Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pe67 #230615:
To už môže ísť aj s prestupom na Malej scéne. To je určite bližšie ako z Rajskej.
Reply on: birch #230610:
Z Prievozskej chodím x72 na Rajskú, prejdem pešo ten kúsok na nám.SNP a odtiaľ x6 smer KV. Tento spôsob sa mi najviac osvedčil.
Reply on: Technopol #230613:
To je asi jediné čo by sa dalo spraviť, ale má to kopu nevýhod a ide to proti celému konceptu hustých intervalov na jednej linke namiesto rozbíjania do viacerých.

brosk: Podľa mňa tam na to nie je miesto.
Reply on: 810zssk #230611:
Polovicu X6 viesť v centre protismerne?
Reply on: 810zssk #230611:
Neslo by teoreticky zriadit zastavku pri tuneli, kde by bol mozny prestup medzi L4 a X6 smer molecova? Stale by tam boli prestupy, ale elektricky by mali chodit kazdu chvilu, teda by to nebol taky problem a nebolo by potrebne ist z nabrezia do Karlovky obchadzkou cez Kapucinsku
Reply on: birch #230610:
Celkovo je veľký problem cestovanie z Mosta SNP do Karlovej Vsi, mám pocit že toto je jediná vec ktorú sa nepodarilo podchytiť. Ale samého ma žiadne riešenie nenapadá.
Ahojte, chcel by som vediet vas nazor na navrh zmeny trasovania:

V suvislosti s vylukou elektriciek v Karlovej Vsi sa este viac skomplikovalo cestovanie medzi oblastou Gagarinovej / Prievozskej a Karlovou Vsou.
- Pri doterajsom trasovani davalo zmysel v smere do Karlovej Vsi nastupit alebo prestupit na Prievozskej na L70 a z nej pod Mostom SNP na elektricku. Uz toto bolo vzhladom na frekvenciu L70 nedostatocne, ale este ako-tak bola dlhsia alternativa aj cez Rajsku alebo Kollarovo / Americke nam., aj ked v praxi sa aj tak vyplatilo pockat na dalsiu sedemdesiatku.
- Pri sucasnom trasovani je to este komplikovanejsie, nakolko smerom do Karlovej Vsi treba z L70 bud treba prestupit pri Malej scene, prejst peso na Safko a elektrickou si urobit okruh cez Kapucinsku, alebo sa spod mosta SNP odviezt dalsim autobusom trebars na Lafranconi a potom prestupit na elektricku a dalej na X5. Alternativa s X72, L202 a L212 vyzaduje teraz este dlhsi presun a/alebo prestup navyse.

Moj navrh by bolo predlzit L29 z D.N.Vsi od Malej sceny po trase L70 po zastavku Kosicka (prestup na trolejbusy) a odtial dalej po ul. Mlynske Nivy poza Apollo business centrum cez kruhac na Turciansku ulicu, kde by bola konecna medzi budovami Apollo BC1 a Apollo BC2 v pravom pruhu: https://goo.gl/maps/uxwLN6M6tMhqgXvb9
Je tam miesto na dve sola / jeden klbak, socialka by bola mozna po dohode v niektorom z business centier. Ak by bolo treba, mohlo by sa vyhradit parkovanie pre busy aj na parkovisku za Apollo BC1 na sposob konecnej Avion Shopping Park.
Na ceste naspat by autobus z Turcianskej odbocil dolava na Prievozsku, zastavil na Novohradaskej (prestup z trolejbusov) a pokracoval po trase L70 smer D.N.Ves.

Co si o tom myslite?
Reply on: JerryBA #230608:
Vidim, ze aj z preplneneho kosa na tejto zastavke vypadavaju smeti, rovnako ako v celom meste. Taka zla situacia este snad nebola...
Ráno určite ešte stáli.
Dnes som vyskúšal tie MANy. Vyzerajú fajn, no 3201 vydával hodne klepotavý zvuk. Druhý, ktorým som išiel, tak nerobil.
Reply on: yellowcaptcha #230603:
Odborárom by malo byť zakázané vyjadrovať sa k ekonomike podniku. Najmä takým sprostým, ako je Autošofér Dispečer Jozef.
Reply on: MartanSK #230604:
Sak nijak , 11ks sa kupilo len kvoli X5, na ktoru treba cca rovnaky pocet klbakov vypravit . Vrakosy sa utlmia pocas leta a letnych CP, ale v septembri pekne spojazdnia zase.
Reply on: yellowcaptcha #230603:
To mi nevychádza! Ako chcú 6-timi MANmi nahradiť 15 Karos? Však na to ani všetkých 11 kúpených busov nestačí, ale ok.
Reply on: Mikimaus #230598:
Do Karlovej Vsi pôjdu staré autobusy, kúpené v spornom tendri
Podnik kúpil staré autobusy z cudziny.

