Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #229869:
Som za, ale da sa kludne spojit aj 64+41+203. 😃 No neviem presne z tvojho spojenia o aku spojenu 41+203 by slo. HS - Budkova - Koliba ?
Reply on: JerryBA #229866:
Škoda, že sa k tomuto vyjadrujú politici ako populisti zastupujúci viac záujmy podnikov podnikajúcich v tejto sfére, než odborníci znalí technológií a ktorí by dokázali skutočne a úprimne pre ľudí viac spraviť.

- ekologická stopa elektromotorov je 2,3x väčšia ako stopa spalovacích motorov
- treba uvažovať, že ako vyrobíme elektrickú energiu (uhlie a jadro nie je možné úplne nahradiť a solárne, veterné a vodné elektrárne závisia od prírodných živlov, ktoré nevieme ovplyvniť tak, ako dodávku jadra a uhlia a navyše veterné a solárne elektrárne nemajú takú účinnosť pri výrobe el.energie bohužiaľ), neekologické elektrárne nie je možné odstaviť už dnes bez toho, aby to nemalo následky v podobe toho, že elektrickú energiu bude treba dovážať, príp. nebude odkiaľ, pretože ak odstaví tepelné a jadrové elektrárne viac krajín, tak bude deficit elektrickej energie a momentálne sa nerieši vôbec, že kde ju nabrať pretože sa prepadlo ošiaľu, že budeme eko a "zelení"- problémom batérie je, že po cca 700-800 cykloch nabitia jej kapacita klesá na úroveň takú, že ju môžeme vyhodiť (pod 50%)
- problém je recyklovateľnosť týchto Li-Ni batérií - resp. je to vôbec možné?
- súčasná technológia Li-Ni batérií sa používa napriek tomu, že japonci už 4 roky nazad vynašli a testovali hliníkovo-uhlíkové batéie ktoré vydržia cyklus 10 000 nabití bez straty úložnej kapacity ... Keď sú všetci páni navrhujúci ekologizáciu takí zelení, tak prečo nešetria aj prírodné zdroje a prečo sa tvária, že tá elektrina pre elektrobusy a elektroautomobily asi vznikne sama z ničoho nič?
- náklady na infraštruktúru na dobíjanie elektromobilov+busov - vstupné pri výstavbe, trvalé pri údržbe (berme do úvahy sieť nabíjacích staníc), nároky na existujúce inžinierske siete, ktoré na to nemusia byť dimenzované, opäť treba niekde získať materiály na to, hlavne vodivé, zväčša kovy (opäť ťažba v prírode)

Správne by bolo tlačiť na zbytočne vysvietené honosné biznis centrá a nákupné centrá (kto videl Bratislavu za tmy v noci z diaľnice ako svieti viac než Černobyľ, tak vie o čom točím ...) aby aj oni šetrili el. energiu a nielen my (plebs) ekožiarovkami (ktoré majú 10 alebo 20% dĺžku životnosti oproti tým z čias Husáka), ekospotrebičmi atď. Pretože uznáte asi aj vy sami, že je absolútne zbytočné mať medzi 22:00 až 6:00 ráno vysvietené nákupné centrum alebo biznis centrum. Prvoradé je v noci pouličné osvetlenie lampami a energia sa môže šetriť, príp. skladovať. Šetrilo by to prírodu a aj zdroje.
Reply on: Petto #229868:
Dufam ze namiesto vymyslania so spajanim 41+64 sa zrealizuje ovela logickejsi variant spojenia 41+203. S tym ze cez vikendy by to potom mohlo jazdit az priamo na Kamzik.
Reply on: Mhr1 #229867:
Pilotna faza parcialov uz bola prezentovana v DPB. Aj ako 205 na letisko, no teraz sa zase vravelo o spojenej 41+64. A teraz sa caka kym sa rozhybe nove vedenie.
Reply on: JerryBA #229866:
No hlavne, že si mestá ako Paríž a Londýn (a množstvo ďalších) zrušili už dávno električky i trolejbusy. Teraz akože objavujú Ameriku, že treba do mesta elektrické dopravné prostriedky... (Viem, že obe vyššie spomenuté mestá už zasa električky majú, ale je to kvapka v mori a v Paríži naviac niekde v podobe tých nezmyslov - električiek na pneumatikách.)
Mimochodom, neviete niekto, ako to vyzerá s parciálnymi trolejbusmi pre Bratislavu? Uvažuje sa aspoň o tom? Sme v nádeji? Lebo elektrobusy sú síce fajn, ale vidíme na Bratislavskom prípade, že viac ako pol dňa neodjazdia, nie je to zatiaľ dobré riešenie (+ cena!).
Reply on: IBBI #229864:
Vieš o tom, že si sa dopustil priestupku, samozvaný spravodlivý?
Dnes okolo 17:00 som siel v 56 smerom do Race. Na tomto mieste sa autobus snazil zaradit sa do praveho pruhu z napajacieho. Tento penis sa ho snazil vytlacit (autobus bol uz davno pred nim a zaradoval sa), az ho drzo nadavanim a trubenim predbehol a nedovolil mu zaradit sa! Typek 20-30 r., maskacove gate, cierne tricko.
Reply on: Max #229861:
Tak to uz skoro pol roka je zavrete.
Reply on: JanaU #229860:
Nie sme sice DPB, ale ano - planuju aj tento rok jazdit s historicakmi.
Reply on: dupe #229858:
Na moje prekvapenie je aktuálne uzavretý chodník na Moste SNP - strana smerom k Rakúsku (cyklochodník). O tejto činnosti som nikde predtým nečítal, tak ma to zaskočilo.
Dobrý deň, rada by som sa spýtala, plánujete aj tohto roku jazdiť s historickými vozidlami počas Bratislavských mestských dní? Ak áno, aké spoje? Ďakujem
A este jedna foto, aj s rebrikom 😉
Pod Mostom SNP prebiehaju stavebne prace. Okolo 9:00 DPB zabezpecoval presunutie nastupist, vid foto:
Reply on: 3pa3ck3 #229854:
myslim ze to bude oznacenie miesta kde je v kolajisku indukcna slucka pre ovladanie dopytu na krizovatku (aspon na tej fotke to tak vyzera)
Reply on: Kotlár #229855:
Skoda, ze to neurobili obojsmerne pre aspon MHD. Kludne sa mohla potiahnut L35 od Dubravskej cesty az po Patronku. Takto by musela ist po Lamacskej a Polianky by mali iba jednosmernu obsluhu.
Novozrekonštruovaná Dúbravska cesta zjednosmernene opäť prejazdná od Lignoprojektu (SAV) smerom na Polianky (akurát škoda nevydláždenia parkovacích státií a chodníka a opäť raz umiestnených značiek do stredu medzi cyklocestu a chodník), možno by nebolo zlé, keby sa 36-tka potiahla cez túto lokalitu
Môžem sa opýtať, čo znamená táto návesť? (Je to fotené na zastávke Saleziáni)
Reply on: gejza #229852:
Ukážkové slippery slope fallacy. Klobúk dole.🤔

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.