Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: akela #230284:
Aktuálne schémy sú napríklad v územnom genereli dopravy. Ináč poznám osobne viacero ľudí, ktorí boli zamestnaní na ÚDI (zanikol v 1995), ale všetci sa prispôsobili a idú s dobou. Sem tam si povzdychli, že čo všetko kedysi bolo lepšie, ale nikto stále nenariekal, že dobre už bolo a všetko ide dolu vodou ...
Reply on: S499.1023 #230270:

Ťažko sa debatuje o odborných témach s človekom ktorý nevie nič o dopravnom-inžinierstve, ktorý si pletie dojmy s pojmami, nevie nič o cieľovej a zdrojovej doprave, nevie nič o špičkovej doprave ráno a obrátenej poobede, o jej rozdielnej dĺžke, ako sa počíta 3-hodinová a ako hodinová špička, prípadne hyperšpička, ako sa zisťuje, ako sa počíta interval, nevyhnutná potreba vozidiel v prevádzke, zálohy, opravárenské kapacity, maximálna a cestovná rýchlosť a musí tieto nedostatky nahradiť úbohými, čoby vtipnými komentármi. Dôkazom totálneho "nerozumu" je konštatovanie "nehromadia sa ale sa vracajú". Tuším sa aj zem zatriasla. No nič psy brešú a karavána ide ďalej, odporúčam držať sa riadiaceho kontrolóra a dúfam, že nenastúpim do vlaku ktorý budeš .... Ó tempora o mores.
Reply on: Ike #230272:

Ako som uviedol údaje sú staršieho dáta (okolo roku 2000), odvtedy cca zanikol Útvar dopravného inžinierstva a aj Útvar hlavného architekta, ktorý boli odborne vybavené a Magistrát zabezpečoval spracovanie nevyhnutných podkladov pre plánovitý rozvoj mesta. Potom to už išlo dole vodou a funkcií sa ujali „odborníci“, ktorí varili všetko z vody, alebo nevarili vôbec a išlo to s predpokladaným rozvojom mesta dole vodou. Už to začali formovať developeri.

V grafike je uvedený odborný odhad (aj na základe sociologicko-dopravného prieskumu) počtu osôb ktorí v rannej špičkovej 3-hodine cestujú mimo svoj okres nakoľko v okrese nie je dostatok pracovných príležitostí (vr. škôl vyššieho typu) a odhadovaný počet tých ktorí za prácou do toho ktorého okresu prichádzajú. Sumárna grafika za okresy je zjednodušená a je výsledkom matice tuším 45 dopravno-urbanistických okresov v ktorých sa dopravné chovanie mesta analyzovalo. Myslím si, že matica 45x45 v meste s veľkosťou pol milióna obyvateľov bola dostatočne podrobná a dala na tú dobu dobré výsledky. Táto grafika však neobsahuje cieľovú dopravu z obcí mimo Bratislavy. Je tragédiou mesta a VUC-ky, že v rámci budovania integrovanej dopravy sa venovala hlavná pozornosť ako sa budú deliť tržby za predané lístky, ale dopravno-inžinierske prieskumy a ich výsledky a interpretácie do dopravno-technických podkladov chýbali, alebo boli varené z vody pre nedostatok financií resp. pre nedohodu kto to zaplatí.
Reply on: Petto #230277:
Ocividne nie je, kedze 14Tr a 15Tr su pravidelne vypravovane.
Reply on: david1 #230279:
Zvláštne, že Valec má iné podklady. A to je dôveryhodnejší zdroj.
Reply on: Mike #230280:
Tak mesto by malo zdr*avat DPB, zato ze nedodrzuje kapacitu permanetne na tbus klb. linkach. Aspon na 33tke to dodrziava 😃
Reply on: Petto #230277:
Všetko môžu, aj 14 a 15 Tr. Teda možno si vydali nejaké interné nariadenie v rámci DPB. Akurát jaspers (ktorý dohliada na čerpanie EU fondov) sa pýta, máme 120 nových tbusov, koľko z toho je výprava a ak by sa nedokázala zabezpečiť, tak aká je správkovosť v DPB a všeobecne fungovanie.
Reply on: S499.1023 #230275:
Došli argumenty? Či si len menej chápavý. Vrátia sa naspäť na stanice odkiaľ prišli. Tie nosné a najviac využívané máš v okrese 1 a 3.

