Reply on: MatejBA #229968:
Nejde sa cestou represie, ide sa cestou toho ze za verejny statok ktoreho je obmedzene mnozstvo zaplatis ak ho chces zablokovat pre svoju potrebu. Nebudes hladat parkovacie miesto ako doteraz, lebo pocet aut klesne. Aj ked teda uvidime co spravi pokles poctu parkovacich "miest" (zivelneho parkovania), ale to zas bude urcite stat za tie verejne priestory, ktore su dnes ubohe.
810zssk
Ja vidim problem niekde inde. Stale existuju casti mesta, kde MHD bud nejazdi vobec, pripadne jazdi v nedostatocnom rozsahu a teda proste nie je mozne aby clovek presadol do auta. Co napr. taky Ahoj, kde MHD jazdi len v spicke a je v kopci, takze ist tam peso z elektricky nie je riesenie? Ma rezident takej oblasti sucasne platit elektricenku a zaroven pomerne velke fixne naklady na prevadzku auta, ktore bude pouzivat len ako vytah na usek od Riazanskej po dom? A kde tam na Riazanskej vlastne zaparkuje?
Problem je ze Bratislava stale nema ziaden standard obsluhy, v poslednych rokoch o tom kam toho kolko jazdi rozhodovalo najma to ako velmi ktory starosta dupal. Za zmienku pritom tiez stoji, ze siet nocnej dopravy sa absolutne nijak nerozsirila uz 12 rokov, napriek tomu ze mesto sa rozrasta, co je problem o to viac, ze denna premavka u nas konci pomerne skoro oproti inym vacsim mestam.
Pred zavedenim parkovacej politiky treba jasne stanovit standard obsluznosti, ktory podla hustoty zastavanosti tej-ktorej oblasti urci ako daleko musi byt zastavka z ktorej ide spoj do nejakeho vyznamneho uzla (ziadne momotiny typu 36ka) v nejakom rozumnom intervale a po cely den. Mimo tych najriedkejsich oblasti by pritom malo byt mozne dopravit sa MHD domov aj ludom co pracuju do polnoci, co je v BA celkom dost ludi.
A region uz vobec neriesim, tam je to zufale a ocividne aj dlho bude. Pre ten pomoze fakt len vybudovat nejake zachytne parkoviska s kapacitou 100 000 aut. Autobusy v regione su uplny vysmech (a BSK ma zda sa na haku), ak aj niekto ma blizko domu vlak tak do tych sa rano ludia uz dnes z casu na cas proste nezmestia a superstrategicka studia uzla Bratislava rata s kombinaciou stagnacie a nezmyselneho Stadtbahnu z Trnavskeho myta na ZST Petrzalka cez Janikov dvor.