Ja som ale neriešil dvojlinkový variant, ja som reagoval na pripomienku ohľadom zaniknutého priameho spojenia, bez ktorého Dúbravčania údajne nedokážu existovať.
Spomína sa tam viacero zaujímavých vecí, napr.:
- osadenie nových zastávkových vitrín a používanie výhradne nového formátu CP na všetkých zastávkach [zrejme aj vzhľadom na požiadavky BID]
- pridávanie nových prístreškov a výmena existujúceho mobiliáru na zastávkach [na tomto sa mala podieľať aj hlavná architektka]
- zavedenie možnosti platby prostredníctvom Google/Apple Pay
- redizajn predajných miest
- modernizácia informačných systémov vozidiel MHD komunikujúcich s križovatkami
- pilotný projekt zvýšenia intenzity tepovania a dezinfikovania vozidiel
Je tam aj plán obnovy vozového parku v najbližšom období:
- 8 minibusov [teda o štyri viac než sa pôvodne obstarávalo - dočkáme sa okrem prípadného posilnenia L44 a 147 aj nových minibusových liniek do lokalít ako Slanec a pod.?]
- 50 štandardných (12m) autobusov
- 30 jednosmerných 32-metrových električiek [ktoré sú nevyhnutnosťou pre predĺženie Petržalskej radiály]
- nové veľkokapacitné električky - taktiež jednosmerné, dlhé do 50 metrov
- 16 trojčlánkových trolejbusov [na linku 201, nákupu má predchádzať testovanie prototypu Trollina 24 v MetroStyle]
- nové parciálne trolejbusy [primárne pre predĺženie L205 na letisko, v minulosti sa ale spomínalo aj zlúčenie L203+41 či nasadenie na L63]
pokial ale chce mesto dostat viacej ludi z aut do verejnej dopravy a obmedzovat individualnu dopravu, tak inac ako zlepsenim ponuky to nepojde.... a na to bude treba tak viacej vodicov ako aj vozidiel, vyhovarat sa na to ze nie su nikam nevedie; a to bez ohladu na to ci budu vyuzite na posilnenie intervalov na tych linkach co tu su, na doplnenie siete (napriklad o tie chybajuce tangencialne linky) alebo sa to rozplytva na linky odvsadial vsade....
A tiež vtedy bol modla split úplne inde, cena práce úplne inde, bilančné prídely autobusov za štátne ceny etc.
Pochopte konečne, že na to dnes nemáme, nemajú na to ani rádovo bohatšie mestá a krajiny.
Jedna vec že žiadať (v BA dosť chýbajúce) tangenciálne spojenia a druhá nostalgicky spomínať na expresné linky, ktoré jazdili po tých istých trasách, ako dnešné obslužné linky s hustými intervalmi, či dokonca električkové linky, ktoré netrpia zápchami na cestách.
Inak, aj tie príklady ako napr. Rača - Avion možno obslúžiť verejnou dopravou buď spojom s desiatimi cestujúcimi 2x za hodinu (teda neatraktívna ponuka), alebo sa bude musieť vytvoriť trasa tak, aby tá linka pozbierala čo najviac cestujúcich a zas bude neaktraktívna časom. Linka po obchvate má zmysel možno na trase Avion (veľké obchodné centrum, kancelárie, priemysel, teda celodenný dostatok ľudí) - Petržalka, aj to najmä v špičke a cez víkend. Inde to nemá veľmi zmysel, lebo tie relácie nie sú natoľko silné, aby po celý deň generovali taký dopyt, aby bolo možno zaviesť atraktívny interval.
Malicky offtopic, snad nikoho neurazi. Okrem krasnych zaberov na rozne casti mesta s elektrickou (a jej interierom) krasny pohlad na obratisko. A kto uhadne ktore?
a m@jo
Mne je jasné, že s tým čo tu máme dnes, sa nedá robiť doprava aká bola v 90. rokoch. Ale akonáhle sa začnú spomínať expresy tak tu vždy niekto začne vyťahovať linky s 20min. intervalmi, často prirovnávané k linkám odvšadiaľ všade ako kedysi (čo nebol síce tento prípad, ale mne sa to už akosi spojilo). Nikto už nerieši že expresy vedia mať dobrý interval, ale bude to niečo stáť a či sa to oplatí. Lebo aj tu sa v nedávnej diskusii objavilo x trás, kde je MHD oveľa pomalšia ako IAD a so súčasnou víziou aj s vybudovanými BUS pruhmi to jednoducho stále bude o 2/3 pomalšie lebo chýbajú priame trasy napr. Petržalka - oblasť Galvaniho.
Zle čítaš. On netvrdí, že tie linky mali vtedy taký zlý interval. Nemali. Lenže vtedy bola ina deľba prepravnej práce medzi MHD a IAD - MHD robila väčšie výkony a prepravila viac cestujúcich.
Ak by sa expresné linky v štýle "odvšadiaľ všade" zriadili dnes, pri dnešných výkonoch, pri dnešnom evidenčnom stave vozidlového parku, pri dnešnej cestnej premávke, pri dnešnom počte (dostatku) vodičov, nič lepšie ako polhodinový až dvadsaťminútový interval očakávať nie je na mieste.
Nehovoriac o spoločenských zmenách, ktoré sa odvtedy udiali. Dnes oveľa viac ľudí pracuje flexibilne a nestačí im "ten ich" spoj, ktorým každý deň idú domov - žiadajú hustejšie intervaly. A to im systém s množstvom liniek splniť nedokáže. Naopak, systém s veľkým množstvom liniek práveže ešte môže negatívne pôsobiť na používateľa svojou zložitosťou a náročnosťou na pochopenie. Ochota naučiť sa a vyznať sa je dnes oveľa menšia ako kedysi. Ľudia majú radi jednoduché veci. Čo nie je jednoduché, tomu sa vyhýbajú.
A autobusy a šoférov máme na to uskladnených niekde v štátnych hmotných rezervách? Či?
Alebo mám tomu rozumieť, že dnešné nosné neexpresné linky, ktoré nechodia odvšadiaľvšade a majú hustý interval budú zrazu chodiť o polovicu menej?
Sorry, ale radšej jedna linka so 4 minútovým intervalom a prestupy ako 5 liniek s 10 minútovým.
Spoje samozrejme chodia z konečnej na konečnú, nikde sa na trati nestrácajú ani nezhmotňujú. To, že nepremávajú práve z tvojej konečnej na tvoju konečnú, je osud.
Na to zabudni. Neviem či je namieste tento optimizmus. Ľudia sú a aj budú čoraz pohodlnejší. Počet áut sa bude skôr zvyšovať a jazdné doby autobusov a trolejbusov zväčšovať. Ak, tak budúcnosť je v električkovej doprave. Veď aj tu na fóre sú ľudia čo píšu ako sa im oplatí jazdiť autom, pretože s MHD im to trvá 2x tak dlhšie - paradoxne to je preto že tie autobusy a trolejbusy stoja v nekonečných zápchach medzi autami (toto dotyčný zabudli spomenúť). Teraz síce nie, ale až epidémia pominie tak cesty sa zasa zapchajú.
ktovie, mozno sa to raz zasa vrati, ked bude pokracovat trend v potlacovani individualnej dopravy.. a mozno zas budeme busom z dubravky v raci za 20 min (105), ci na zlatych do polhodky (106), či pod mostom snp za 15 min (101, 112, 115) atd.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
m@jo