Ako zaznelo naposledy pod príspevkom poslanca Vlačiky na Facebooku (odkaz v príspevku #231897) pravidlá na pomenovania zastávok sa zmenili, už by nemali mať firmy možnosť tieto názvy kupovať. A mala by o nich rozhodovať mestská dopravná komisia – čo však neznamená že zastávky sa už nemôžu pomenovať podľa obchodného centra či iného komerčného objektu.
Čo by bolo ? Sa premenujú ..
Ak si to OC Vivo kúpi tak budeme mať názov Vivo ak nie tak naposledy sa to volalo Miestny úrad N.Mesto a predtým Matičná...
Cez víkendy by som skôr potiahol L39 až na D.Hony alebo natrvalo predĺžil L67 po žst . N.Mesto pokiaľ sa nevybudujú vlakové zastávky Trnávka a Ružinov.
Pravidelne mešká, ale meškajú rovnako, Rad radom. Ráno max 8 minút, avšak keďže každá mešká 8 minút, idú vlastne v takte... Snáď problém je iba pri prestupnom plánovaní - proste musíš počítať s daľším spojom, nie tým ktorý vychádza podľa CP. Aj keď, dakedy vie milo prekvapiť keď ide len 1-2 minúty mimo...
15 minút. Nuž, v súčasnosti ide 9tka 12 minút, takže 3 minúty más na Tomášikovu. Ok.
Otázku toho, či 9na pôjde na blumentál, a či nemám riešiť pri električke rovnako stav že 9na pôjde po špitálskej ako kedysi a na blumentál budeš musieť počkať na iný spoj je teraz off, inak by si mal 20 minút.
N, a MaxaH ti dávam 1 minútu navyše, čiže 4 minúty (33% navýšenie času, dostatočné?, neviem kde bývaš takže len dávam odhadom).
78 z maxa na Trnavské trvá 9 minút, na Blumentál sú to 4 minúty takže presne 13 minút ak električka príde hneď po 78 (predlžovanie tohoto času je presne zhodné s intervalom električky, ak dám 2 minúty, tak som stále v 15 minútovom lístku). Čiže tvoja trasa (dajme tomu že to je práve tvoja do práce, a robíš na Blumentáli, takže nikam ďalej necestuješ) sa predĺži presne o dobu šlapania z domu na MHD. Lístok ti stále stačí 15 minútový.
Ja viem že to je trochu ostré, len sa snažím narážať na fakt, že ak nemôžeme mať trasu odvšadiaľ všade (prakticky pred 2004) tak riešme linky v nosných smeroch a ostatok vhodne. Uvedomujem si že ľudia sa neradi učia novú trasu. Krásny príklad bola Petržalka. 95 doviezla ľudí na šafko, a tma preskočili na linky ako 13 resp iné na kamenné (teda okrem 12tky). Teraz preskočia na tú istú električku ale už na Farského..a koľko pixungu za to že to je na Farského, oni sú zvyknutý na Šafku.....wau.
Preto trvanie že ružinov potrebuje TrMy mi príde dosť zvláštny, keď na TrMy nie sú extra body záujmu, Tržnica je slabota, Centrál je rovnako ďaleko z TrMy ako zo Saleziánov (nutno pripočítť aj dobu jazdy navyše zo Saleziánov), TrMy slúži ako prestupný uzol, ale na všetky linky sa dá dostať aj inak z Ružinova porovnateľným spôsobom.
,
Mnohí vedia, že ja "bývam" v oblasti zastávky Farského. Pôvodne som tam mal linky , 52, 78, 85, 88, 89, 95, išlo mi to odvšadiaľ všade 3x denne, a bolo to super. Inak do mesta či na stanicu ako 95/88/52+13 som si nedokázal predstaviť. A ejhle, keď sa zrušilo, zistil som že celý čas tu mám identické spojenie bez prestupu 84.....
Zdravim nevie niekto akeho fontu su tieto napisy napravo (EURO 4 a SOR BN 10.5)? imhd.sk/ba/galeria-media/42295/Pohlad-zozadu-na-novy-SOR-BN-10-5-3401?
Dakujem
Na danom useku mozno vela nestrati ale jazdi pravidelne? Nestava sa rano, ze kvoli zapcham vo Vrakuni aj 20 min nic nejde. Daj mi nejaky navrh spojenia Tomasikova - Blumental tak, aby som to stihol do 15 min (a skus tam zaratat aj to, ze z domu to mam na M. Hella zhruba dalej nez na Tomasikovu).
A len pre info, toto je len priklad, nie trasa, ktoru by som realne potreboval.
Nie, aj električka smer Saleziany, Kosicka, Eurovea....
78 cez vikend zapchy na tom useku nikde nezaziva, a osobne tu trasu lietam pravidelne, a v case najhorsej spicky tam 78 stratí max 5 minút. To zas taká pohroma nie je. Samozrejme, že je lepšia električka, ale ak tam potrebujem viesť trasu pre "pár" ľudí čo nemôžu prestúpiť inde, a majú cieľ práve tam (že prestupjú na 201 miesto na salezánoch na TrMy je bblosť, aj podobné), 78 navyše obslúži zimák (kam predpokladám že pre ružinovčanov je tiež smer záujmu) a tam je možn prestup prakticky takmer na všetko čo na Trnavskom....
Lenze pri spolahlivosti 78 skrz zapchy by sa take spojenie Tomasikova - Blumental natiahlo aj o 15 minut. A hlavne, na Trnavskom by podla Teba zostala z elektriciek len 4ka?
Tým ostrým obratom myslíš zrejme pravé odbočenie z Legionárskej na Račianske mýto. Dôvod skrátenia L68 bol podľa mňa ale iný. Rovnako ako pri L31 išlo o skrátenie jazdnej doby (aspoň na papieri).
Toje jedno koľko tých liniek bude. Výsledný int. bol aj bude 2 min. Marketingovo sa tým akurát môžu pochváliť... Ako teraz pri "posilnení Petržalky L93,94.
Pritom tam bol ranný int. 2 min. už roky..
Posilnili jedine sedlo.
Určite by bolo zbytočné mať 2 min.int. s L4,6 po nábreží.
Jednolinkový variant sa určite neudrží.
L68 v začiatkoch išla až na Račko , aby obslúžila obidva prestupné uzly.
Račko zrušili pre ostrý obrat pre kĺbak od Karadžičky.
V čase postavenia Apolla to bolo velmi rýchle spojenie Ovsišťa , Hájov z Mildou a Trnavským či Račianskym mýtom.
Teraz však trpí zápchami hlavne na Košickej a kolečkom cez Záhradnícku.
V nejakej osekanej forme by mala ostať pre Ovsište, a časť Hájov , ktoré Petržalská električka nijak neovplivní. Škoda nedokončeného plánu potiahnutia trolíkov po Ovsište cez Apollo.
david1
Ak si to OC Vivo kúpi tak budeme mať názov Vivo ak nie tak naposledy sa to volalo Miestny úrad N.Mesto a predtým Matičná...