Štúdia kam sa najviac cestuje za prácou je už pár rokov známa.
Reply on: Ike #230272:
Tak. Najmä keď BA II začína už prakticky skoro pri Filálke a končí koncom Podunajských Biskupíc.
Reply on: 810zssk #230267:
Neplati uz nahodou ze 14,15tr nesmu jazdit na tbus linkach ? Kedze EU fondy nam zabezpecili 100% obnovu vozoparku (okrem 33tky).
Reply on: 3pa3ck3 #230266:
Toto sa stalo v dennej L83. Kamery sa dajú predsa domontovať do všetkých vozidiel.
Reply on: david1 #230273:
A podklady získal metódou felácie digitu. A čo, tí cezpoľní tam ostanú, domov sa vracať nebudú?
Reply on: Ike #230272:
nieco podobne som mal uz rozpisane, ale potom som si kusol do jazyka ze nebudem krmit trolla a neodoslal som to...
Reply on: S499.1023 #230270:
On píše predsa o cieľovej doprave vzhľadom k téme presunov cezpoľných zo staníc.
Reply on: Valec #230271:
Ono vôbec uvažovať v mierke Bratislavy s okresmi ako observačnými jednotkami je ako na úrovni Slovenska analyzovať dopravu medzi VÚCkami.
Reply on: akela #230268:
"Cieľom ciest v Bratislave sú už dlhodobo okresy Bratislava I, Bratislava III a čiastočne aj Bratislava II."

A preto je v tvojej mape v BA I 30% cieľov ciest, v BA II 28 % a v BA III len 20 %?
Reply on: akela #230268:
Máš novú mantru? Šoto miesto kubáčkovcov? Si dostal predpísané nové lieky? Si predstav, že tí ľudia sa v žiadnych miestach cieľovej dopravy nehormadia lae zasa sa vracajú aj späť, takže z princípu všetky miest generujú rovnakú zdrojovú aj cieľovú dopravu.
Reply on: 810zssk #230261:
prílohy
Reply on: 810zssk #230261:

Tak tomu sa povie dať si vlastenca, alebo inak streliť si gól do vlastnej bránky. Tak to sa Ti to šoto podarilo.

Keďže Ti tá Filiálka ide hore krkom, tak po prvé by som rád vedel či k mantre o „rozbíjaní prestupov“ máš nejaké relevantné údaje o tom aký je podiel cestujúcich prichádzajúcich vlakom do Bratislavy s cieľom pokračovania povedzme do Brna, Prahy resp. do Viedne, prípadne do Budapešti. Myslím si že v pomere k cestujúcim, ktorí prichádzajú do práce v rannej špičkovej trojhodine (čo je všeobecne odborne akceptované kritérium pre posudzovanie dopravných stavieb), je to nula, nula, prd. Takže na tomto kritériu postaviť tvrdenie o nevyhnutnosti zohľadniť pri „zlej“ Filiálke rozbíjanie prestupov, prestupy na jednej hrane je mierne povedané schizofrenické, pokiaľ nemáš v talóne nejaké relevantné údaje t.j. reálne zistené počty cestujúcich.

No a čo sa týka excentrickej polohy tej zlej Filiálky skús sa pozrieť na polohu Filiálky vo vzťahu k zdrojom a cieľom o ktorých síce hovoríš ale asi šoto im rozumieš. Cieľom ciest v Bratislave sú už dlhodobo okresy Bratislava I, Bratislava III a čiastočne aj Bratislava II. Okresy Bratislava IV a Bratislava V sú dlhodobo len zdrojom ciest a bohužiaľ tento nepriaznivý pomer sa vplyvom zahusťovania výstavbou obytných celkov ešte zhoršuje (hlavne Bratislava V - Petržalka). Na mapke je to graficky znázornené, aj keď uvádzané čísla sú staršieho dáta. Po začatí masívnej dourbanizácie (JaT, Penta a i.) v lokalite Mlynské Nivy sa záujem o cieľovú dopravu určite ešte bude zväčšovať. Schéma je trochu skreslená (spôsobené kresbou koľajiska Filiálky), ale je z nej evidentne zrejmé, že Filiálka má neodškriepiteľne výhodnejšiu polohu k cieľom dochádzky. Hlavná stanica je na severnom okraji intenzívne urbanizovaného územia a od nej na sever je už zástavba generujúca len zdrojovú dopravu. Takže asi tak.
Reply on: 3pa3ck3 #230266:
Bolo by na case, je uplne zverstvo vypravovat vysokopodlazne crepy v case ked mame desiatky NP vozidiel vo vozovni.

Ak potrebuju 14Tr/15Tr nabehavat kilometre, nech sa to deje v spicke niekde kde dalsi (NP) spoj ide o par minut, alebo nech si DPB zavedie historicku linku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.