Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #23086:
ked nic ine, tak aspon na to, ze by sa vyhodili vsetky stare rozbite trate a rozhegane podvozky a aspon chvilu by sa jazdilo po niecom normalnom. (a neprenasali by sa chyby a poruchy zo starej trate do novej - lebo aj ked ku strate opravis, ked ti tadial budu behat vozy s vymlatenymi podvozkami, daleko skorej ju znicis, a zas naopak ak opravis aj neaky voz, ked ho pustis na blbu trat, tak sa ti za xvilu rozhega... a prave ta zmena rozchodu bude uplne genialnou barierou aby sa ti toto nedialo :-))

Re #23088 fobust: citis sa bohaty ? tak teraz zacni s opravami na 1000kovom rozchode a o 10 rokov zrazu zistis ze ono ta prepojitelnost so vseobecne rozsirenou 1435 nie je az tak zla vec... akurat ze zmena potom ta bude stat niekolkokrat viac...
PS: zmena rozchodu sa ta v dielnach nemusi najmenej tykat - vozidla v UD su pokial viem umiestnovane na jalove podvozky ktore chodia len v ramci dielni a tam mozu kludne behat aj na 1000ke...

Re #23107 fobust: ja som pocul nieco o tom, ze podbijacka ktora je v DP je neaka vyhybkova ci akato a ze vsetko na nej treba nastavovat rucne, postupuje pomaly pod (proste ze to je optimalizovane na podbijanie kadeakych zlozitych tratovych usekov); kdezto na rovne je vraj vhodne pouzivat neaky iny exemplar, vraj ten sa len nastavi a ide (plne automaticky). No a podbijacky na 1000ku, kolko sa ich kde vyskytuje ? - vzdy musis niekde neaku vyzobrat; na 1435 su ich na zeleznici mrte...
Reply on: S499.1023 #23102:

Podstatne? Kolko presne? Vyratal to niekto? Aka udrzba? Brusenie vlnkovitosti = rovnaka polozka. Podbijanie = mozno trochu viac. Opotrebovanie oblukov = menej. Neverim, ze by sa usetrilo az tak vela, ze by sa to oplatilo. Vsak si zrataj, kolko by stali vsetky tie vyhybky, dielne, podvozky a cojeviemcovsetkoeste. Nehovorim ze sa to neda, ale jediny argument, lacnejsia udrzba je blbost. Aka by bola navratnost takej investicie 500 rokov? Jedine, co je vyhodnejsie je fakt, ze trat netreba tak casto podbijat. V BA sa vsak trate defacto vobec nepodbijali, az donedavna. A podbitie jedneho metra trate na rozchode 1000 mm a 1435 mm stoji hadam rovnao, vsak podbijacku mame. A ako casto sa bude podbijat je druha vec. Ale minimalne raz za rok by sa to malo robit, teraz bez ohladu na rozchod. Ak je niekde nejaky usek, kde je sfusovany spodok, tak aj castejsie. Napr. obluk mezdi zastavkami Pionierska a Ursinyho, najma v smere z mesta tam voz skace hore-dolu. Uz tam aspon 5 krat dosypavali strk. Ale to iste by to robilo aj na 1435 ke, o tom som presvedceny.

Ked mi vyratas, ze ak zmenime rozchod, tak sa ta investicia vrati do 20 rokov, tak ma presvedcis, ale 20 rokov to urcite nebude.
Reply on: tr3mp #23103:
Juuuj, o tej už ing. VTSVND MTMIS rozpráva veľa rokov...a Pražská-Hroboňova by aj tak nebola nová trať, iba obnovená.
Osobne by som si tipol reko otočky VN a vedenie trombelusov od VN na Klamáre cez Patrónku.
I.
d3k0, poslal som ti mail, skús mi naň prosím odpovedať čím skôr, ak máš možnosť.
Reply on: S499.1023 #23060:
Ved ja som ani nenarazal na teba 😉 Viem, ze ty povies vsetkym svoj nazor a nehovoris to v style "xy % su *****" a podobne. To je o inom 😉
Všimli ste si, že už vyše 5 rokov (od roku 1998) nebola otvorená nová električková ani trolejbusová trať? Vyhlasujem súťaž o správnu odpoveď na otázku, ktorá E alebo T trať bude v Bratislave najbližšie postavená a otvorená. Cena: jeden základný cestovný lístok na uvedenú trať. 🙂

