Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #230364:
Slniečkoidny kár je výborné a dostatočné vysvetlenie, ďakujem. 😁 😁
Zo včerajšej Prahy:

19:44 Stredom preplneného Václavského námestia pravidelne prechádzajú električky. Demonštráciu to nenarúša.

Čítajte viac: https://svet.sme.sk/c/22137467/minuta-po-minute-praha-protest-najvacsci-od-neznej-revolucie-babis.html#ixzz5pxFs7gpo
Reply on: Jadran #230361:
Ak "slniečkár" je odvodené od slov "slniečko" a "kár", pravidlo o rytmickom krátení nie je porušené (ako v prípade "niekým", "párkrát"). 😂 😃 😃
Inak tam dĺžeň nemá čo robiť (mliekar). 😛
Reply on: Jadran #230361:
samozrejme, existujú aj výnimky z rytmického krátenia, ale podľa môjho laického názoru to nie je tento prípad
Reply on: S499.1023 #230358:
len doplním, že niektorí v takomto prípade zvyknú používať aj výraz "červenofašista" 🙂 🙂 🙂 🙂
Reply on: S499.1023 #230359:
Len tak ticho medzi rečou, opäť niečo, čo zaujíma iba mňa - výraz "slniečkár" v tomto tvare nie je v rozpore s pravidlom o rytmickom krátení? Zaujíma ma to obzvlášť preto, lebo to vídam rôzne po internetoch práve takto napísané.
Reply on: Jadran #230327:
Typický argument typického beusáka - cestujúci MHD zneužívajú, nevážia si ju, nočáky zrušiť, nechať len služobné spoje, dajte nám "naše" peniaze a my to odsedíme na výpravni.
Reply on: Ike #230339:
Vzhľadom k inflácii užívania pojmu "slniečkár" na všetko, čo sa nehodí diskutujúcemu do krámu som sa rozhodol nazývať sám seba slniečkárom.
Reply on: N/A #230338:
Keď primitív nemá argumenty, vytiahne slniečkárov, sorosovcov, liberálov... Niečo k veci by nebolo?
Reply on: N/A #230342:
Moja polovička je lekárka. Lekári pracujú aj v noci. A v noci sa zvykne bojovať o život a žiaľ, aj sa zomiera. Časť nočných zranení hlavne na urgentne vzniká vetou "podrz mi pivo". Keďže ešte nie je atestovaná, plat ma polovičný ako tvoji vodiči, ktorí sa chudáci musia preháňať 80kmh po vyludnenej nočnej Bratislave a krútiť volantom. Na rozdiel od nich jej zamestnávateľ spôsob ako sa do práce nerieši. Spolieha, že to vyrieši inštitúcia objednávajúca dopravu vo verejnom záujme. Podľa mnohých však v noci cestujú kriminalmici a ozrani.
Reply on: 810zssk #230345:
Zatiaľ sa hráme na nadvlaky
Reply on: N/A #230334:
A ktorý zamestnávateľ ťa dovezie po šichte až k domu?

Vodiči idúci z/do roboty v nočných spojoch rozoberajú všetko, na čo sa dá šomrať, často ich počuť na celý voz, lebo po sebe hulákajú viac ako podnapitá klientela idúca domov zo zábavy. Je to akýsi mnou nepochopený rituál, snaha socializovať sa, zapadnúť, prípadne v rámci kolegiality podporiť svojich kolegov, že v tom nie sú sami a všetko je zlé a všetko v dopravnom podniku je zámerne len a len naschvál voči nim. Tieto diskusie netreba žrať s navijakom.
Reply on: N/A #230348:
Vodiči, čo majú nástupy okolo 4:45-5:00, nevozia tÝch cestujúcich do noci, ty inteligent.
Navyše Samo má pravdu, tie dojazdové služobáky s odchodom 4:30 vozia vodičov veľmi sporadicky až vôbec.
Reply on: N/A #230346:
Ty máš niekoho v rodine, kto pracuje v DPB a prezentuješ tu jeho nepokoje, alebo sám si zdeptaný Beusák? Ak ťa to nebaví, daj výpoveď a choď robiť do FauVé, prípadne Jančurovi.
Reply on: 810zssk #230351:
A to vôbec nemusia byť len zamestnanci podnikov, v ktorých sa tí údajní "zlí občania" zabávajú. Nevravím, že to je astronomické číslo, ale napr. u nás na fakulte, keď bolo treba, bežne sa zostávalo makať do druhej - do tretej.

A z trochu iného súdka, ráno je tiež nejaký "kľúčový" čas pre prvý odchod zo vzdialenejšej konečnej? Lebo minule ma nemilo prekvapila situácia, že prvá L5 z centra do Dúbravky ide o vyše pol hodiny skôr než prvá jednotka do Petržalky...
Reply on: N/A #230346:
Takže vodiči DPB nie sú slušní ľudia keď chodia z práce po 01:00? 🤔

Odhliadnuc od toho že nie je dôvod kádrovať ľudí podľa účelu cesty a človek čo ide z piva platí rovnaké dane ako akýkoľvek iný cestujúci, napadlo ti že v tých podnikoch aj niekto obsluhuje a tiež sa potrebuje dostať domov? Či ľudia čo robia do druhej ráno (a tých je v centre dosť) si majú denne platiť taxík, lebo vieme že časnícke povolanie je zlatá baňa? Napadlo ti že ľudia sa napr. potrebujú dostať k inému módu dopravy? Bývam na trase N61, v lete sa nezriedka stane že je tam polovica autobusu zahádzaná batožinou ľudí čo idú na letisko (fakt by tam sezónne mal byť kĺb). A dalo by sa pokračovať.
Reply on: N/A #230347:
SL6 má medzi jazdami 5 minútové prestoje, tam ešte jazdu na Žabák nevložíš (nie, nemôžeš to riešiť zmenou CP SL6, pretože tá je viazaná na N72). Čo sa ale podľa mňa malo spraviť je že keď už tá SL5 jazdí a je tam vypravovaný voz, malo to normálne aj v noci jazdiť ako 57 a prepravovať cestujúcich. Zrejme by to využili jednotky cestujúcich mesačne, ale zas nestálo by to ani cent navyše, tak prečo trochu nezlepšiť obsluhu..
Reply on: N/A #230348:
V Bratislave máme 14 vozovní? Lebo presne toľko máme služobákov o 4:30.

Ja som nehovoril o tých čo idú priamo stanica -> vozovňa (SL2, SL3), ale o tých 12 "motákoch", ktoré robia dojazd z Hlavnej stanice do vozovne s rôznymi zachádzkami po meste. Tieto motáky sú využívane minimálne, v drvivej väčšine prípadov nikým. Stačili by tie regulérne priame služobáky a cestovalo by sa cez Hlavnú stanicu, ako je to aj o 3:30.
Reply on: 810zssk #230344:
O 4:30 idú zo Stanice spoje vykonávajúce "služobná jazda" a vozí vodičov na ranné nastupy okolo 4:45-5:00 ty inteligent 🙂 aby tích cestujúcich mal kto voziť az do noci!
Reply on: 810zssk #230344:
A to ešte zaviedli "služobák5" pre súdruhov zo Žabáku,akoby tam nemohol zachádzať napríklad ten služobák6???že?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.