Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michaela222 #232485:
Dali by sa to? Ráno sa cestujúci smerom do Dubravky cítia ako sardinky v konzerve 😮
To isté keď deti končia školu a samozrejme po pracovnej dobe.
Riešila sa táto problematika?
Linka 20 - zvážiť väčšie autobusy počas špičky
Linka 91 sa už nejaký čas nezobrazuje na zastávkových tabuliach, ale vozidlá vo výprave sú. Neviete, čo je vo veci?
Úryvok z dnešného statusu primátora Valla:

❄️ZMENY V ZIMNEJ ÚDRŽBE ❄️


2️⃣Kvalitné zimné pneumatiky pre vozidlá MHD - túto zimu majú všetky vozidlá MHD na hnacej náprave kvalitné pneumatiky so zimnou klasifikáciou, tzv. alpský symbol a s maximálnou výškou dezénu 17 mm. Chceme tak predchádzať kolíznym situáciám a situáciám, kedy aj z dôvodu nevhodných pneumatík s nedostatočnou hĺbkou dezénu skrížené vozidlá MHD zablokujú dopravu.


Vie mi niekto povedať, čo sú to za pneumatiky a či sa skutočne všetky vozidlá "prezuli"? Ak viem správne, doteraz sa na všetkých nápravach používali celoročné pneu.
Reply on: david1 #232481:
Nie. Vyhláška č. 9/2009 Z. z. ktorou sa dopĺňa zákon o cestnej premávke a ktorej predmetom sú aj pravidlá týkajúce sa vodorovných dopravných značiek v § 6 Vodorovné dopravné značky uvádza:

"(4) Dočasná zmena úpravy cestnej premávky sa vyznačuje vodorovnými dopravnými značkami (č. V 1a až V 17) v oranžovej farbe v retroreflexnej úprave.

(5) Dočasná vodorovná dopravná značka je retroreflexná vodorovná dopravná značka oranžovej farby aplikovaná na účely prechodného vedenia dopravy pri dočasnej zmene organizácie miestnej úpravy cestnej premávky; je nadradená trvalej vodorovnej dopravnej značke."

Toto sú zároveň jediné ustanovenia vo vyhláśke, ktorých predmetom je vodorovné dopravné značenie žltej farby. V zákone č. 8/2009 Z. z. sa nespomína.

Nikde nie je uvedené, že aplikácia žltého dopravného značenia sa týka stavu komunikácie. Práve naopak, teleologický prístup predpokladá, že oranžová sa použije tam, kde by vodič mohol mať pochybnosti, z dôvodu dočasnej úpravy organizácie dopravy, ktoré značenie sa ho týka.

To, že diaľnica je vo výstavbe a preto tam dáme oranžové čiary (podobne ako na fungl nové preložky v okolí BA pri výstavbe D4R7) je len výmysel dopravných inžinierov a policajtov, čo svedčí o ich odbornej úrovni a zdravom úsudku. Pretože dnes síce na D1 BA - TT s výnimkou okolia výjazdu Senec-východ nemáme ani meter bielej čiary, zato ale máme tri rôzne verzie oranžových čiar, ktoré sú riadne mätúce. Takže tá biela čiara by sa celkom hodila. Značenie má zjednodušovať jazdu a byť intuitívne a nie technokraticky navrhnuté s mylnými predpokladmi.
Reply on: Ike #232480:
Oranžové je dočasné počas výstavby a pod.
Biele máš už na novom výjazde Blatné , kde je to postavené na konečný stav.
Reply on: david1 #232479:
To značenie nemá zo statusom komunikácie nič spoločné. Teda nemalo by mať.
Reply on: Spacer1 #232473:
To ťažko.
Dialnica do TT je ofiko vo výstavbe preto aj to slabo viditeľné oranžové značenie tam je roky..
Reply on: Dispecer #232474:
Wow, to je super nápad. Poďme prerobiť naše CNG Karosy na elektrinu, potiahnu aspoň do 2030 😃
Pamätáte sa, ako sme na Slovensku kedysi prerábali Karosy na pohon CNG?
https://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/Vseobecna-diskusia?dfpi=5066#5066
Reply on: david1 #232469:
Keď môžu Kaliňákovu trojprúdovkú rýchlokvasku medzi BA - TT volať diaľnicou, tak môže byť aj BUS pruh na nájazdoch na Prístavný most.
Reply on: Andy #232470:
Magistrát už toho naplánoval..
Možu ho urobiť max.na Apolle či SNP.
Chyba bola , že Apollo postavili v rámci šetrenia taký úzky.
Reply on: Andy #232470:
Kde nájdem ten zoznam? Vďaka.
Reply on: david1 #232469:
Magistrát v zozname plánovaných BUS pruhov do roku 2021 uviedol aj Prístavný most. Tiež som sa divil, keď som to tam zbadal.
Reply on: N/A #232467:
Prístavný most je dialničný a tam bus pruh určite nebude.
Reply on: 3pa3ck3 #232454:
Vsetko sa da na 1 prestup aj bez centralneho prestupoveho bodu.
Reply on: 810zssk #232462:
Jeden autobus raz za cca 6-7 minút v každom smere predstavuje pre most hádam menšiu záťaž než keby tam bol ďalší regulérny pruh plný áut a kamiónov. Takže pri troche snahy by ten buspruh mohol byť reálny.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.