Ja osobne tipujem trať Pražská - Hroboňova.
Reply on: galiyosha #23087:
Ja som takisto zástancom prechodu na normálny rozchod. Je potrebné si uvedomiť, že metrový rozchod umožňuje skoro rovnakú kvalitu jazdy ako normálny, ale za podstatne vyššie investície do údžby.
I.
Reply on: fobust #23097:
Dúfam. Ale aj tak to podľa mňa podozrivo dlho stojí v Petržalke a úplne zbytočne v Kittsee. Tiež môžu tých zelených a modrých hraničných mužíčkov voziť trebárs až do Brucku, keď už je to IC - aspoň predpokladám, že kvôli ním sú tie zastávky. Inak všimli ste si, že keď prídete do BA ICčko, stíhate vystúpiť, prejsť sa pešo do Petržalky a tam (čiže na ďalšej zastávke) do vlaku znova nastúpiť. Tomu hovorím rýchlosť a keď si spomeniem na tie reči, že prečo nemôže stáť IC v Trenčíne ...
Reply on: Miki #23081:
No však to je tá už stopäťdesiattisíc ročná "koncepcia rozvoja trombelusovej dopravy" od ing. VTSVND,MTMIS.
I.
Reply on: Sarko #23076:
Slovo "trombelus" je výtvorom nebohého Jirku "Zwýřete" Hertla, môjho duševného staršieho brata, jednoho z najväčších odborníkov na MHD, ktorých som kedy poznal. Paradoxne tragicky zahynul v IGK cestou na oslavy 50 rokov trombelusov v Solingene:-(.
Je fakt, že sem na iMHD som slovo asi privliekol ja.
I.
Vsimli ste si profesionalitu redaktora v sobotnajsom Novom Case? V clanku na stvrt strany ohladom noveho GVD na zeleznici, pisal, ze od 15-eho sa meni cestovny poriadok. Zial netrafil, on plati od nedele 14.12.
d3k0, slovo paranoja sa pise s "j", ked uz, jo?
Reply on: tr3mp #23096:

Vsak to ma logiku. Gorila to dotiahne na hlavne, tam sa odpoji a z konca sa pripoji Taurus. Ten to odtiahne do Viedne. Asi tak. Bol by nezmysel tu gorilu otacat na hlavnom a v Petrzalke prepriahat. Asi tak to bude.
Reply on: fobust #23094:
Teraz ešte chodia normálne, zmena bude až od nového grafikonu. Inak podľa CP to ide z Košíc na hl. st., potom do Petržalky (čiže do protismeru) a cez Bruck do Viedne. Takže netreba trojsystémové mašiny, stačí prepájať na hl. st. - bol by pekný pohľad na rakúsky stroj niekde v Ružinove (myslím, že tade nejazdia - alebo áno?)
Reply on: tr3mp #23093:
"mňaukojavkáč" mal byť mňaukohavkáč - čiže mačkopes čiže kočkopes
Reply on: tr3mp #23093:

Uz to vidim. Ozaj, ako teraz tie ICcka chodia? To mame trojsystemove masiny alebo to v BA prepriahaju. Asi to druhe, ze? 🙂 A gorila na Sturovej. To je namet pre sci-fi.
Reply on: fobust #23090:
Prebudujme rozchod, pretože keď budú na železniciach mňaukojavkáče, ICčka na trase Viedeň - Bratislava - Košice budú musieť chodiť po náhradnej trase po Štúrovej a Špitálskej 😉 😉 😉 😉
Reply on: Sarko #23091:

V Bratislave kvalitny a fungujuci IDS? Vsak to u nas neexistuje!
Reply on: fobust #23090:

A prečo nie? Všetko je predsa vecou dohody. A ak raz má fungovať kvalitný IDS, tak na tom bude záležať obom stranám.
Reply on: PvvS #23089:

Mas uplnu pravdu, v Ostrave maju predsa uz dnes zeleznicny profil kola. V kosiciach si to neviem predstavit, lebo zeleznice by to brali ako konkurenciu a nepustili by tramvajove hybrydy na svoje trate. Aj ked teraz to je ZSR a ZSSK...
Reply on: fobust #23088:
Spis Ostrava. Ta navic pouziva i sirokej zlabek , tudiz by zeleznicni vozidla nemely problem s prechodem a sirkou nakolku. 3kV tam maji taky. Nebo kosice, tam by se to teoreticky dalo taky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.