Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AndyNO #229801:
Keď kliknem na idsbk.sk, nevidím ten oznam, až keď kliknem na archív oznamov (čo ma ani nenapadlo logicky), a ani medzi ich CP nie sú nové.
Ako pozerám, približne absolútnu nadväznosť na vlaky má v Senci len linka 640, aj to s medzerami a alibistickými odchýlkami od taktu alebo s neúmerne natiahnutými čakacími časmi od vlakov. Ostatné linky jedným slovom bordel. Potom sa čudujeme, že vlaky sú síce plné, ale aj cesty, lebo pri staniciach sa už pomaly nedá parkovať - keďže IDS neplní svoju úlohu. Noví cestujúci v autobusoch úplne absentujú, dokonca naďalej odchádzajú (viď zrušené bratislavské spoje alebo stačí sadnúť si na AS Senec a sledovať frekvenciu), pribúdajú len na železnici, ale nie vďaka BID, ale ZSSK.
Reply on: Joyki #229800:
Tu sa o tom zmienili, ale je pravda, že trošku viac komunikácie s cestujúcimi by neuškodilo: https://www.idsbk.sk/oznamy/19032107560001ooy1-zmena-cestovnych-poriadkov-liniek-regio-bus-v-okrese-senec/

Ja by som bol rád ak by každú zmenu odôvodnili aj inak ako "požiadavky cestujúcich", lebo posúvaním časových polôh o pár minút absolútne nerozumiem...
Zmena CP regionbusov v okresoch SC a PK od zajtra (bez jedinej zmienky o tom)

- zopár spojov zrušených medzi BA a regiónom
- zopár spojov zrušených na konci rannej špičky a v sedle (do BA aj medziregionálne)
- zopár spojov predĺžených do susedných obcí
- opätovné predĺženie večernej premávky na niektorýh linkách, ktorá bola skrátená v decembri
- priblíženie návozných spojov k vlakom ráno

Stále však to nie je ani z ďaleka ideálne, prípoje k vlakom a od vlakov v seneckom termináli sú teda naozaj nič moc, jednotlivé linky majú už skoro identický bordel a netakt, ako pred 19.8.: kadejaké neodôvodnené odchýlky od taktu nezávisle od netaktu vlakov, pridané či práve zrušené spoje s alternatívnymi trasami, čiže buď príliš hustý interval a/alebo následná diera, tesné neprípoje k vlakom, príliš dlhé čakania od vlakov.

----------------------------------------

Vo Veľkom Bieli otvorili nové, celkom kapacitné rýchloriešené P+R s drveným kameňom, obrubníkom a sypaným chodníkom až po ochrannú zónu ŽSR. Pripravuje sa terminál v Bernolákove, avšak ešte s nedoriešenou náhradou parkovania počas stavby a po sprevádzkovaní, pretože dôjde k znížniu P-miest o cca. 50. Začalo sa masovo parkovať v Senci na druhej strane stanice, kde je prekladisko. Ivanka si ešte počká, Reca ide do stavby P+R (aj túto stavbu blokuje ŽSR), ale aspoňZSR ide montovať stojiská B+R priamo na nástupišti.
Reply on: Miro #229797:
Dodnes nechápem aký má zmyslel STOPka v NBčkách a trolejbusoch. Veď šofér tam vidí aj keď sa zatlačí dopytové tlačidlo, preto si myslím že by sa to malo aj v nových autobusoch ktoré prídu tento/budúci rok zaintegrovať ako to je v NSkách.

Skôr ma štve dopyt na SU15CNG a Tedomoch, kde neviem kedy je stlačený a kedy nie a či vôbec má funkciu pamätania si požiadavky. Taktiež na Urbanwayoch je ten dopyt taký divný.
Reply on: Miro #229797:
No jedine bez dopytu by mali byt Karosy a priznajme si ze tam nie su oznacene ani tlacidla v strope aku maju funkciu.

