Reply on: tomas.ryan #230015:
Žasnem 2x sa to testovalo a v pohode. Kritické body sú dávno známe. Keď to navrhnem pár rokov dozadu, som šotocvok, idiot a podobne, laminátor by si tu už volačo našiel Ale keď navrhne vallo,, D3k0 nejak sa hneď prikloní. Ach jaj Ale áno, akurát keď to zvládneme 3xT6 (48m), tak je načase oživiť šotosen 2xK2S (44m) kde by konečen hromada kačíc našla v BA využitie...
dns.mk
To, čo si uviedol s tým počítaním poplatku za cestu je pravda. To je aj dôvod prečo sa pýtam a neuvádzam to ako jediné riešenie a už vôbec nie správne. Ponechal by som to teda na platenie za presne to, čo prejdeš a nie môj špekulatívny "vzorec".
Pri ZŤP je otázne, že či každý ZŤP môže viesť cmv. Sú aj také diagnózy, kde to nie je možné. Nerozumiem ale, že čo presne máš na mysli, že čo má zapríčiniť negatívny efekt.
Problém s vykonaním infraštruktúrnych opatrení pre riešenie problému IAD a VHD spočíva v tom, že v časoch keď sa už mali pripravovať projekty (minimálne 10 rokov nazad), tak namiesto toho ako sa to dá a že peniaze nájdeme, znelo ako sa to nedá a že peniaze nie sú. No bohužiaľ, keď pokušenie do projektov prihadzovať 40-60% "motivačný príspevok" nedokáže skoro nikto prelomiť (ak dokáže, tak projekt mu neschvália), tak je to jasné prečo peniaze niesú. Nuž a na "ťažko to ide / nedá sa" poviem toľko, že každá stavba má základný kameň a ten treba položiť ak chceme aby niečo stálo. Čím neskôr sa začne, tým neskôrbude výsledok a tým neskôr aj benefity výsledku. Pri navyšovaní objemu výkonov vo VHD treba poriešiť aj dostatok techniky, tá sa dá ale kúpiť. Lenže nedá sa kúpiť zmýšľanie ľudí, aby bol úspešný personálny nábor na obsadenie nových turnusov, ktoré vzniknú pridaním spojov. Bohužiaľ manažéri v doprave čakajú, že ľudia sa pretrhnú za zodpovednú prácu za 500-600 čistého a so zrážkami zo mzdy počas prestojov. V DPB a Slovak Lines sú platy vraj nad mieru solídne oproti tomu, čo na výplatnú pásku dostávajú už za "rohom" v TTSK a NRSK šoféri. Bohužiaľ, tu si musí objednávateľ ustriehnúť to, aby peniaze, ktoré platí dopravcovi šli na zabezpečenie dopravných služieb a ich rozvoja. Pod tým si predstavujem, že peniaze čo podniku zvýšia sa použijú na modernizáciu dielní, navyšovanie miezd, motivaxné a vernostné príspevky, a atraktívny sociálny program pre zamestnancov. Aby mi ten zamestnanec vydržal do dôchodku a aj v tom dôchodku v zdraví požil aspoň 20-25 rokov.
Ak ale nové vedenie mesta neuspeje pri posilnení ponuky VHD a príp. netrafia tie správne linky (čo dúfam dnes sú relevantné dáta u DPB a DPB bude s vedením mesta aktívne spolupracovať), tak to bude vlastný gól a nedobrá vizitka. Ale všetko je našťastie otvorené a pred nami