24. jún 2019 o 13:20 MARTINA HILBERTOVÁ


BRATISLAVA. Pre opravy električkovej trate do Dúbravky nakúpil Dopravný podnik staré autobusy. Objavilo sa pritom viacero podozrení, že súťaž bola šitá víťazom na mieru.

Nové vedenie dopravného podniku tvrdí, že tender vyhlásilo po vlastnom prieskume trhu. V garážach má pritom množstvo odstavených autobusov.


Tie zatiaľ do ulíc nenasadili. Podľa aktuálnych informácií portálu Imhd.sk na náhradnej linke X5 teraz jazdia novšie autobusy SOR, Iveco a Mercedes, presunuté z iných liniek, čerstvo kúpený MAN jazdí na linke 75.

"Šesť nakúpených vozidiel značky Solaris Urbino 18 bude do premávky zaradených postupne ihneď potom, čo doriešime potrebnú dokumentáciu," napísal dnes Dopravný podnik na sociálnej sieti. Solarisy pôjdu na linky 75 a 59.

O prvých sa hovorí, že sú v dobrom stave, so solarismi mal v minulosti podnik problémy, hoci ich kúpil nové. Výluka sa začala túto sobotu.



Staré majú aj v garáži

Hovorkyňa podniku Adriana Volfová tvrdí, že staré autobusy kúpili, lebo ich potrebovali čo najskôr.

„Jazdené autobusy sa dajú nakúpiť už za niekoľko týždňov,“ povedala. Nové by podľa nej kupovali aj rok. „S týmito autobusmi sa ráta počas obdobia výluky na obdobie 15 mesiacov, zároveň však DPB plánuje nákup nových 80 autobusov.“

Za peniaze na nákup starých kĺbových autobusov sa dali opraviť tie, ktoré vyradené stoja vo vozovniach, oponuje šéf odborov Autošofér Jozef Hitka.

„Nemusel sa tento tender robiť a kupovať vozidlá, ktoré povedzme po dvoch rokoch vyradíme z premávky,“ hovorí Hitka.


Kto uspel a kto nie
Dodávatelia: 1. VekehrsBetriebe Globasnitz Lay-Reisen-on Tour GmbH, cena 55-tisíc eur (päť kusov) MAN A23.
2. Mercador 7 GmbH, cena 45-tisíc eur (šesť kusov) Solaris Urbino 18.
Uchádzači: 1. OMR Omnibus-und Kfz-Handel Mario Rottgen GmbH, cena 12-tisíc eur (1 ks) Solaris Urbino 18.
2. Mercedes-Benz Slovakia, cena 540-tisíc eur (12 ks) Mercedes-Benz CITARO O 530G.
Dopravný podnik podľa informácií SME nevyraďoval staré autobusy, lebo s nimi počítal práve pri výluke.

„Výluka sa plánovala už pred niekoľkými rokmi, ale autobusy, ktoré boli na túto výluku určené, už sú v súčasnosti neopraviteľné a museli sa vyradiť,“ tvrdí hovorkyňa. Autobusy podľa nej neboli nízkopodlažné a nemali klimatizáciu.

Vo vozovniach podľa štatistík portálu imhd.sk stojí 21 kĺbových autobusov s podobnou kapacitou, ako majú tie práve nakúpené. Väčšinu tvoria novšie nízkopodlažné vozidlá, len dve sú staré, 20- až 30-ročné Karosy. Šesť z nich stojí viac ako pol roka.



Prežijú to?

„Vozidlá MAN z Rakúska sú staršie, ale sú v oveľa lepšom technickom stave ako vozidlá, ktoré tu premávajú dva–tri roky,“ vraví odborár Hitka.

So značkou Solaris však mali problémy bratislavský i košický dopravný podnik. Pred 11 rokmi hlavné mesto stiahlo z ulíc 22 menších solarisov, lebo viaceré začali horieť.

V Košiciach sa zase podľa portálu imhd.sk Solaris Urbino 15 stal zrejme najčastejšie odstaveným a najporuchovejším vozidlom tohto typu.

„Všetky vozidlá prišli do Bratislavy z Rakúska, respektíve Nemecka, po vlastnej osi, čo vypovedá o ich dobrom technickom stave. Technický stav bol naviac preverený ešte pred podpisom kúpnych zmlúv,“ povedal hovorca magistrátu Peter Bubla.



