Ešte jedna chuťovka, ten nedeľný CP platí aj vo všetky rakúske sviatky. Čiže všetkým dochádzajúcim do zamestnania a škôl v SR pôjde za celé ráno jediný autobus
A už pozorne čakám, ako sa bude Slovak Lines ponáhľať s prebratím aj druhej - naozaj stratovej linky 801, ktorú nepochopiteľne DPB prevádzkuje aj naďalej... Veď zlaté vajíčko treba poslušne odovzdať a čiernu dieru z vlastného neustále a naďalej vypĺňať...
Je mi do plaču, ako dopadol skvelý, obľúbený a využívaný projekt cezhraničnej linky, pri ktorom som bol od jeho začiatku. A žiaľ, už sa nezrealizovalo tak potrebné zahustenie v špičkách na 30 minútový interval, samozrejme s vynechaním prestávkových dier o 9:20 a 18:20. A samozrejme aj potrebná úprava ceny na 2 Euro celý a 1 Euro zľavnený. Nech žije SADistická verejná doprava!!!
V určitom rozsahu súhlasím a už roky zastávam názor že investícia do nového komplexného infosystému (od tvorby grafikonu až po dispečing) by mala byť prioritou. Na druhej strane, kedysi si DPB tie verejné systémy (napr. CP na webe DPB) nechával prakticky zadarmo dodávať od imhd a malo to rádovo vyššiu kvalitu (ktorú dáta na imhd napokon dodnes majú). Potom si vymyslel trucpodnik, prešiel na FS a teraz to tak aj vyzerá.
Pokiaľ ide o kvalitu dát vo vyhľadávačoch, tam je kameňom úrazu existencia dvoch zdrojov dát. Keď grafikonista vytvorí CP, ten sa následne zadáva do dvoch infosystémov. Jeden slúži primárne pre palubáky, teda prirodzene musí obsahovať kompletné dáta (vrátane všetkých výjazdov, dojazdov, ale napr. aj označení vozidiel a podobne) a správne dáta, lebo presne podľa nich jazdí vodič v reálnej prevádzke. Druhý slúžil historicky najma pre ZCP (preto tam nie sú napr. dojazdy mimo trasu a z času na čas dokonca aj odchylky proti tomu ako sa reálne jazdí), ale neskôr sa začal používať aj pre takmer všetko ostatné. Z nejakeho dôvodu DPB pre svoj web, Google Maps aj väčšinu externých vyhľadávačov používa dáta z toho druhého zdroja. A preto ich má väčšina zdrojov, vrátane webu DPB, zlé.
Riešením je aby sa zrušilo prepisovanie CP do X systémov, ale aby sa obstaral jeden robustný software ktorý bude mať všetky požadované funkcie pre grafikonistov a kde priamo grafikonista jedným klikom vygeneruje a odošle kompletný a správny CP vo všetkých formátoch. A tí uštrení prepisovači sa môžu použiť na tvorbu výlukových CP, ktoré sa dnes nerobia.
To by hádam mohlo byť čoskoro minulosťou - DPB plánuje vyhlásiť VO na kompletne novú webovú stránku, ktorá bude prehľadnejšia, lepšie poskytovať informácie o rôznych mimoriadnostiach a pod. (Teraz už len dúfať, že to nedopadne rovnako ako nový web ZSSK).
A čo je ešte pozitívnejšie, DPB sa taktiež vyjadril že pracuje na novom riešení informačného systému vo vozidlách
To len dokladuje, s akými biednymi systémami na DPB pracujú. Z biedneho infosystému excelentné výsledky nevytrieskas ani keby si ako chcel. Preto chápem aj Ikeho vyjadrenia.
Valec