Od sokolskej to bude asi zlozitejsie urobit, kedze tam bude treba urobit dlhsiu stopu ,kedze uz musi ist voz hodne skoro z laveho pruhu aby sa nasledne dostal k lavemu odboc.pruhu na stanicu.
Práve to je smutné, že tú garanciu nemáš. V ideálnom svete si predstavujem, že najprv je zámer elektrifikovať konkrétnu linku a z toho vzíde potreba vybudovať konkrétne traťové úseky. U nás štandardne vznikne zámer trolejovania nejakého úseku a následne sa začneme vadiť o tom, čo tade má jazdiť.
Len pre zaujímavosť, Cintorínska-Dunajská čítajúca asi kilometer trolejového drôtu, nové prevesy, 3 zjazdové výhybky, 3 rozjazdové výhybky, 2 kríženia, stálo dačo okolo 230 000€..koľko by cxa mohla stáť tá odbočka?
ROzumiem problematike pri akejkoľvek výstavbe v tomto banánistane, ale, čo vlastne bráni výstavbe tejto spojky z vlastných zdrojov DPB? Ak dobre počítam, ide o 2ks rozjazdových výhybiek, 2ks zjazdových výhybiek a 1ks kríženia stôp. a v záležitosti od rozsahu prevedenia nejakých 100m trolejového drôtu. Prevesy by to hádam uniesli aj pôvodné (stav súčasných nepoznám, k tomu by sa mohol dakto fundovanejší vyjadriť) ale nepredpokladám pri cenách aké sú uvedené na internete že toto by sa nedalo vybudovať rýchlo. eventuálne rozložiť na viac období, naoríklad ešte pred realizáciou mlynskej umiestniť len trolej + záves, neskôr nachystať ovládanie výhybiek, a prakticky počas reko už len zakúpiť samotné výhybky a osadiť ich. Tým pádom aj celková cena bude rozložená do veľkého obdobia = menší úder do rozpočtu...
A aky navrh? Vsetky su ZLE. Hlavnym problemom Bratislavy je neflexibilita pre chybajucich XY spojek u trolejbusov.
Po Central by to bolo pekne, ale zbytocne (mozno v kontexte Filialky? Pochybujem...). Po Radiovu je to pre zapchy/chybajuce bus pruhy kravina, nech sa to snazite akokolvek zahrat, ze to je najlepsie riesenie (no nie je - okrem otazky ako s intervalom ta linka fakt nebude potom potrebovat CP - bude jazdit nahodne). K Nemocnici sv. Michala cez Hodzko je to fantasmagoria. Mliekarenska tiez nedava moc zmysel.
Vsetko co by sa mohlo akokolvek rozumne tocit cez centrum (na Hlavnu, Kollarovo, odbocka zo Stanice na Sulekovu, od Hradu na Sulekovu, Krizna/Karadzicova smer centrum, Saleziani, Zimak) neexistuje lebo nieco.
A co takeho hrozneho som ti do ust vlozil? Ze sa ma spojit 204 a 32 a musis poriesit zmenu intervalu lepsim ako 15 minut a ze to rozbije preklad s 205 a inymi linkami na Roznavskej?
To bol skôr ilustračný príklad (aj keď si myslím, že nijak katastrofický), niektorí odborníci určite majú v zálohe ďalších x možností, ako to vymyslieť.
Trakčné vedenie v Bratislave totiž nerastie ako huby po daždi.
V generely dopravy sa táto spojka nespomína.
Vo Vallovom pláne Bratislava áno, v kontexte nahradenia linky 32 trolejbusmi. No jedným dychom sa dodáva zlúčenie s linkou 204.
V júni 2017 zobralo zase mestské zastupiteľstvo materiál "Pilotný projekt nahradenia kĺbových autobusov za kĺbové trolejbusy s pomocným batériovým pohonom na vybraných linkách" kde sa spomína to isté, pričom odbočka SAV - HLST je výhľadová a jej realizácia bude závisieť od riešenia priestoru predstaničného námestia.
Neviem v akej fáze projektovej dokumentácie sa nachádza trať Dlhé diely - Patrónka, no viem, že sa skloňuje podstatne viac ako spojka SAV - HLST. A namiesto odpovede, čo teda navrhuješ v prípade, ak sa zatrolejuje Mlynská dolina skôr, ako sa spraví SAV-HLST mi dávaš mínusky a vkladáš do úst veci, ktoré som nepovedal.
No urcite je skvely napad tam poslat linku, ktora bude jazdit nahodne a rozbit interval s L205 (to chcem vidiet ako sa uzivi 15 minutovy spickovy interval na L3204).
Nehovoriac o tom, ze ta spojka, ked Vallo a team budu mat rozum, bude moct byt vyuzivana aj pre ine linky/dojazdy.
A kde máš garanciu, že sa tá spojka vybuduje skôr alebo spolu s trolejbusovou traťou na Dlhé Diely. Druhá otázka znie, čo v prípade, ak nie. Akú linku s akým trasovaním tam pošleš?
Mame dnes 2 typy tbus liniek - s nasobkovym intervalom bud 7,5 alebo 15 (33 a 210 neratam). Robit 12minutovy opatovne ti zase roztrieska system. A na Trnavskej ceste ani nevravim kde jazdia 61,63 s 15Min int. Len ta 39tka je stale kralovna , celotyzdenne 20min .
Jednoduche - vybudovat odbocku na Hlavnu stanicu. Najlacnejsie a najrychlejsie riesenie. Urcite rychlejsie ako vybudovat viac buspruhov, aby L3204 bola aspon nejak spolahliva.
A ked sa casom skutocne zacne preferovat MHD na cestach, tak kludne spojit (ale urcite nie s 15 min intervalom).
Ike