Mam pocit ze na vacsine busov su pipace vypnute/tlmene. Problem s tym mavali kratke SORky a Irisy/Iveca pri macknuti kocika/vozika.
Reply on: dupe #229796:
A nerozčuľuje to vodičov, keď im ľudia zvonia aj pred zastávkami, ktoré nie sú na znamenie?

A tak mi napadlo, keby všetky vozidlá mali dopytové otváranie dverí, táto otázka by stratila zmysel (za predpokladu, že by cestujúci dopyt stláčali v dostatočnom predstihu pred zastávkou).

Reply on: Miro #229795:
Co sa moze pokazit, to sa urcite aj pokazi. Vidime to dnes a denne. Preto som rezignoval na vysvetlovanie kde sa ma na co pozerat, jednoduchsie je vsetkych naucit ze VSETKY zastavky su na znacenie. Je to jednoduche a systemove riesenie pre vsetkych cestujucich.
Reply on: dupe #229794:
Ja keď prídem do Bratislavy, tak sa orientujem podľa displeja vo vozidle, kde sú zastávky na znamenie vyznačené.
Reply on: Jadran #229793:
Kazdemu znamemu, kto pride do Bratislavy hovorim ze je kazda zastavka na znamenie, lebo v niektorych castiach mesta je viac zastavok na znamenie ako tych so standardnym rezimom. Neoplati sa to pamatat.
Reply on: 810zssk #229792:
...no lebo to celoplošne kompletne pokazili tí, ktorí preniesli či zaviedli inštitút "zastávka na znamenie" do autobusovej/trolejbusovej dopravy v rôznych dopravných podnikoch. Vďaka tomu ak jedného pekného dňa začneme fungovať na spôsob Prahy, zas bude trvať roky, kým sa k ľuďom dostane, že je nová éra a že tie tlačítka rôzne v autobusoch nie sú ozdobné artefakty od výrobcov.

V prípade električiek a vlakovej dopravy je situácia iná, osobne si myslím, že zastávky charakteru na znamenie by mali/majú praktické (a rozumné) využitie práve pri týchto prevádzkach.
Na železnici na Slovensku to funguje úplne bez problémov (a čo som sa nedávno dozvedel, aj v Maďarsku pribudli "znamenité zastávky" na istých lokálkach), v Bratislave tiež nájdeme mnoho električkových zastávok (napríklad roky rokúce skloňované Krčace), ktoré by sa v pohode mohli prepnúť na režim na znamenie. Zariadenia umožňujúce dať vodičovi znamenie vo vozidlách máme, tak aký je problém?

Pri autobusoch a trolejbusoch je však nemysliteľné, aby vozidlá každý krát "pro forma" zastavovali a rozbiehali sa z ľudoprázdnych zastávok v skorých ranných či neskorých večerných hodinách, lebo sú charakteru "musíš tu stáť aj keby snehuliaci z neba padali". V týchto obdobiach dňa sú jazdné doby drvivej väčšiny liniek kratšie (viac "našponované") ako cez deň a mnohokrát práve tieto nezmyselné zastavovania pre nič za nič spôsobujú ešte nezmyselnejšie meškania, hoci vozidlo aj cesty sú prázdne - stačí jedna takáto zastávka a spoj už nestihne zelenú na najbližšej križovatke. Veľakrát sa tu riešilo, ako je možné, že spoj o piatej ráno / o jedenástej večer mešká 3 a viac minút - no presne takto.

