Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
https://bratislava.blob.core.windows.net/media/Default/Dokumenty/Str%C3%A1nky/Zapisnice%20OK%20%2001_40_2019.pdf
Strana 5, bod 2695 - Mesto odmietlo návrh dopravného značenia počas Plesu v opere ktorý by obmedzil električkovú dopravu.
Reply on: Valec #232618:
V určitom rozsahu súhlasím a už roky zastávam názor že investícia do nového komplexného infosystému (od tvorby grafikonu až po dispečing) by mala byť prioritou. Na druhej strane, kedysi si DPB tie verejné systémy (napr. CP na webe DPB) nechával prakticky zadarmo dodávať od imhd a malo to rádovo vyššiu kvalitu (ktorú dáta na imhd napokon dodnes majú). Potom si vymyslel trucpodnik, prešiel na FS a teraz to tak aj vyzerá.

Pokiaľ ide o kvalitu dát vo vyhľadávačoch, tam je kameňom úrazu existencia dvoch zdrojov dát. Keď grafikonista vytvorí CP, ten sa následne zadáva do dvoch infosystémov. Jeden slúži primárne pre palubáky, teda prirodzene musí obsahovať kompletné dáta (vrátane všetkých výjazdov, dojazdov, ale napr. aj označení vozidiel a podobne) a správne dáta, lebo presne podľa nich jazdí vodič v reálnej prevádzke. Druhý slúžil historicky najma pre ZCP (preto tam nie sú napr. dojazdy mimo trasu a z času na čas dokonca aj odchylky proti tomu ako sa reálne jazdí), ale neskôr sa začal používať aj pre takmer všetko ostatné. Z nejakeho dôvodu DPB pre svoj web, Google Maps aj väčšinu externých vyhľadávačov používa dáta z toho druhého zdroja. A preto ich má väčšina zdrojov, vrátane webu DPB, zlé.

Riešením je aby sa zrušilo prepisovanie CP do X systémov, ale aby sa obstaral jeden robustný software ktorý bude mať všetky požadované funkcie pre grafikonistov a kde priamo grafikonista jedným klikom vygeneruje a odošle kompletný a správny CP vo všetkých formátoch. A tí uštrení prepisovači sa môžu použiť na tvorbu výlukových CP, ktoré sa dnes nerobia.
Reply on: Valec #232618:
To by hádam mohlo byť čoskoro minulosťou - DPB plánuje vyhlásiť VO na kompletne novú webovú stránku, ktorá bude prehľadnejšia, lepšie poskytovať informácie o rôznych mimoriadnostiach a pod. (Teraz už len dúfať, že to nedopadne rovnako ako nový web ZSSK).

A čo je ešte pozitívnejšie, DPB sa taktiež vyjadril že pracuje na novom riešení informačného systému vo vozidlách 🙂
Reply on: 810zssk #232616:
To len dokladuje, s akými biednymi systémami na DPB pracujú. Z biedneho infosystému excelentné výsledky nevytrieskas ani keby si ako chcel. Preto chápem aj Ikeho vyjadrenia.
Reply on: juraj76 #232613:
Stránka DP je tá podľa ktorej večerné električky zo stanice končia na Úrade vlády a posledná 21 príde na autobusku o 24:27? 😂
Na stránky dpb nechodí nik, asi ani zamestnanci dpb, všetci sú tu 😅
Reply on: juraj76 #232613:
Ako by povedal Ike: „Rozsah dopravných informácií nebol nikdy tak obšírny ako je teraz.“. 👍
Reply on: martin TT #232611:
Stránka DP je na tom ešte lepšie! Tam dokonca chýba úplne celá linka- 9. Tú nikde nenájdete!
Reply on: martin TT #232611:
Odchody nájdeš iba v plánovači ciest..
Chýbajú tu aj iné linky , ktoré vychádzajú na svoje trasy..
Dobrý deň, neviem prečo tu nie sú vypísané odchody linky č. 59 z Vozovne Jurajov dvor ,výjazdové spoje Ja viem že a ak sa nemýlim keď chodievam pozerať tie spoje poobede cez školský rok tak prvý ide o 13 : 12 ,ďalší o 13 : 22 a potom o 13 : 57 ten iba po Račianske mýto. Ale teší ma že väčšinou Karosy 741 CNG lebo u nás v Trnave už dávno také autobusy do jazdili (posledný roku 2011)
Reply on: Ámos #232599:
Robíš sprostého komunistu naschvál? Akú hodnotu by ten pozemok mal bez vecného bremena, to je to, o čom sa tu bavíme.
Reply on: baran #232607:
Pri stavbách električkových dráh to nie je, ale myslím, že v tomto prípade to vyplýva z toho, že ide o stavbu súvisiacu s prenosom elektriny (pravdepodobne vzhľadom §39 251/2012 Z. z.).
Reply on: N/A #232606:
Veď ja som za poriadnu údržbu, o tom žiadna, ale odmietam sa tváriť, že jej absenciu vynahradíme náhodnými výmenami. Tobôž ak nedôjde k nijakému skvalitneniu, len sa vymení priemyselný šedivý stĺp za sviežejší šedivý stĺp.
Reply on: Ámos #232599:
Mňa by hlavne zaujímalo, aký je titul zákonného vecného bremena, nakoľko nemám vedomosť o tom, že zákon o dráhach pozná zákonné vecné bremeno pod stavabami električkových dráh.
Reply on: Viko #232603:
Slúžiť možno dokážu aj naďalej, no ich povrch už vyzerá značne úboho. Keď nič iné, aspoň ich mohli pretrieť (do antracitovej alebo inej normálnej farby).
Reply on: gejza #232604:
Pobavila ma pasáž o tom, ako meškajú kvoli zlému stavu tratí. Akosi zabudol, že oni tomu stavu neprispôsobili CP a ešte si vymýšľajú nereálne nezmysly typu 30s pobyty v pohronských staniciach... Nech sa potom nečudujú, prečo sa im tam pravidelne rozsýpa celý grafikon.
Reply on: Kotlár #232598:
A nie je to trocha rozmar, vymieňať plnohodnotne funkčné stĺpy, keď evidentne dokážu slúžiť aj naďalej?
Reply on: Ámos #232601:
Tu je ale zrejmé, že to dlhé roky vlastnili normálni nešpekulantskí súrodenci a výsledkom ich nešpekulenstva bolo, že im (resp. ich dedovi) mesto desaťročia ukazovalo prostredník a prakticky im - ako si správne poznamenal - zobralo pozemok, ktorý sa stal nepoužiteľným a bezhodnotným. Až potom sa po vyše 30 rokoch od vzniku problému v zúfalstve uchýlili k takémuto "mafiánskemu" riešeniu. V tomto prípade to úplne chápem, podporujem a dúfam že sa dočkajú spravodlivého riešenia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.