Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #230540:
Megašotoúchylnosť. A keby sa ešte zdvojkoľajnila a dal tam autoblok, začali by tam jazdiť preplnené Jánošíky?
Reply on: Ike #230539:
Závery máš síce správne ale pár nesprávnych premís by sa našlo:
1) Tie percentá ciest a prepravných výkonov sú platné pre celé Slovensko, takže zahŕňajú stovky obcí bez železnice.
2) Diesel pod drôtmi nie je drahý, to je šotoelektrofilná dogma, stojí predne toľko ako diesel na wireless trati. Priamy vlak do BA Hbf. má iné problémy - nedostatočnú kapacitu trate medzi Zohorom a BA Hbf.
Reply on: toso0077 #230544:
Momentálne je tam 2249.
Reply on: MatejBA #230533:
Zo zákona sú povinní trať udržiavať v prevádzkyschopnom stave, kým neprebehne správne konanie o zrušení trate. Ale sme na Slovensku.
Reply on: on-line #230531:
Aby to bolo ešte neefektívnejšie?
Naozaj na 63/1 jazdí Solaris alebo ide len o skúšku palubaku?
Reply on: MatejBA #230542:
Keby sa radšej uvažovalo o Wolfsthali namiesto busov...
Záhorská nemá zmysel absolútne žiadny. OBB do Záhorskej nikdy nič robiť nebude.
Reply on: Ike #230541:
Stale pokracujeme v soto, nech zabavim tu choru myslienku 😂

Bod 1 a 2 - lenze zaroven by sa tadial mohla posielat cast nakladnej dopravy (ak by bola preplnena hlavna trat) pripadne ak je vyluka medzi Breclavom - Kutmi a Zohorom tak by bola alternativna trasa.

Bod 2 - ako bolo povedane, pri lepsej dopravnej obsluznosti spojenej s novymi spojeniami (napriklad Zohor-Breclav alebo aj Malacky-Zohor-Rakusko cez Zahorsku) by to nemusela byt len nezaujimava trat 🙂

Bod 3 - Na Slovenskej casti by stacilo okrem opravy postavit "iba" cca 600 metrov novej trate (ciastocne ale na moste). To az tak nerealne snad nie je, ci?

Bod 4 a 5 - ...preco mi nicis chore soto napady 😂
Reply on: MatejBA #230540:
Zváž:
- hodnotu za peniaze,
- prepravný dopyt na tejto relácii,
- časovú náročnosť konštrukcie,
- priority slovenskej dopravnej politiky vo svetle výborného železničného spojenia s Rakúskom,
- kvantum úzkych miest na iných miestach SR.

A máš odpoveď 😊
Reply on: Ike #230539:
Mega soto myslienka: kebyze sa ta trat opravi, da sa na nu elektrika a nejakym zazrakom sa napoji na trat v Angern an der March, tiez by nemala buducnost?
Reply on: BigMac #230535:
Myslím si, že Samo to vystihol dokonale. Tá trať nemá potenciál. Nebudem sa po ňom opakovať, iba doplním niektoré drobné hrubé výpočty:

Obce na trati sú:
Záhorská Ves - 1 875 obyvateľov,
Vysoká pri Morave - 2 319 obyvateľov.
Zohor - 3 330 obyvateľov.

Celkový počet obyvateľov na trati (a aj to je tam IMHO Zohor zarátaný nesprávne) je 7 524.

Podľa mobilitného prieskumu SR v roku 2015 (uznávam, nie je najaktuálnejší):
1. z celkového počtu ciest sú 2 % ciest vykonávané železničnou dopravou,
2. z celkového prepravného výkonu je 11 % vykonávaných železničnou dopravou (tu to deformuje diaľková doprava),
3. z počtu ciest do 30 km sú 2 % ciest vykonávané železničnou dopravou,
4. z objemu dopravného výkonu do 30 km sú 3 % vykonávané železničnou dopravou.

Keďže IMHO prepravný výkon nie je na takejto krátkej trati relevantný, bavme sa o cestách.
Ak teda železničná doprava predstavuje 2 % ciest, potom je potenciál cestujúcich železničnou dopravou na tejto trati pri maximalistickom scenári 7 524 x 0,02 = 150 osôb.

Poloha zastávok a atraktivita železničnej dopravy na tejto trati je už so spomenutých dôvodov zlá a preto je potenciál ešte menší. Z interných zdrojov z prieskumov môžem potvrdiť, že je tomu tak a zrušenie dopravy na tejto trati sa dotkne doslova jednotlivcov. 15 cestujúcich priemerne za víkend je hádam dosť silný argument.

