A hlavne proti zdravému rozumu.
Nechcem sa vracať k prevádzkovým problémom, ktoré sme tu už miliónkrát prediskutovali. Úplne stačí, že v dvadsiatom roku modernizácie koridorov, kedy sme sa nedostali ešte ani po Žilinu, niekoho napadne vyvolať potrebu masívne investovať miesto jednej stanice hneď do troch (hlst pre diaľku, Filiálka pre región, Vinohrady/Predmestie pre prestup)... Ak je aj zvyšok štúdie podobne "reálny", tak z nej budú mať akurát tak výplň šuflíkov
Tak nám Reming navrhuje vo variantoch 4.1 a 4.2 štúdie žel. uzla vybudovať novú Filiálku ako hlavovú stanicu. To kubáčkovci neprežijú, ich šéf niekedy v roku 2010 vydal zásadné zamietavé stanovisko k návrhu hlavovej stanice. Jedine ak vplyv MGR. ART Kompa dosiahne zmenu myslenia. Inak estakádne vedenie trate a umiestnenie stanice s niveletou cca 6 m nad terénom bude z najväčšou pravdepodobnosťou nerealizovateľné pre odpor obyvateľov a variant s niveletou 3 m pod terénom pre kolíziu s úrovňovými priecestiami Riazanská a Jarošova. A oba sú v rozpore s platným územným plánom.
To máš pravdu, ale všetko musí byť OK, hlavne okolky. A keď si pozrieš kríženia koľajníc, aj nové po výmene, tak uvidíš nádherné zárezy okolkov. Tie sú hlavne z 29T a 30T. Videl som na vlastné oči okolok, ktorý by mohol byť ozubeným kolesom a bolo to na 29T. Ak sú zuby ( čoby len jeden) na okolku, tak sa netreba čudovať, keď na tretej koľaji na Hl. stanici vyskočila náprava v druhej polovici oblúku. Z toho dôvodu mohli jazdiť len do polovice. Aby tam neboli zmätky, tak B7 bola pre všetky električky.
ak si niekde našiel, že som napísal, že navarením oblúka došlo k zväčšeniu polomeru tak klobúk dole.
Každá norma je v priebehu jej platnosti upravovaná. Nakoľko je obratisko - časť koľajisko jeden stavebný objekt - overiť si to môžeš na magistráte (vlastník obratiska, DPB správca), kde ti vedia ukázať projekt, držal som ho v rukách, tak by si vedel, že keď sa niečo spraví napríklad na prvej koľaji, musí sa posudzuje všetko, ak nemáš výnimku na čiastočnú rekonštrukciu. Keď sa v novembri 2014 kolaudovala rekonštrukcia Štefanovičová a obratisko Hlavná stanica, tak v kolaudačnom rozhodnutí je jasne napísané, že tretia koľaj sa môže používať ako manipulačná a nie ako prevádzková - vystupovanie a nastupovanie cestujúcich. Kolaudačné rozhodnutie vydal Bratislavský samosprávny kraj. Ďalej o pár bodov nižšie je napísané za akých podmienok je povolené nastupovanie a vystupovanie cestujúcich - za prítomnosti zodpovednej osoby. Múdre hlavy v DPB určili, že to bude na obratisku dispečer, alebo ním poverená osoba. Ďalej v dokumentácii k rekonštrukcii obratiska Hlavná stanica nájdeš aj protokol o tom, že stav tretej koľaje a aj polomer oblúka vyhovuje pre prevádzkované električky DPB. Ktoré to boli? T3, T6, K2. 30T bola sprevádzkovaná cca 04/2015. Prečo asi už nehodnotili či to vyhovuje aj 29T a 30T nechám na každého. Vedeli čo má prísť a aké parametre oblúkov potrebuje.
To, že 29T a 30T nezvládnu taký oblúk ako ich predchodcovia v Bratislave je ako dobre píšeš vecou objednávky zákazníka.
Už toho mám fakt dosť. V ktorej chvíli medzi uvedením obratiska v trojkoľajnej konfigurácii do prevádzky a dneškom bola prijatá retroaktívna norma, ktorá dovoľovala prevádzku koľaje "len do najbližšej rekonštrukcie" ?
Koľajnice neboli extrémne opotrebované ale ich navarením došlo ku zväčšeniu polomeru oblúka na hodnotu vyhovujúcu vozidlám 29T/30T (NIE T29 a T30)? Aký bol polomer oblúka pred navarením a aký je po navarení?