V podniku sa šetrí všade kde sa dá, od pondelka tu už máme dve delené 83-ky, ktoré trávia medzidiel v Dúbravke na konečnej. Ale na zastávkach, "kde sa musí stáť", sa bude zastavovať a rozbiehať stále? Uvedomujú si kompetentní vôbec, koľko to je spálenej nafty?
Kance kancof, kiežby sa toho chytili čím skôr aj u nás. Všade vo svete to funguje bez problémov, nemusíme chodiť ďaleko pre príklad. Nevidím dôvod, prečo práve tu SaToNedá.
Reply on: Valec #229790:
Osobitne ocenujem pouzitu formulaciu v tom texte, kedy sa nehovori o "plosnom zavedeni zastavok na znamenie". Kedze ludia (vratane niektorych zamestnancov DP) maju stale rozne predstavy o tom ako funguje zastavka na znamenie, je toto z marketingoveho aj prevadzkoveho hladiska podstatne lepsi sposob komunikacie.
Reply on: Valec #229790:
Veľmi dobré, chválim a dúfam že v Bratislave budú mať čím skôr nutkanie okopírovať to po nich.👍
Všechny autobusové zastávky v Praze by v budoucnu měly fungovat ve stejném režimu.

Rádi bychom proto sjednotili charakter autobusových zastávek tak, že již cestující nebudou muset řešit, která zastávka je "na znamení" a která nikoliv, a to následovně:
pro nástup: stačí viditelně stát na zastávce, autobus musí zastavit, pokud na zastávce někdo je.
pro výstup: před výstupem zmáčknout tlačítko STOP, výstup s kočárkem, nebo tlačítko na dveřích.

http://data.pid.cz/jednotny-charakter-zastavek-BUS.pdf
Reply on: S499.1023 #229788:
Len by som rad pripomenul, ze sa bavime o rovnakom podniku, podla ktoreho nalepka z 2009 zaisti vecnu cistotu vozidla 😂

Takze odpoved na tvoju otazku bude nie.
Reply on: Jadran #229785:
Tušia napríklad v DPB, že v tých prevodovkách treba meniť olej aj ich preplachovať? A to dokonca napriek tomu, že návod sa o tom nezmieňuje?
Reply on: dupe #229786:
Počuj a tušíš vôbec, ako funguje automatická prevodovka s meničom?
Reply on: S499.1023 #229783:
Ano, uz som o tom pocul ze presnost vo vyrobe a teda celkova kvalita ZF je o triedu lepsia nez Voith. Ale potom si predstavim Plynosu, ktora cela rezonuje a maly skriatok pod podlahou tam 50-kilovym kladivom trieska v ZF prevodovke a zaraduje stupne (inac si tie zvuky co z pod podlahy vysvetlit nedokazem 😂 ). Zial casto trafi taky moment, ze motor ma co robit aby neskapal.

Srandy bokom. Pre mna to ziadna trauma nebola. Zatial co pri Karose toto chovanie clovek ocakava, pri zanovnom buse ktory ide celu dobu ticho, prijemne a hladko, takyto moment zobudil vsetkych cestujucich.
Viem ze je to v prvom rade o zladeni s motorom a autobusom. Chapem ze Mercedes si mohol dovolit tento proces ladit dlhsiu dobu nez SOR. No a potom je na rade udrzba DPB, kde mechanici radsej utecu prec za lepsim a nema kto robit.
Naopak, s Voithkami sa preveziem rad a paci sa mi aj zvuk retardera. Je to subjektivne, ale co uz narobim.
Reply on: henko151 #229782:
Ako ktorý voz. Pri údržbe DPB sa tie prevodovky kazia jedna radosť, a keď to začne trhať Meďákom, tak to stojí za to. Často sa opakujúci problém druhej série tých vozov (4927 a vyššie).
Ecomaty vedia tiež "prekvapiť", choď sa odviezť so 4229 napríklad.
Reply on: henko151 #229782:
Už len očakávam zistenie, že pri rovnakom motore, prevodovke aj nápravách to bude šklbať práve s karosériou SOR.
Reply on: dupe #229780:
Zaujímavý názor, keďže prevodovky ZF sú o triedy lepšie, než Fojt. Že by tvoj traumatizujúci zážitok bol spôsobený niečím iným, ako značkou prevodovky, neprichádza do úvahy?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.