Úzka súťaž

Tender vzbudil pozornosť aj preto, že mal veľmi úzko nastavené kritériá.

Vozidlá MAN majú štyri dvere, solarisy tri, čo znamená pomalšiu výmenu cestujúcich. Päťdverové boli vylúčené.

Hovorkyňa vraví, že prioritne chceli štvordverové autobusy, no pre ich slabú ponuku na trhu a vysoké ceny niektorých sa rozhodli brať aj trojdverové.

Pred súťažou si podľa nej dopravný podnik určil tri základné skupiny technických požiadaviek s tým, že trval na dĺžke autobusu a nízkopodlažnosti.

Na nákup vyčlenili 150-tisíc eur. „Cena za 11 autobusov nepredstavuje ani jednu tretinu z ceny jedného nového autobusu,“ tvrdí.

Na súťaži sa nakoniec zúčastnili len štyri firmy, autobusy dodali z Nemecka a Rakúska. Nákup vyjde na 100-tisíc eur bez DPH, vozidlo MAN vyšlo na 11-tisíc eur a Solaris na 7500 bez DPH.

Po výluke by autobusy MAN mali nahradiť vysokopodlažné Karosy s rokom výroby 1991 – 1995. Po Bratislave ich jazdí ešte asi pätnásť.



Urobia tam poriadok?

Magistrát vraví, že dopravný podnik postupoval správne a pri tejto sume ani nemusel súťaž vyhlasovať. „Postupoval ešte transparentnejšie, než mu to ukladá zákon a jazdené autobusy mohol ponúknuť ktorýkoľvek subjekt,“ povedal Bubla.

"Naviac nakupoval autobusy vo vlastnej réžii bez sprostredkovateľov, a to práve preto, aby ušetril náklady a vylúčil akékoľvek podozrenia z manipulácie nákupu. Jasným dôkazom je aj cena, keď všetkých 11 vozidiel zakúpil za tretinovú cenu oproti jedinému novému autobusu, teda asi 30 krát lacnejšie než je cena nového vozidla," dodal.

V podniku, z ktorého dlhé roky utekali peniaze aj cez sporné tendre na vozidlá či náhradné súčiastky, je od polovice februára nové vedenie.

Magistrát tvrdí, že už urobilo opatrenia na ozdravenie spoločnosti, napríklad úsporu nákladov.

V súťaži na nového riaditeľa podniku sa do užšieho výberu dostal aj dočasný šéf Vladimír Rafaj, ktorý spomínaný tender vyhlásil. Favoritom výberovej komisie i primátora Matúša Valla je však riaditeľ autobusovej divízie podniku Martin Rybanský. Schváliť nového šéfa musia mestskí poslanci.
Reply on: S499.1023 #230599:
Podľa mňa skvalitnuje diskusie. Ale tu slapol vedľa. BTW kto to je? Ta komunita nie je veľká.
Reply on: Mikimaus #230598:
Asi som čítal inú diskusiu, lebo okrem známych (a aj tu kritizovaných) veci tam píše len krčmové reči, čo koniec koncov aj sám priznáva.

Na druhej strane, je dosť pochopiteľné, ba priam očakávateľné, že vozidlá z malého Klagenfurtu budú zachovalejšie ako z veľkého Berlína. Či však možno hodnotiť ich spoľahlivosť z jednej 700 km cesty (na ktorú určené primárne neboli) a navyše v extrémnych teplotách, to si už netrúfam hodnotiť.
Dajme im čas, nech sa ukážu (vozidla aj zodpovední) a potom hodnoťme. A porovnávame s tým, čo máme k dispozícii v zálohe, t.j. Karosy, SORky z I. generácie a pod.
Reply on: Mikimaus #230598:
b.pityo máva tak spolovice pravdu, ale niektoré detaily pochopí po svojom a potom z toho vygeneruje pol strany textu, aby to vyzeralo, že to tak je.
Reply on: Mikimaus #230598:
Zaujímavé info b.pitya potvrdzujú môj rezervovaný postoj k nemu.
Do Karlovej Vsi pôjdu staré autobusy, kúpené v spornom tendri

https://bratislava.sme.sk/c/22149429/do-karlovej-vsi-pojdu-stare-autobusy-kupene-v-spornom-tendri.html


je to spolatnne citanie, ale v diskusii ma b.pityo zaujmave info 👽
Reply on: 810zssk #230557:
Problém nie je v 20 min vs 26 ale v sústavnom meškaní vlakov zo Zohoru do Ba najmä v rannej špičke kvôli vyťaženosti trate.
Pokiaľ vlak do Ba mešká zdravých 20 minút tak je jedno čím sa príde na stanicu do Zohoru.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.