Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SuchSoft #233563:
vidis a ja by som zas potreboval teplotu pod 22 stupnov aby som mohol zregenerovat organizmus pred dalsim pobytom vonku v tom teple (a v poslednych rokoch je viac-menej jedine verejne pristupne miesto kde sa da v lete dobre vychladit chladnicka v podnikovej predajni Rajo na Zlatych pieskoch 😃 )
Reply on: SuchSoft #233561:
Takze v tieni 37°C a v autobuse 34°C? A vie to vobec klimatizacia v nasich busoch? Ja som myslel, ze ide do max 27 ci 28°C.

A presne pre toto som kupil auto, tam to mam podla seba a nikto mi do toho nekafre napadmi, nad ktorymi iba krutim hlavou a myslim si svoje 🙂
Reply on: SuchSoft #233561:
Niekedy mám fakt obavu o zdravie, keď mám vystúpiť z 25 °C do 35 °C, to je taká facka, že raz ma tam šľahne o zem.
Nemal by som to písať, lebo si to privolám. 😮
Reply on: SuchSoft #233558:
To máš z odborných periodík typu Zem a Vek, či odkiaľ? Už som sa viackrát pýtal - ako to, že ešte nevymreli Američania či Saudi, zvyknutí klimatizovať naozaj extrémne?
Reply on: MatejBA #233559:
Aby si bol v obraze, neznášam, keď je nad 30 °C, už vtedy sa riadne potím, ale je super, keď potom spotený nastúpiš do trolejbusu (bohužiaľ 29T/30T nechodia na Dolné hony), a fúka Ti doslova ľadový vzduch na krk, to fakt zdraviu prospeje.

Tak s tým kolapsom, to mi je ľúto.

Ja by som prijal kompromis, nech je teda aj o 3 °C menej vo vozidle voči vonkajšej teplote, ale nech to preboha nefúka priamo na ľudí.
Reply on: SuchSoft #233558:
Za mňa teda rozhodne radšej občas zniesť mrazivých 20 stupňov, než cestovať stále v 35.
Reply on: SuchSoft #233558:
Aha a teda budeme ignorovat ludi, ktorym naopak teplo robi zle a lahko z neho skolabuju, lebo tebe fuka na krk a tebe sa to nepaci?

Ja napriklad potrebujem chladnejsie prostredie, lebo sa rychlo zacnem potit (co nie je prijemne ani pre inych) a pri vyssich teplotach je mi uz zle. A vies ako som miloval, ked prisla SORka/Solaris/Tedom/Vrakosa bez klimy v lete pri 35-40°C (hlavne Tedom bola smakocina, kde iba na zadnej naprave dobre fukalo z okien)? Raz som z toho aj skoro skolaboval a rozdychaval som to za pomoci ostatnych na zastavke (nastastie ma to vonku preslo a bol som minutu od prace, takze som to dal bez zachranky a prezil).

Takze? Mam teraz ziadat, aby nasilu vsade chladili na 20-25°C, lebo ma to moze v krajnom pripade zabit rovnako ako teba mozu zabit tie bacily a virusy? Mne napriklad vyhovuje ako to maju riesene 29T/30T - ide to automaticky prednastavene, nie je tam prilis teplo a ani zima a mas miesta, kde to fuka menej a mas miesta, kde to fuka viac ked chces.
Reply on: yellowcaptcha #233542:
Snažím sa vyhýbať "šoping centrám", aj keď v nich Ti nefúka priamo na krk, ale je v nich prehnane chladno. Teda keď je vonku 35 °C, kľudne tam majú aj menej ako 25 °C.

No divil by si sa, ale viac ohrozuje práve klimatizácia.

V lete budem chodiť so šálom, čo som šalený? 😋

@Jadran
Ja som skôr narážal na tie "vône", väčšinou je to chémia, kto to má dýchať. Akoby sme už nemali okolo seba dosť chémie, ešte treba zbytočne pridať.
Čo sa týka dezinfekcie, zabime všetky baktérie a vírusy, zabijeme tým aj seba. Bez nich by sme za pár dní všetci zomreli. Ľudia sa čudujú, prečo má toľko ľudí alergiu, astmu, a iné autoimunitné ochorenia. No prečo? Laicky povedané, ak nemá imunitný systém podnety, teda sa "nudí", začne reagovať na látky, na ktoré by nemal.

Nikdy sa nerobila dezinfekcia vo vozidlách DPB (teda aspoň o tom neviem, že by sa robila), a nebol žiadny problém. Ako si má človek budovať imunitu, keď žije v takmer sterilnom prostredí?!!!

si: Myslím si, že máš dostatok inteligencie, aby si pochopil, ako som to myslel. 😁
Keď sa zamyslíš, tak prídeš na to, že klimatizáciou, ktorá ak nie je aj kúrením zároveň, asi ťažko dosiahneš efekt, ktorý si popísal. 😃

Keď sa oblečiem tak, aby som prežil 35 °C (alebo 28 °C), tak prečo mi fúka na krk vzduch o teplote 20 - 25 °C?!!! Pocitovo to vnímam, ako by tam bolo 15 až 20 °C! 😫 V kĺbových trolejbusoch SOR, sa fakt nemáš kam postaviť, alebo si sadnúť, aby na Teba nefúkalo.

