Pracujem ako vodič autobusu v DPB dva roky aj nejaké drobné k tomu, čiže tie tvoje dojazdové služobáky mám zmapované dostatočne na to, aby som mohol tvrdiť, že sú využívané na minimum.
Pokiaľ viem tak nočné služby v nemocniciach či pohotovostiach začínajú /končia o 6-7 ráno/večer aby sa mal pracovník ako dostať domov.Väčšina týchto pracovníkov tento systém pracovných zmien má.A v čase ktorý obhajuješ už znova premáva denná MHD.
Pre tvoju informáciu, linka N95 o 3:30 z Hlavnej stanice je plná vodičov, čo majú nástupy vo vozovni Petržalka v čase od 3:50 do 4:40. Títo vodiči okolo tretej hodine rannej nastupujú do nočných spojov rôzne po Bratislave a idú prestupom cez hlavnú stanicu do práce. Prečo? Lebo nemajú inú možnosť. Na toto si ešte nepočul nejakú repliku v náhodnom nočnom spoji?
To, že SL2 nepremáva po trase N61 ani N70 a že funguje primárne za účelom odviezť vodičov na stanicu k nočákom (večer) resp. doviezť vodičov do vozovní Trnávka a Jurajov dvor z nočákov (ráno), ti už ani nejdem vysvetľovať, nemá to cenu.
Fíha no máš to volajako zmapované keď ovládaš,v ktorom dojazdovom SL koľko vodičov sedí.Buď si ty zarytý"beúsak" alebo si z dlhej chvíle počítal cestujúcich na Hlavnej Stanici???
Nie som "beúsák" ty kratochvíľ ale rodina a pár známych mi tam pracuje.Čiže sa bavíme o tom sporadicky pri pive z ktorého ideme domov radšej taxíkom lebo cestovať MHD je doslova zážitok :-)).
A predstav si 5€ easy taxi pre 4 ľudí vyjde ešte menej ako lístok na MHD a vezieme sa všetci až domu a bez prestupu na bezdomovskej stanici.
Aha takže vodič ktorý býva v Ružinove alebo Vrakuni,Pod.Biskupiciach má absolvovať z vozovne Trnávka/Jurajov dvor cestu na Hlavnú stanicu,sadnúť na L61/L70 a znova ísť celú trasu späť,ktorú už absolvoval so SL2???
Ako prepáč si asi mimo centrum deja,tieto služobáky premávajú hlavne preto aby vodič nemusel chodiť cez hlavnú a bol o aspoň 20 minút skor doma.
Ak "slniečkár" je odvodené od slov "slniečko" a "kár", pravidlo o rytmickom krátení nie je porušené (ako v prípade "niekým", "párkrát").
Inak tam dĺžeň nemá čo robiť (mliekar).
Len tak ticho medzi rečou, opäť niečo, čo zaujíma iba mňa - výraz "slniečkár" v tomto tvare nie je v rozpore s pravidlom o rytmickom krátení? Zaujíma ma to obzvlášť preto, lebo to vídam rôzne po internetoch práve takto napísané.
Typický argument typického beusáka - cestujúci MHD zneužívajú, nevážia si ju, nočáky zrušiť, nechať len služobné spoje, dajte nám "naše" peniaze a my to odsedíme na výpravni.
Moja polovička je lekárka. Lekári pracujú aj v noci. A v noci sa zvykne bojovať o život a žiaľ, aj sa zomiera. Časť nočných zranení hlavne na urgentne vzniká vetou "podrz mi pivo". Keďže ešte nie je atestovaná, plat ma polovičný ako tvoji vodiči, ktorí sa chudáci musia preháňať 80kmh po vyludnenej nočnej Bratislave a krútiť volantom. Na rozdiel od nich jej zamestnávateľ spôsob ako sa do práce nerieši. Spolieha, že to vyrieši inštitúcia objednávajúca dopravu vo verejnom záujme. Podľa mnohých však v noci cestujú kriminalmici a ozrani.
A ktorý zamestnávateľ ťa dovezie po šichte až k domu?
Vodiči idúci z/do roboty v nočných spojoch rozoberajú všetko, na čo sa dá šomrať, často ich počuť na celý voz, lebo po sebe hulákajú viac ako podnapitá klientela idúca domov zo zábavy. Je to akýsi mnou nepochopený rituál, snaha socializovať sa, zapadnúť, prípadne v rámci kolegiality podporiť svojich kolegov, že v tom nie sú sami a všetko je zlé a všetko v dopravnom podniku je zámerne len a len naschvál voči nim. Tieto diskusie netreba žrať s navijakom.
Vodiči, čo majú nástupy okolo 4:45-5:00, nevozia tÝch cestujúcich do noci, ty inteligent.
Navyše Samo má pravdu, tie dojazdové služobáky s odchodom 4:30 vozia vodičov veľmi sporadicky až vôbec.
Ty máš niekoho v rodine, kto pracuje v DPB a prezentuješ tu jeho nepokoje, alebo sám si zdeptaný Beusák? Ak ťa to nebaví, daj výpoveď a choď robiť do FauVé, prípadne Jančurovi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jadran