Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #232809:
Vies ako, podla SADistov by toto bola nadpriemerna dopravna obsluha 😂 https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/82270/Cestovny-poriadok-vyplyvajuci-z-prieskumu-obsadenosti

Vsak mozeme od zajtra pekne porovnavat co je lepsie - takmer celodenny hodinovy interval starej L901 alebo 75-90-120 minutovy nahodny interval novej L901 🙂 A hlavne som zvedavy, co to spravi s poctom cestujucich a mnozstvom aut.
Reply on: 810zssk #232809:
Neviem, ako vo vašom regióne, ale v našom vkuse "zakopávam" o školy, kde sa budova zamyká napr. o 7:40 a vyučovanie začína o 7:45, takže opatrne s tými vyhláseniami, ako všetky školy začínajú o 8:00.
Reply on: Valec #232804:
"Takt je dobrá pomôcka, ale jeho výhody sa prejavujú najmä tam, kde je interval krátky" - Ak je interval krátky, chodím na zastávku na blind a nepotrebujem takt, lebo čas odchodov aj tak neriešim. Pravidelnosť je nutná práve tam kde sú rozostupy dlhšie, jednak kvôli zapamätatelnosti a jednak kvôli dostupnosti VHD v každom čase.

"Čo máš z toho, že autobus ide v takte ak ti príde z dediny do okresného mesta ale v úplne nevyhovujúcu dobu." - Vyhovujúca doba je spravidla v každej hodine rovnaká, takže toto nie je dôvod nemať takt. Treba nastaviť minútovú polohu tak aby sa stíhalo čo sa má stíhať (trebars vlak, alebo nástupy do práce/škôl ktoré sú skoro všade x:00) a držať sa jej.

Samozrejme nejake malé odchylky existovať môžu, ale v zásade by drvivá väčšina dňa mala byť v tom takte. To predsa nie je žiadna fantázia ktorú sme si vymysleli na tomto fóre, ale reálne fungujúca vec v mnohých európskych systémoch.

Ale tuším tu máme ďalšiu inštitúciu ktorá vie kedy chcú "ľudia" cestovať... Fakt mám niekedy pocit že verejná správa je nákazlivá.
Reply on: Valec #232803:
Vlaky sú takmer úplne taktové, okrem rannej špičky (kvôli limitom infraštruktúry). Ráno je teda pochopiteľné ak je netaktová aj autobusová doprava naviazaná na vlaky (ale tej zas až tak veľa nemáme). Po zvyšok dňa na netaktovosť pri autobusoch nie je dôvod.
Reply on: Valec #232806:
V autobusovej doprave sa časopriestor ohýba nejakym špecifickým spôsobom?
Reply on: S499.1023 #232805:
Síce neviem prečo sem ťaháš vlaky, keď je tu reč o autobusoch.
Reply on: Valec #232804:
Si sa stal agentom SAD? Takt umožňuje o.i. vytvárať taktové uzly. Odo mňa odchádzajú vlaky v sedle v hodinovom intervale ale ak by nejazdili v takte ale podľa zlosovacieho zariadenia súdruha Taniera, tak by som sa na to asi vysral. Nehovoriac o tom, že dnes sú tu krásne obojsmerné prípoje na dve lokálky, zatiaľ čo za čias predtaktových to "nejako vyšlo". Mmch., tie CP autobusov robíte vy alebo SAD? A čo vy ste súčasne aj zástupcom odborovej organizácie?
Reply on: Joyki #232802:
O tom, či niečo funguje alebo nie hovoria čísla o počte prepravených osôb a nie osobné pocity a dojmy. Tie sa celkovo zvyšujú (netvrdím, že na každej linke). Nastavený systém samozrejme treba doladiť, lenže po každej výraznejšej zmene treba nechať čas a až potom vyhodnocovať, preto sa to môže zdať, že to trvá dlho.

Takt je dobrá pomôcka, ale jeho výhody sa prejavujú najmä tam, kde je interval krátky (viď na tomto webe spomínaná nórska štúdia doporučujúca intervaly do 15 min.). Ale pri polhodine a viac nie je vždy lepší, ako pôvodné rozloženie odchodov. Čo máš z toho, že autobus ide v takte ak ti príde z dediny do okresného mesta ale v úplne nevyhovujúcu dobu. Pre tých, čo prestupujú na vlak je to fajn, ale pre tých, čo v danom meste končia to vyhovovať nemusí. A potom musíš pri plánovaní zvažovať, v ktorej skupine je koľko cestujúcich, či vychýliť odchod, alebo požiadavky niektorých zanedbať, aký to bude mať vplyv na obrat vozidla a pracovný čas vodiča... a množstvo ďalších aspektov, ktoré nikto z tohto fóra nevidí.
Reply on: 810zssk #232799:
Mestský funguje taktovo, oba regionálne len zväčša.
Reply on: Valec #232798:
Ze to BID furt predstavuje, ako to funguje, a ze takt je vydobytkom IDS. Sú linky, ktoré skoro cely deň jazdia taktovo, ale stále nie v takom rozsahu, ako do Jabubian, potom sú linky, kde aj tak sú netaktove vložaky, a potom sú totálne rozhádzané linky.
No a potom sú takty, ktoré znasilnuju cestujucu verejnosť, a nepasuje k vlakom, ale takt je zachovany. Na papieri to vyzerá dobre, a nikto to nevyužíva.
Reply on: Joyki #232793:
Zas netreba preháňať...aj v IDS BK sa nájde dosť obcí, kde je takt...nehovorím, že to "dosť" je ideálny stav ale netreba silou mocou nadávať na všetko čo sa týka IDS BK.
Reply on: Valec #232798:
Ak sú v IDS tri módy dopravy a dva z nich fungujú taktovo, tak je veľmi ťažko predstaviteľné ako môže v rámci toho IDS tretí systém fungovať netaktovo.
Reply on: Joyki #232793:
A aký je súvis medzi IDS a taktovým CP?
Reply on: gejza #232794:
Nie, to bude tým že tam objednávateľom je niekto kto má záujem niečo robiť s dopravou.
Reply on: Joyki #232793:
Marianka má takt 😃
Reply on: Joyki #232793:
Na IDS už KSK a PSK nejaký čas pracujú...
Reply on: Joyki #232793:
to bude asi tým, že im tam nezavadzajú "červené lajná"
Reply on: FFF13 #232790:
Jakubany budú mať takt aj bez IDS, kým v rámci IDS BK takt nemá nijaká obec.
Kolko mesiacov az rokov potrva kym zacnu svietit priestresky v Karlovej Vsi?

Na Borskej uz podla ocakavania obecenstvo rozdupalo dreveny plot za pristreskom a na nahradu dopravu prechadza priamo poza pristresok.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.