zivotnost trate do nutnosti nejakej vacsej rekonstrukcie mas minimalne 30-40 rokov, elektrohracky aj ked im vymenis baterky nevydrzia viacej ako 15 rokv v pouzitelnom stave...
Ja mám čisto subjektívny a ničím nepodložený pocit, že elektromobily sú tak trocha slepá ulička, čo pochopil aj trh. Pre mňa, ako spotrebiteľa je lákavý ešte hybrid alebo plug in hybrid, ale pokiaľ mám pri nabíjaní čakať a neustále tŕpnuť, či dôjdem do cieľa, nehovoriac o drahej infraštruktúre, tak ďakujem. Ak idem autom, tak zvyčajne potrebujem byť extra flexibilný. To elektromobil neumožňuje. Takže v tom prípade volím verejnú dopravu.
Nehovoriac o tom, že sa tak trocha zabúda, že nemalá časť znečistenia a prašnosti nepochádza z výfukov, alebo z brzdových platničiek a práve elektromobily sú z dôvodu ich divokej akcelerácie nemalým producentom (tým netvrdím, že stará škodovka s Euro -20 alebo roztúrované 5 ročné BMW je balzam pre prírodu).
Takže opäť, môj trochu subjektívny pocit je, že celý elektrotrend je tak trocha bublinka.
Pri elektrobusoch platí to isté len v menšom. Na nosné linky ich nedáš, na doplnkové slúžia ako hračka, navyše drahá, náročná. Trolejbus, oproti tomu, môže (a v Bratislave vo vybraných reláciách aj je) slúžiť ako nosná doprava.
Parciálny trolejbus je kompromisom. V podstate ho Martin pomenoval správne. Je to taký plug in. Môžeš ho používať ako bežný trolejbus a môže zliezť z trasy. Win win.
V roku 2013 stalo asi 500m trate Patronka-V.Nemocnica 1,77mil eur. V prepocte asi 2,5 parcial. klbovych trolejbusov.
Ked si cenu extrapolujeme na vzdialenost Pri Habanskom Mlyne - Molecova(3,3km), vyjde ti dost na parcialne trofle ako pre 32, tak aj 33. (Cca 17klbovych parc. trolejbusov)
Este ti aj idealne rezerva pre vypravu ostane = 30%.
A to ratame len cenu vystavby trate V.Nem-Patronka. Nie projekcne naklady a vsetky tie studie realizovatelnosti a dalsi nezmyselne naklady za poslednych 5 rokov.
Návrhy a odporúčania nových názvov zastávok Polus City Center za jednotlivé organizácie (Dopravný podnik, magistrát, Bratislavská integrovaná doprava), ktoré bude posudzovať mestská dopravná komisia.
O co efektivnejsie je kupovat ebusy, ktore potrebujes v 2x takom mnozstve za 3-5x cenu, kde po 5-8 rokoch kupujes baterky za cenu noveho autobusu? To uz sa oplati kupit rovnake mnozstvo ale CNG busov za menej alebo obycajny diesel.
Mam pocit, ze mas rapel ako niektori ekologovia, kde tlacia na nakup elektromobilov s argumentom "usetris za paliva" ale zabudnu povedat, ze ten rozdiel si vsimnes po 150 000+km v najlepsom, ak neplatis za elektrinu do eauta.
Za cenu výstavby TT Mlynská dolina nekúpiš ani dostatok kĺbových parciálnych trolejbusov pre linku 32 a to už vôbec nehovorím o nahradení vozidiel 25 Tr, ktoré sú po životnosti.
Rozdiel medzi ebusom a parcialom je ten, ze ked vyhodis baterky, parcial ti moze jazdit ako obycajny trolejbus (tak ako "duobusy") ale ebus ti nepojde vobec.
Ty vôbec netušíš, o čom hovoríš ale musíš si mlieť svoje. Aký je rozdiel v cene, kapacite, životnosti bateriek v parciále a v elektrobuse, ti tu už vysvetľovali iní. Evidentne zbytočne.
Takže jediný, kto tu používa falošné argumenty, si ty.
37 to neda ( 12-15km + prestavka) na baterkovy dojazd Lamac - ZB - Lamac . Jedine ze das silnejsiu baterku. No stale ti ostanu obe konecne aj ZB aj Most SNP bez vedenia.
Ak bude niekedy zatrolejovaný úsek až do Lamača, tak spolu s Mlynskou dolinou môžu byť parciálne trolejbusy namiesto elektrobusov na 37, prípadne trolejbusová 30 (ak bude v súčasnej podobe existovať).
Ak beha nejaka linka v drvivej vacsine popod vedenie, tak urcite sa oplati kupit parcial - kym ti ho preplacaju z EU ani nehovorim. Ten nizkoemisny diesel si musis kupit sam za vlastne.
A Mlynska dolina dobuducna nemusi byt len o 32tke, uvazovovalo sa aj otocke k CSU - mozno 64/204?
Ja nie som proti parcialnym trolejbusom.
Ak už je infraštruktura vybudovana, je najlacnejšie ju vyuzivat naplno. L63, 61 či aj 32, bez vrážania milionov do trate v Mlynskej doline pre linku v špičke 6x za hodinu. Za tu cenu čo bude stáť výstavba trate v MD (vratane nakladov na pripravu), sa dali nakúpiť parciálne trolejbusy.
Ale ak pouzivame argument v neprospech elektrobusov, ze baterie maju problematicku zivotnost, tak ten isty agrument plati aj pri parcialnych trofloch. Neda sa neopomenut.
A ak žaržo tvrdí, že elektrobusy netreba, ved mame supertrooper nizskoemisne busy, ako chce obhajit nakup dvakrat drahsich parcialnych troflov. Tu už tie fantasticke nizkoemisne busy nestacia? Zase sme len u falosnych argumentov.
N/A