Až budeš vedieť o vozidlách toľko, čo ja, môžeš ma poučovať o dokumentáciách.
Prečo má technicky úplne rovnaké vozidlo Siemens Avenio pre Mníchov minimálny polomer oblúka 14,5 m a pre Den Haag 25 m? Odpoveď je jednoduchá, pretože zákazník pre Den Haag požadoval len 25 m. To isté platí aj pre 29T/30T.
Po roku 1980 bola zmena v technickej norme o minimálnej šírke zastávky. A nechceš mi povedať, že za cca 40 rokov nebola vykonávaná žiadna čoby len menšia rekonštrukcia obratiska. Šírka nie je jediný problém, ktorý tam je, sú to aj trakčné stožiare na výstupisku a nástupisku tretej koľaje. Pravidelne som v 90-tich rokoch chodil električkou na hlavnú stanicu a môžem ti povedať, že veľa krát keď sa otvorili dvere tak si vystupoval do stožiara.
Koľajnice neboli extrémne opotrebované. Prečo sa tam bez problémov otočila dvojička T3 alebo T6, ale T29, prípadne 30, ktorá išla za ňou mala problém. Pozri si dokumentácie k jednotlivým električkám a zistíš rozdiel v požadovaných polomeroch oblúkov.
Takže v nejakom roku tuším 1980 bolo úplne nové obratisko pustené do prevádzky s výnimkou do najbližšej opravy? Tomu sám neveríš.
A problém prejazdnosti nebol v polomere oblúka, sám si to vyvraciaš potvrdením, že sa jednalo o extrémne opotrebovanie.
Vodič je zodpovedná osoba. Ale v oblúku by som chcel vidieť toho odvážneho vodiča, ktorý otvorí dvere a vypustí tú masu ľudí von. Dispečer je určený na to aby v prípade potreby zastavil dopravu.
Aj tak vypustenie ľudí z vozidla mimo zastávky musí povoliť vodičovi dispečing, to sa netýka mimoriadnej udalosti. Ak vodič vypustí ľudí mimo zastávky je za nich zodpovedný, a keď sa niečo stane sa to dosť vyšetruje. Vlastná skúsenosť pri DN kde mi človek vystúpil napriek môjmu upozorneniu a zrazilo ho auto. Ešte že tam boli cestujúci, ktorý mi to dosvedčili.
Nástupište a výstupište malo výnimku do najbližšej opravy konečnej. Tá bola vykonaná len na nástupiskách 1 a 2. Trojka sa v tedy neriešila. Zostali tam aj pôvodné vyjazdené koľajnice.
Čo sa týka polomeru, tak ten bol na hrane a vyhovoval pre T3, T6 a K2. T29 a 30 mali problém, že im buď druhá, alebo tretia náprava občas vyskočila. Páni z Brna spravili navarenie a tým sa tam otočia bez problémov už aj T29 a 30.
Slovensko, krajina kde v roku 2019 niekto s plnou vážnosťou navrhuje masívne investovať do rozbíjania centrálneho prestupného uzla a odklonu regionálnych vlakov z centra na Trnavské mýto.
Výstupište a nástupište nevyhovuje norme, tak ako nikdy nevyhovovalo. To znamená, že ak raz bolo s nejakými výnimkami schválené do používania, tak by tak malo byť spôsobilé aj naďalej. Chcelo by to jedno poriadne zrkadlo alebo kameru a monitor.
Hlavne, že si tu musel šíriť nejaké legendy o nedostatočnom polomere oblúka. V Mníchove jazdili vozy normálneho rozchodu s pevnými podvozkami na polomere 14,5 metra.
Ďakujem za správu. Znamená to teda, že vozidlá, ktoré sú tam odstavené, nebudú musieť vycúvať ale môžu pokračovať riadne vpred a tak opúšťať obratisko?
8437
Aj tak vypustenie ľudí z vozidla mimo zastávky musí povoliť vodičovi dispečing, to sa netýka mimoriadnej udalosti. Ak vodič vypustí ľudí mimo zastávky je za nich zodpovedný, a keď sa niečo stane sa to dosť vyšetruje. Vlastná skúsenosť pri DN kde mi človek vystúpil napriek môjmu upozorneniu a zrazilo ho auto. Ešte že tam boli cestujúci, ktorý mi to dosvedčili.