Rozlíšenie LED displeja môže byť výrazne vyššie, ako rozlíšenie BUSE DOT-LED (konkrétne predný 19x128), len sa to v našich končinách nevyužíva. Jeden príklad s rozlíšením výrazne vyšším než je u nás zvykom: https://hanoverdisplays.com/wp-content/uploads/2016/02/DSC_2837.jpg
Zatiaľ najmenší rozostup LED bodov som videl na úrovni 2-3 mm a pri vysvietení zobrazenia londýnskej linky nebolo možné z desiatich metrov rozoznať, či ide o prevíjací displej alebo LED tabuľu.
Starý font vôbec nebol priateľský k zraku. Kým som ešte nevidel, že mi treba trocha dioptrií, tak som zákerné kombinácie 68/88, 83/93 apod. na diaľku rozoznával podľa dĺžok riadkov či typu vozidiel... To nie je celkom účelom informačného systému
V prvom rade - ďakujem za detailné vysvetlenie. V druhom rade - ja mám možnosť disponovať len svojim subjektívnym vnímaním a napriek tomu, že nechcem zhadzovať niekoho dobrý úmysel, tvrdím, že predošlý font bol pre mňa jednoducho čitateľnejší. Nepatrím k ľuďom, ktorým sa zle zvyká na zmeny, práve naopak, ocením každú dobrú zmenu. A aj napriek tomu, že netvrdím, že sa na Roboto nedá zvyknúť, myslím si, že ak viacerí tvrdia, že sa im zhoršila čitateľnosť, netreba pred tým zatvárať oči. Pri starom fonte som takéto sťažnosti nezachytil, ale pripúšťam, že diskusia sa začala až teraz, možno si aj starý font nájde odporcov z radov obyčajnej cestujúcej verejnosti (nielen odborníkov a wannabe odborníkov).
Vidis, na LED displeje som zabudol Len druha otazka potom je, co udrzba? Teraz ked ti skape osvetlenie, tak DOTy aspon funguju (aj ked zas taka LEDka s 20000+ hodinami zivotnosti by len tak nemala odist)
Myslel som prechod na klasické LED displeje - predsalen ti oproti DOT-LED (tradičné BUSE riešenie pre CZ&SK trh) ponúkajú lepšie rozlíšenie (a tým pádom viac možností ako rozlíšiť od seba jednotlivé písmená). LCD na vonkajšie displeje je IMHO zbytočnosť.
Čo sa týka tých geometrických znakov v diaľke, narážal som na toto. Čím viac unikátnejších prvkov jednotlivých znakov, tým lepšia čitateľnosť a potom rozpoznateľnosť mozgom.
Nemusíš ma učiť číslovky, prvú triedu zš mám ukončenú. Ale ani nová 4-ka nemá vyzerať tak, ako pri trojcifernom fonte roboto, keď už rýpeš do mňa...
Zámerne som pridal bočný panel rozmazaný, lebo takto sa mi to mýli najviac - pri pohybe z väčšej diaľky. Otvorená 4-ka vzerá jasne 4-kou aj pri utekaní napríklad z boku a zo zadu. Keď sa jasne pozriem na číslovku, tak jasne vidím 4, ale ja tu píšem o čitateľnosti z diaľky z rôznych uhlov za rôzne svetelné podmienky, lebo čísla na vozidlách sa čítajú väčšinou pri cestovaní, nie na obrazovke noťasu z pár cm diaľky.
Dík za vysvetlenie. Keď sa na cestách začalo prechádzať na Tern font, tak som si na to nevedel zvyknúť, Grotesk sa mi páčil viac, bola to taká klasika, ktorú človek poznal z diaľky. Ale s odstupom času mi ten Tern už príde lepší, lebo som s naň zvykol. Ale reálna čitateľnosť a použiteľnosť sa nemôže riadiť len zvykom, lebo potom by sa nikdy nič nedalo zlepšovať.
Ja keď som čakával na Patrónke smer Dúbravka, tak už zo zastávky som presne vedel podľa rozloženia transparentu, čo čaká na červenej od Pražskej. Pre mňa bolo staré označovanie o dosť lepšie ako to nové.
So zvedavosti - ked sa tu teda riesi problem 1 a 4, nemohli sa 2 ci 4 pixely stvorky vynechat a dostal by si "otvorenu" stvorku, ako bola? Myslim si, ze to az tak nenarusi font a bude to jednoznacne oddelenie (rovnako ako napriklad 0 a O by sa dali rozlisit tym, ze 0 bude mat v sebe diagonalnu ciaru)
Nie som expert na technologie displejov autobusov (cize si rad aj necham poradit), ale viem, ze LCD mavaju obcas dost velke problemy, ked su dlhodobo vystavene slnku (strata kvality obrazu) a vysokym teplotam (aj ked napriklad teploty vacsinou zvladnu a potom plne funguju, ked sa schladia napriklad v tieni/garazi/dobrym chladenim panelu).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petto