Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #229899:
Áno, lebo predtým jazdila linka 31 zo Šafránovej na Patrónku - resp. Vojenskú nemocnicu a 33 spod mosta SNP do Lesoparku (dnešného). A potom sa v rámci rušenia súbehov 33 vyhodila z úseku Most SNP - Patrónka a presmerovala sa na Drotársku, kde nahradila 31tku a ušetrili sa km (aj keď paradoxne to bolo obdobie kedy naša MHD mala historicky najväčšie objemy výkonov).
Reply on: S499.1023 #229892:
Druhá vec je, že mnoho dedín bolo zLEDkovaných dosť hrozným spôsobom - nekvalitné svietidlá, zlé rozmiestnenie a nastavenie svetla, úplne nevhodná studená biela (zbohom spánkové cykly živých organizmov, zbohom útulnosť prostredia)... Dúfam, že keď sa raz Bratislava rozhýbe k zmene, dopadne to lepšie.
Reply on: Mike #229877:
Tá linka vyzerá dobre na mape, ale mám isté obavy, že by počas jedného kola stála vo všetkých možných kolónach a k tomu v každom smere. Nejako neverím jej spoľahlivosti.

Inak istý čas jazdila linka Drotárska - Lesopark 😂 Každopádne, úplne súhlasím s tým, že Vozovňa Hroboňova nie je pre obyvateľov Drotárskej atraktívny bod.
Reply on: Mike #229877:
Súhlas, toto by bola veľmi fajn linka.
Inak Drotárska si normálnu obsluhu už zaslúži, pribúda tam bytová výstavba, plánuje sa rozšírenie VŠVÚ, atď.
Reply on: Ámos #229896:
Hmm, to vyzerá, že to vôbec nie je PR článok 😛 . Mám totiž známeho s Teslou X a ten ju tak neospevuje.
Reply on: dns.mk #229870:
"problémom batérie je, že po cca 700-800 cykloch nabitia jej kapacita klesá na úroveň takú, že ju môžeme vyhodiť (pod 50%)"

https://fontech.startitup.sk/finsky-taxikar-kapacita-baterie-model-s/

Tolko k hodnovernym informaciam z prispevku.
(Len technicky 400 000/500[cca dojazd tesly] = 800 cyklov.)
Som zvedavy, ci NS12tkam bude treba o rok a pol menit baterie, lebo prebehne 800 nabijacich cyklov.
Reply on: Miro #229894:
V tom roku na Škovránčej a Fazuľovej fungovali plynové lampy
Reply on: johnnyjanko #229893:
Keď sme pri tom, čo je pre koho "staré svetlo", tak ja si pamätám klasické žiarovky na drevených stĺpoch pri Lafranconi, keď sme sa tam v r. 1966 nasťahovali.
Reply on: S499.1023 #229892:
Pre niekoho "staré svetlo" môžu byť plynové lampy, petrolejky, alebo rovno fakle. 🙂 My čo sme vyrastali v sodíkových časoch, považujeme sodík za staré svetlo, a LED za nové 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #229889:
1) Netreba nakupovať shitné žiarovky z Aliexpresu. Už nemám v byte jedinú klasickú žiarovku (teda mám, v rúre) a od úplného prechodu z úsporiek (tie boli dosť hrozné, slepá ulička) na LED pred asi štyrmi - piatimi rokmi som menil jednu. O legendárnej životnosti žiaroviek z Tesly Holešovice, Narvy, Tungsramu a podobne môže dns.mk rozprávať akurát tak niekomu, kto tie časy nezažil. LED sveteln zdroje spočiatku zvykli odchádzať pre zlé clhadenie čipov, lebo konštruktéri to ešte nemali vychytané ale to už je dávno preč.
2) Áno, kamarát z dediny sa sťažuje, že odkedy rekonštruovali VO na LED, mu celú noc svieti lampa do okna, predtým VO skončilo o 23:00 a zapínal sa až o piatej ráno.
3) "Staré" svetlo bolo nazelenalé (ortuťové výbojky), sodík bol také medzištádium.
Reply on: S499.1023 #229890:
Skor to Nesrovnal ako mal 😂
Reply on: Andy #229883:
Ivo tie ponuky zle srovnal.
Reply on: johnnyjanko #229887:
LED žiarovky by síce mali vydržať pomaly sto rokov, avšak mnoho ľudí má s nimi iné skúsenosti. A popravde netuším, v čom je problém - či časté zapínanie, nedostatočné chladenie, alebo niečo iné. Našťastie ale väčšinou nie je problém s reklamáciou.

Čo sa ale týka úspory energie, tam nie je o čom. A napríklad mnohé obce, ktoré kvôli šetreniu vypínali na noc verejné osvetlenie, teraz svietia celú noc a s podstatne vyššou intenzitou (akurát v daždi nemám rád biele LED svetlo, radšej by som vtedy bral staré oranžové).
Reply on: Valec #229880:
Ale áno, radiácia z pôdy žiari ("radiácia" = žiarenie, vyžarovanie)! Akurát to nie je viditeľné svetlo 😛
Reply on: dns.mk #229870:
Prevažne súhlasím a vidím to podobne, ale jednu vec si netrafil: súčasné LEDky majú mnohonásobnú životnosť oproti obyčajným wolfrámovým žiarovkám z Husákových čias. A to pri spotrebe na úrovni 10-20% klasickej žiarovky. Keď som bol dieťa, vymieňali sme doma žiarovky každých pár týždňov alebo mesiacov. Odkedy máme LEDky, ešte som kvôli poruche nevymenil ani jednu. Zopár som nahradil silnejšími, ale ani jedna neprestala svietiť, a to sú už roky. Čiže tuto podľa mňa ten "eko ošiaľ" priniesol dobré ovocie. Či to bude rovnako v oblasti mobility, to si nie som istý, a zatiaľ tomu nič moc nenasvedčuje.
Reply on: Andy #229883:
To sa mi snad sniva. 😃
Reply on: Mike #229877:
Myslím, že by bohate stačilo predĺženie linky 203 po Vozovňu Hroboňova a súčasné zrušenie linky 41, prípadne zrušenie aj linky 64 a vedenie linky 203 až po Hlavnú stanicu. Linka 64 je čisto eurofondová, nepotrebná linka, ktorá má jediné logické využitie v úseku Trnavské mýto – Jelačičova a späť.
Reply on: 3pa3ck3 #229882:
ahá tak o tom som nevedel 🙂 vďaka
Vallo: Nesrovnalov magistrát zle vyhodnotil ponuky, hrozí posunutie rekonštrukcie električkovej trate
https://dennikn.sk/1438776/vallo-nesrovnalov-magistrat-zle-vyhodnotil-ponuky-hrozi-posunutie-rekonstrukcie-elektrickovej-trate
Reply on: Ma178rek #229881:
Myslím si, že rekuperačné brzdenie majú v dnešnej dobe všetky elektrické vozidlá (okrem spätného získavania energie sa tým šetria klasické brzdy a taktiež sa ľajšie reguluje rýchlosť pri jazde dole kopcom)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.