Ale dobre ste ma utreli mínuskami, páči sa mi to. Ďakujem. 🙃
Na druhú etapu Petržalky sa teším a neviem v akej fáze je aj tá nová trasa v meste okolo SND a Eurovei kde má prispieť aj developer. Bude sa to stavať??? K tej Nitre nebravím že by to bolo zlé ale stavať električku v dobe keď nemajú ani na jej údržbu a k tomu ešte v meste kde nikdy nebola je šok! Samozrejme príjemný šok ako pre fanúšika MHD 🙂 Aj v aténach postavili električku nanovo keďže ju v minulosti zrušili.
Reply on: 810zssk #233550:
Ja predpokladám v Petržalke časom 2 min.int. v špičke podobne ako má Karlovka či Rača ráno.
Reply on: Gaaspi #233554:
Ja si naopak myslim, ze to nie je zly napad. Ak sa to dobre postavi a zaplatia to eurofondy, je to segregovana trat a moze to pomoct v rozvoji Nitry.

Osobne napriklad vyuzivam MHD primarne, ked idem niekam, kam jazdi v Bratislave elektricka, kedze v pripade autobusov a trolejbusov mozem stat v rovnakej zapche radsej vo svojom aute s vlastnym nastavenim klimy, vlastnou hudbou a istotou, ze nebudem cuchat niekoho podpazusie v preplnenej MHD 🙂
Dobrý večer. To akože myslia vážne že v Nitre majú byť električkové trate? Počuli ste o to už niečo? Z tých istých peňazí z ktorých sa bude predlžovať Petržalka (2021-2027 prog.obdobie) si chce Nitra postaviť električku! Vraj sa uvažovalo o trolejbuse ale že trolejbus má nevýhodu že jazdí tam kde autá. Oni majú strašne upchaté mesto a tak to chcú roešiť električkou. Ale to je taká drahá vec že aj na západe si 3x rozmyslia či by do toho šli. Skôr vymyslieť systém dotovaných taxíkov, mikrobusov mhd a pod. Aký máte na to názor keď si malé mesto chce zadovážiť tak drahú a zložitú vec akou je električka?
Reply on: FFF13 #233552:
ono by to slo (v novobudovanej casti) aj castejsie, ale to by museli navrhovat a projektovat ludia s trochou rozumu a nie taki co navrhnu zahrnut vykopany koridor a postavit urovnove kolizne priecestia....
Reply on: 810zssk #233550:
Nehovorili nedávno že v prípade 1L variantu tam budú 2 linky so 4 min int. a prípade 2L variantu 4 linky s 8 min.? To by vychádzalo na spoločný int. 2 min a častejšie to už asi nepôjde
Aspoň že majiteľ slamenej búdy to vzal s humorom 😎
Reply on: Jadran #233546:
So zanikom 59 by som nepocital. Elektricky v Petrzalke budu v spicke brutal nestihat, kedze mesto tam stale planuje interval horsi ako v Karlovej Vsi, takze to ze tomu trochu ulavi 59 len pomoze.
Reply on: kecho #233548:
91 je ak si dobre spominam povodna 116, takze povodny expres....
Reply on: david1 #233535:
91/191, ktora stoji na vsetkych zastavkach po ceste okrem 2 (Rusovska cesta, VSM), je expres? 🙂 Ked uz je Rus cesta na znamenie, tak by ju pokojne mohli pridat aj pre 91. Nevidim logiku v tom, ze 93 tam zastavku ma a vikendova/vecerna 91 s intervalom 20 nie, dokonca ani dojazd 91 na Hlavnu stanicu v rovnakej trase ako 93. Urcite je tam lepsi pesi prestup na Halovu na 83/88/99/84/92 ako ked niekto raz tvrdil, ze ved z 91 na 83 sa da predsa prestupit na Dvoroch, ved to je cez cestu 🙂
L59 by mohla celodenne obsluhovať Zochovu a minimálne poobede Blumentál, pretože poobede je tam 18m vozidlo úplne zbytočne, ale za to môže aj neatraktívny interval a premenlivosť podľa dopravnej situácie.
Reply on: N/A #233518:
Tej 59 hlavne hrozí zánik (ževraj), keď sa jedného pekného dňa dokončí električková trať po Janíkov dvor.

Sú ale relácie, kde by expresy rozhodne našli uplatnenie - DNV (niečo na štýl 21 v čase, kedy ešte nebola taká, aká je dnes - čo si pamätám, tak naposledy okolo roku 2010), Záhorská Bystrica, Rusovce (až Čunovo), možno Biskupice/Vrakuňa.
Ešte mi napadla 92 v podobe predtým, ako jej postupne popridávali zastávky, ale tam je otázne, či by to malo koho voziť okrem časov, kedy sa vozia zamestnanci VW z/na smeny.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.