reply on: Valec #234032:
Zaujímavé. Zo Zváračáku na Račko 5 minút bez zastávky po rovine, ale z Račka na Hroboňovu 5 minút s dvoma zastávkami do kopca. Žeby vyrovnávací čas?
Reply on: mangas #234031:
Na to zabudni. Neviem či je namieste tento optimizmus. Ľudia sú a aj budú čoraz pohodlnejší. Počet áut sa bude skôr zvyšovať a jazdné doby autobusov a trolejbusov zväčšovať. Ak, tak budúcnosť je v električkovej doprave. Veď aj tu na fóre sú ľudia čo píšu ako sa im oplatí jazdiť autom, pretože s MHD im to trvá 2x tak dlhšie - paradoxne to je preto že tie autobusy a trolejbusy stoja v nekonečných zápchach medzi autami (toto dotyčný zabudli spomenúť). Teraz síce nie, ale až epidémia pominie tak cesty sa zasa zapchajú.
Reply on: mangas #234031:
Škoda len, že tie časy cestovania zatienil spomienkový optimizmus a v skutočnosti boli o dosť dlhšie (na o dosť prázdnejších cestách v tom čase).

Linka 105
https://imhd.sk/ba/galeria-media/552/cestovne-poriadky-vyhladavanie/29944/Linka-105-Zastavka-Masokombinat

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.