Asi najpraktickejsie by bolo bus na obratisku zapojit do zastrcky. V severskych krajinach sa tak riesi ohrievanie v zime aby nevychladol motor. Len tych 20kW moze byt problem, hadam ked bus stoji by stacilo aj mensi vykon?
Neexistuju nejake nezavisle systemy klimatizacie ktore by umoznili klimu spustit aj pri vypnutom motore? Povedzme aspon na takych 5 minut (zaplo by sa to vzdy pred odchodom)?
Cisto teoreticky kebyze sa do busov da nejaka 10000 az 15000 Ah bateria (co by cisto teoreticky, ak dobre pocitam, 30kW klimu vedela utiahnut hodinu az dve vkuse a mas to cca 60kg az 100kg navyse do celkovej hmotnosti busu), tak by to nemohlo chladit pocas tych prestavok bus?
Pocas jazdy by sa ciastocne dobijala a okrem dlhsich prestavok su obraty celkom kratke, nie?
Paragraf 4, odsek 2, písmeno N zákona 8/2009 Z. z. hovorí o zbytočnom ponechaní motora stojaceho vozidla v chode. Pokiaľ je cieľom chodu motora vychladenie interiéru, tak to podľa mňa nie je zbytočné.
Tretí krát píšem, že neodoberám ale mne to poslal jeden známy, ktorý zmýšľa rovnako ako vy, len ste protipóly, ktoré chorobne vidia konšpirácie na tej druhej strane a úprimne mi lezie na nervy každý extrém. Ten mail som dostal preto, že mám byť údajne "Vallovec" z dôvodu, že som sa Valla zastal pri dobrých riešeniach. Slobodne môžem na ľubovoľný počet percent súhlasiť a nesúhlasiť s kýmkoľvek a vice versa to dopriať aj komukoľvek inému je priam povinnosť za predpokladu, že nie som nejaký zapálený zväzák, natierač atď. A máte pravdu aj a síce, že oháňanie sa slobodou a demokraciou ako sa komu hodí je bohužiaľ syndrómom čoraz viac ľudí a združení. Avšak mne to nezdôrazňujte, plačete na nesprávnom hrobe.
Fólie by boli dobré. Akýkoľvek zákaz vypínať motory by bol v rozpore s normou vyššej právnej sily. To by si mal ako dlhoročný držiteľ vodičského preukazu rôznych skupín vedieť.
Maly navrat ku klimam: nie je poruchovost a nedostatocny vykon klimatizacie u Abusov okrem spominanych znamych dovod sposobeny aj neustqlym vypinanim motora na konecnej? Asi dva roky dozadu jedna z prvych klimatizovanych NB18, po konecnu ako tak ta klima zacala chladit, interier uz mal dole ale 3 stupne celzia, tak som sa tesil na cestu nazad ze bude lepsie. Na konecnej vypnuty motor a zavrete okna, a na nastupnej sauna. Cize klima opat na plne gule a zas s prehriatym vzduchom, a nedostatocny vykon. Nebolo by vhodne pocas letnych mesiacov ked je prikaz zapinat klimu nad 25, vozy s klimou budu mat zakaz vyoinat motor? Rovnako by nepomohlo pri NB18 dat folie na okna? Idealne ako ma 4921....
Ja by som rad vedel hlavne ako to bude technicky riesene. No ked si vezmes T3 skrina v interieri je dost nizka na to aby si tam dotatocne viedol nejake nove fukacie trubky. Ale ak klima ma byt len ten nezmysel co maju ENS12 Sorky zabudovane do stresnych vetrakov s ucinnostou takmer nula tak radsej nech nemontuju nic.
Súhlas. Ešte doplním že vozy T6 majú nie príliš modernú výzbroj TV3. Kdežto vozy 2xT3P majú jednu z najmodernejších výzbojí - TV progress, na rozdiel od TV3 s rekuperáciou. Kebyže ako vodič by som si mohol vybrať s akým typom by som chcel jazdiť - tak by to určite bolo 2xT3P.
Domontovanie klímy do starších vozidiel, najmä električiek (keďže budú zjavne jazdiť ešte dlhšie), je určite záslužná vec. Tých 29 dvojičiek svedčí naozaj pre 2xT6. No a na to sa chcem opýtať, lebo logické mi to nepripadá. Najmodernejšie vysokopodlažné električky sú predsa 2xT3P. Kto to teda vymyslel, že radšej sa klíma namontuje do T6? Vekový rozdiel medzi väčšinou T3P (1987) a 1. sériou T6 (1991-1992) je iba 4 roky, avšak T3P sú po GO skrine a majú modernejšiu elektrickú výzbroj. 5 je naviac nových. Čiže by to mali byť práve T3P, ktoré by mali vydržať najdlhšie. Alebo niekto nerozmýšľa a berie to podľa typu, že T3 sú starší typ ako T6?
Ja som ja, hodnotiť môžem, čo chcem a keď sa ti moje injektívy (či injektíva ?) nepáčia, môžeš pokračovať v držaní slova a nechodiť sem. A Benčík robí záslužnú činnosť.
Mňa fascinuje, ako Dunčo nie je Dunčo, z infovojny nič neodoberá ale pristáva mu to v maili a priaznivci totality sa oháňajú demokratickou a slobodnou spoločnosťou, keď sa im to hodí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fanatikmhd