Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dns.mk #229870:
"problémom batérie je, že po cca 700-800 cykloch nabitia jej kapacita klesá na úroveň takú, že ju môžeme vyhodiť (pod 50%)"

https://fontech.startitup.sk/finsky-taxikar-kapacita-baterie-model-s/

Tolko k hodnovernym informaciam z prispevku.
(Len technicky 400 000/500[cca dojazd tesly] = 800 cyklov.)
Som zvedavy, ci NS12tkam bude treba o rok a pol menit baterie, lebo prebehne 800 nabijacich cyklov.
Reply on: Miro #229894:
V tom roku na Škovránčej a Fazuľovej fungovali plynové lampy
Reply on: johnnyjanko #229893:
Keď sme pri tom, čo je pre koho "staré svetlo", tak ja si pamätám klasické žiarovky na drevených stĺpoch pri Lafranconi, keď sme sa tam v r. 1966 nasťahovali.
Reply on: S499.1023 #229892:
Pre niekoho "staré svetlo" môžu byť plynové lampy, petrolejky, alebo rovno fakle. 🙂 My čo sme vyrastali v sodíkových časoch, považujeme sodík za staré svetlo, a LED za nové 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #229889:
1) Netreba nakupovať shitné žiarovky z Aliexpresu. Už nemám v byte jedinú klasickú žiarovku (teda mám, v rúre) a od úplného prechodu z úsporiek (tie boli dosť hrozné, slepá ulička) na LED pred asi štyrmi - piatimi rokmi som menil jednu. O legendárnej životnosti žiaroviek z Tesly Holešovice, Narvy, Tungsramu a podobne môže dns.mk rozprávať akurát tak niekomu, kto tie časy nezažil. LED sveteln zdroje spočiatku zvykli odchádzať pre zlé clhadenie čipov, lebo konštruktéri to ešte nemali vychytané ale to už je dávno preč.
2) Áno, kamarát z dediny sa sťažuje, že odkedy rekonštruovali VO na LED, mu celú noc svieti lampa do okna, predtým VO skončilo o 23:00 a zapínal sa až o piatej ráno.
3) "Staré" svetlo bolo nazelenalé (ortuťové výbojky), sodík bol také medzištádium.
Reply on: S499.1023 #229890:
Skor to Nesrovnal ako mal 😂
Reply on: Andy #229883:
Ivo tie ponuky zle srovnal.
Reply on: johnnyjanko #229887:
LED žiarovky by síce mali vydržať pomaly sto rokov, avšak mnoho ľudí má s nimi iné skúsenosti. A popravde netuším, v čom je problém - či časté zapínanie, nedostatočné chladenie, alebo niečo iné. Našťastie ale väčšinou nie je problém s reklamáciou.

Čo sa ale týka úspory energie, tam nie je o čom. A napríklad mnohé obce, ktoré kvôli šetreniu vypínali na noc verejné osvetlenie, teraz svietia celú noc a s podstatne vyššou intenzitou (akurát v daždi nemám rád biele LED svetlo, radšej by som vtedy bral staré oranžové).
Reply on: Valec #229880:
Ale áno, radiácia z pôdy žiari ("radiácia" = žiarenie, vyžarovanie)! Akurát to nie je viditeľné svetlo 😛
Reply on: dns.mk #229870:
Prevažne súhlasím a vidím to podobne, ale jednu vec si netrafil: súčasné LEDky majú mnohonásobnú životnosť oproti obyčajným wolfrámovým žiarovkám z Husákových čias. A to pri spotrebe na úrovni 10-20% klasickej žiarovky. Keď som bol dieťa, vymieňali sme doma žiarovky každých pár týždňov alebo mesiacov. Odkedy máme LEDky, ešte som kvôli poruche nevymenil ani jednu. Zopár som nahradil silnejšími, ale ani jedna neprestala svietiť, a to sú už roky. Čiže tuto podľa mňa ten "eko ošiaľ" priniesol dobré ovocie. Či to bude rovnako v oblasti mobility, to si nie som istý, a zatiaľ tomu nič moc nenasvedčuje.
Reply on: Andy #229883:
To sa mi snad sniva. 😃
Reply on: Mike #229877:
Myslím, že by bohate stačilo predĺženie linky 203 po Vozovňu Hroboňova a súčasné zrušenie linky 41, prípadne zrušenie aj linky 64 a vedenie linky 203 až po Hlavnú stanicu. Linka 64 je čisto eurofondová, nepotrebná linka, ktorá má jediné logické využitie v úseku Trnavské mýto – Jelačičova a späť.
Reply on: 3pa3ck3 #229882:
ahá tak o tom som nevedel 🙂 vďaka
Vallo: Nesrovnalov magistrát zle vyhodnotil ponuky, hrozí posunutie rekonštrukcie električkovej trate
https://dennikn.sk/1438776/vallo-nesrovnalov-magistrat-zle-vyhodnotil-ponuky-hrozi-posunutie-rekonstrukcie-elektrickovej-trate
Reply on: Ma178rek #229881:
Myslím si, že rekuperačné brzdenie majú v dnešnej dobe všetky elektrické vozidlá (okrem spätného získavania energie sa tým šetria klasické brzdy a taktiež sa ľajšie reguluje rýchlosť pri jazde dole kopcom)
nebolo by možné vybaviť elektrobusy nejakým prídavným systémom čo by získaval energiu primárne z brzdenia?
niečo podobné je v F1
Reply on: dns.mk #229870:
"kto videl Bratislavu za tmy v noci z diaľnice ako svieti viac než Černobyľ, tak vie o čom točím"

Možno to bude aj tým, že mestečko Černobyľ má tak 100 stálych obyvateľov, takže tam nie je veľmi prečo svietiť. A radiácia z pôdy nežiari. 😉
Reply on: Mike #229877:
Vozovňu Hroboňova som v tomto návrhu vnímal čisto utilitárne ako miesto na obrat. Cielom tej linky ako som ju navrhoval bolo spojiť Drotársku s centrom. Ale nevidím problém v tom aby tá spojená linka išla až na Hlavnú stanicu. Na Jelačičku by som ju neťahal, to už je zbytočný súbeh s 201 a 209 ktorý vznikol len preto že musel.
Reply on: Viko #229876:
Vhodna koordinacia v podmienkach DPB funguje velmi zriedka , prave preto by sa uz nemalo nic takto v style 41+64 koordinovat. A 64 teda radsej zrusit.
Reply on: 810zssk #229874:
Vozovňa Hroboňova nie je pre ľudí z Drotárskej prirodzený cieľ cesty, a na druhej strane sa podľa mňa nič nestane, keď sa z Lovinského zruší 64ka.

Preto by to malo pokračovať buď z Drotárskej na Hlavnú stanicu všetky spoje, alebo zrušiť úplne 64 a viesť všetky spoje na Jelačičovu, alebo na striedačku každý druhý Jelačičova a každý druhý Hl. st. Takže by vznikla linka Koliba - Hodžovo - Hrad - Búdkova - Drotárska - Vozovňa Hrob - Pražská - Hlst? - Trnavské Mýto - Jelačičova a aby jej trasa nebola doslova ako mašľa, tak by sa napr. na Búdkovej (alebo pri vozovni) preklápalo číslo z jednej linky na inú.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.