K samotnému potenciálu:
1) trať spája 3 vidiecke sídla strednej veľkosti, ktoré sa vyznačujú stabilným počtom obyvateľov v medziročných intervaloch
2) obce sa nenachádzajú na hlavných tranzitných ťahoch a vzhľadom na svoju veľkosť majú kapacitne postačujúcu infraštruktúru. Tá by postačovala aj v prípade ak by obce zdvojnásobili svoje počty obyvateľov, čo je najväčší extrém na Slovensku, ktorý podstúpila zatiaľ len obec Chorvátsky Grob a blízko k tomu mali obce Miloslavov a Dunajská Lužná. Ak by vznikali dopravné kolóny, vysoko pravdepodobne by vznikali na vstupe do Bratislavy, eventuálne vstupe do Stupavy, nie však v spádovom regióne trate,
3) Ak by sa aj trať obnovila, neodbúral by sa prestup v Zohore, pretože priamy vlak Záhorská Ves - Bratislava (hoci je to v PDO BSK) je galaktická hlúposť, ktorá by bola jednak drahá (diesel pod drôtmi) a jednak by búrala takt (vlak s odlišnou rýchlosťou) na 110ke.
4) Autobusy sa na tejto trati nezrušia a zavedenie vlaku by znamenalo hybridnú prevádzku, pričom trendom vo svete je združovať cestujúcich do jedného módu.
5) Autobusy vedia ponúknuť početnejšiu atraktívnejšiu a rozdelenejšiu ponuku.

So Samovou kritikou systému vybavenia cestujúcich a nespoľahlivosti (tu má prsty nemenovaný starosta, ktorého protiargumentom je "drž hubu") plne súhlasím.

Iný dopravca by nebol riešenie. To proste nie je relácia na železničnú dopravu.
Reply on: BigMac #230535:
Nevidím akýkoľvek zmysel vlaku na trase kde je pomalší ako autobus, zároveň neprepraví viac ľudí ako by zvládol prepraviť autobus a zároveň zastavuje ďalej od obce ako autobus. Trate ako je 112 sú na jednoznačné zrušenie, lebo nemajú žiaden potenciál ani benefit.

Problém je len v kvalite autobusovej dopravy v podaní BSK, kde neexistujú žiadne nadväznosti (nie, to že na papieri to pekne vyzerá nie je nadväznosť) a autobus sa zadrbáva 3 minúty na každej zastávke, lebo odbavovací systém je stále nastavený na dogmy ranných 70. rokov.
Smělý plán: Karvinsko s Ostravou má po letech zase propojit tramvajová trať

Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/tramvaj-trat-rychlodraha.A190619_145730_ostrava-zpravy_woj
Reply on: MatejBA #230533:
Ten vlak by sa tam mal šancu uživiť, keby:
- páni Modrogumníčkovia urobili normálny TAKTOVÝ grafikon s prípojovou väzbou v Zohore na oba smery a od oboch smerov,
- ho následne aj dodržiavali a neodriekali jednotlivé vlaky,
- dodržiavali zazmluvnenú kapacitu.

Bežným javom na S25 totiž bolo, že namiesto bagety 813 šiel v lepšom prípade rekošukafón 812,
v horšom hektor 721 + Bgdteer. Ten má však 18 ton na nápravu osového tlaku, takže môže ísť len po Vysokú pri Morave. Tam to súdruzi od ZSSK ukončili a v ďalšej trase odriekli. Somár 736, ktorý môže až do Záhorskej Vsi, stál vtedy vo dvore Bhl. na zálohe bez výkonu.
Rovnako bežným javom bolo, že keď nebolo schopné od ZSSK už ani koleso, tak sa objednala NAD od nejakého súkromníka až kdesi od Senice, občas sa však súkromník autobusový nedostavil, lebo šerbel cestou z maštale na výkon zdechol...

Uvidíme, ako dopadne Cyklovláčik Záhoráčik.

Možno by stálo za pokus objednať dopravu u zlej žltej konkurencie Mediálneho Prostitúta Ružovokošeľnatého.
Reply on: 810zssk #230530:
Skončí paródia na dopravu? No hurá!
Reply on: 810zssk #230530:
Tak ako nebyva tam tolko ludi, aby sa tam uzivil vlak... Tam vlastne mozu stavat? Ja len ci zachovaju trat pre pripad, zeby tam nastal developoboom ako na vychod a juh od Bratislavy 🙂
Reply on: 810zssk #230530:
Cez víkend 15 cestujúcich denne.
Reply on: 810zssk #230530:
Ale mohli by dat aspon jeden - dva páry aj mimo letnej sezony na Podhradie
S25 k decembru končí
http://www.teraz.sk/regiony/vlaky-na-trati-zohor-zahorska-ves-na/402513-clanok.html

Aj by som povedal že chvalabohu, keby som veril že BSK sa dovtedy naučí robiť nadväznosti spojov aj inde ako na papieri.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.