Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Unknown #233727:
Hroboňáky toto ľúbia robiť večer aj pod stanicou na Šancovej smerom hore, hlavne na dojazdových spojoch, keď sa treba ponáhľať na fajront. Na krvavo oranžovú vletí do križovatky, aby vzápätí mohol brzdiť o dušu a mohol sa preplaziť cez koľaje a vzdušnú križovatku. Popri tom už dávno svieti zelená na odbočenie od SAV hore na stanicu...
Zábavnejší sú tí, čo ani nespomalia, vzápätí im padnú zberače a zablokujú komplet celú križovatku pod stanicou na (v lepšom prípade) jeden celý cyklus. A bolo doponáhľané na fajront.
Reply on: ivanbuto #233722:
Domnievam sa, že keby došlo ku kolízii, bolo by to na viac, ako 5 minút kým príde nehodovka z dispečingu...

Bolo by to tak lepšie?
Reply on: Solider #233710:
Ešte pre doplnenie (zdá sa, že podobne, ako Hroboňáky majú problém s farbocitom majú Krasňance problém s čítaním s porozumením), v tom prípade, ktorý popisujem vozidlo do križovatky vchádzalo, keď mne padala zelená...

Schematicky to máš znázornené na nasledujúcom screenshote, trolejbus (oranžovou farbou) mal semafor (modrou farbou) rozhodne ešte pred kĺbom keď už sme mali zelenú na semafore (zelenou farbou) my (žltou farbou) a preto by ma veľmi zaujímalo, aká farbička na ňom mohla svietiť.

Keď je trolejbus v križovatke vo chvíli, keď mne ešte len padá zelená, zvládam to bez emócií, predsa len, má tam vzdušnú križovatku, musí ísť pomalšie ako osobáky aby nezhodil zberače alebo ľudí. Preto považujem za o to zvláštnejšie (a bezohľadnejšie), že takto vletí do križovatky na oranžovú/červenú, keď vie, že tam bude musieť brzdiť a obmedzí ostatných v duchu "ja som beusák a vy sa môžte aj na hlavu postaviť".
Reply on: 3pa3ck3 #233725:
To tam môžeme rovno naskladať betónové panely, na priepustnosť to bude mať vplyv rovnaký.
Na najdlhšie najpomalšie vozidlo ((22 m, 5 km/h) sa počítajú železničné priecestia.
Reply on: ivanbuto #233723:
Nemali by byť tie časy počítané na vozidlá idúce 5 km/h (napr. konské povozy)?
Reply on: ivanbuto #233723:
V priamom smere po Trnavskej je to dobré, ale v smere od Miletičovej bol nejaký problém. Ono sa to zvykne na priecestí rozkývať, takže či nebude problém skôr v tom.
Reply on: Solider #233709:
Kríženie Miletičova - Trnavská je už pár mesiacov v celkom dobrom stave, takže pomaly sa tam jazdí zbytočne (ale preverím si to a otestujem ho na 40 km/h po Trnavskej). Na zbiehavej výhybke by sa malo jazdiť do 20 km/h. Celý ten úsek sa dá relatívne v pohode prejsť, ale je pravda, že rýchlosť jazdy tbus z Miletičovej v medzičase nie je celkom zohľadnená.
Reply on: Unknown #233699:
To si veľký hrdina, že si zablokoval križovatku na 5 min.!
Reply on: Valec #233706:
Na viacerých križovatkách sa to deje.
Napr. pri Saleziánoch Tbus idúci po Miletičovej v smere na Trnavské mýto, tam sa stáva, že chodci majú zelenú, a Tbus sa ešte len blíži k priechodu, rovnako aj po Záhradníckej v smere na Karadžičovu, tam sa deje to isté.
Reply on: tomsch #233719:
Podľa príspevku mu situácia dovoľovala pokračovať za križovatkou v jazde. Situácia mu nedovoľovala pokračovať v jazde cez križovatku.

Takže asi bude chyba v porozumení textu. 😁
Reply on: Unknown #233699:
Zákon č. 8/2009 Z. z.Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 20 Jazda cez križovatku
(3) Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke

Mozno ta to prekvapi, ale zelene svetlo na semafore ta neopravnuje vojst do krizovatky. Odporucam dostudovat.

Alebo to nabuduce napal priamo do trolejbusu plneho ludi. Ved si mal zelenu.
Reply on: Valec #233706:
Ja som to nemysele ako A alebo B ale že platí oboje.
Na Svantnerke aj Alexyho natieraju zabradlie na elektrickovych zastavkach
Reply on: Solider #233715:
Nie len možnostiam zhotoviteľa, ale aj prevádzkovým možnostiam dopravcu. Ak budú všetky dostupné autobusy jazdiť X5ku a stane sa niečo v trojuholníku na Krížnej, tak nebude čím robiť ZV na zvyšných troch radiálach (a zrejme ani na jedinej z nich).
Reply on: Valec #233714:
Chcel si napísať prispôsobí možnostiam jedného zhotoviteľa? 😛
Reply on: martinah #233713:
Nateraz nie, prioritu má Karloveská radiála a Rača. Americké nie je v havarijnom stave, takže termín sa prispôsobí možnostiam.
Reply on: Valec #233712:
slava, vie sa uz aj termin reko americkeho?
teraz cakat na samotne dodrzanie terminov a dufat, ze nebude meskanie velke
Reply on: martinah #233711:
Termín začiatku je v polovici apríla, len nie je ešte presne daný deň a preto ho nemá zmysel komunikovať na verejnosť.
Reply on: si #233708:
radim necitat moje prispevky 🙂

stale hovorim, fanusik mhd vs realny cestujuci, petrzalka mala predtym stabilne el spojenie, na ktore boli jej obyvatelia zvyknuti, cize vnimaju rozdiel citelnejsie, navyse, doteraz nie je znamy ziadny termin reko race, cize je to k tomu aj zbytocne, milionkrat spomenute

doplnam, mam za to, ze je cielom presvedcit ludi k pouzivanu mhd, spravit ju atraktivnejsou, nie odradzat ludi, sam si prikladom, ze mhd nereflektuje tvoje potreby a presiel si na auto, ano, pre uplnost, zrejme po zmene lokality prace
to nie je o par petrzalcanoch, odporucam citat aj inde diskusie, bol by si prekvapeny kolko ludi je s danou situaciou v pe nespokojnych, a pokial nie je finalne rozhodnute linkovanie, dovtedy sa budu ozyvat
argument, ze si zazival podobne situacie roky dozadu ludi do mhd nepritiahne, kazdy ma roznu mieru unosnosti dokedy vydrzi a potom sa na to vykasle a kupi si auto
Reply on: Unknown #233699:
Ako správny trubiroh by si trúbil na vozidlo v križovatke, ktoré sa ju snaží opustiť, ty si teda frajer 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.