Ja by som to s tými majstrami šoférmi videl inak - evidentne si až do návštevy tejto diskusie nevedel nič o prednosti autobusu vychádzajúceho zo zastávky a zdá sa, že ani o bezpečnej vzdialenosti a teraz tu chceš relativizovať.
Aj ja som v živote spôsobil nejaké nehody - pri nájazde nejakých 2,5 mil. km sa pritrafí. Ale v takýchto prípadoch som priznal vinu, oľutoval a postihnutým sa slušne ospravedlnil.
Mna nijak. Pisal som o cestujucich v jeho autobuse. BMW to nemusel ubrzdit. Ak by ste video lepsie sledovali tak ste mohli vidiet ze takmer doslo k stretu BMW a autobusu, tam kde sa pruhy spajali.
Akym sposobom vas vodic autobusu "ohrozil"? Na videu uplne jasne vidno ze bol vo svojom pruhu az do momentu kedy BMW zastavilo (resp. ked dobrzdovalo).
uz len chcem podotknut ze vodic BMW sam potvrdil ze autobus nepustal, ale zabrzdil aby zabranil kolizii s autobusom.
Ano, autobus mal pravo, a ano, my traja sme boli ignoranti, ale ze vodic autobusu vyuzil svoje pravo aj za cenu ohrozenia inych (napr cestujucich v autobuse) mi pride trochu chore.
Na tvoju obhajobu by sa dalo polemizovať o reakcnom čase BMW a spôsobu dania prednosti. To však nič nemení. Ale aby sme to tu nerozpitvavali a vrátili sa k tvojej úplne prvotnej otázke : vodič mhd išiel predpisovo.
Pani, je to v pohode, nic nejdem riesit...havarijna poistka to vyriesi... len ma zaujimal nazor inych ludi...
Ale neda mi nepodotknut ako sa tu mnohi hrate na majstrov soferov....mal si spravit hento a tamto....chcel by som vidiet vas ako by ste reagovali v takej situacii
a pre tych co tvrdia ze som isiel rychlo a neskoro som brzdil....nevsimol som si ze by ste vtedy so mnou sedeli v aute a videli co robim
0:02 vyhodil beusák smerovku
0:04 bmw začalo brzdiť, aby ho pustilo
0:06 bmw stálo a beusák sa len rozbehol. až vtedy začala audina brzdiť
0:07 ste začali brzdiť vy (podľa zvuku)
Mne to vyzerá tak, že ste do dopravnej situácie ani nešli s úmyslom ten autobus pustiť a predpisovo konajúce bmw vás (spolu s audi) prekvapilo.
Pokojne to mohol byť priechod pre chodcov s matkou s kočíkom. Dúfam, že máte auto pojazdné a že to vykryje poistka.
Do mňa takto narazila jedna žena, ktorá miesto prednosti vychádzajúcemu trolejbusu strhla volant a auto do môjho (ľavého) pruhu, pričom mi narazila do boku. Viezol som tehotnú manželku, ktorá sa veľmi vyplašila. Len pre to, že pre niekoho je poníženie pustiť plyn a vozidlo s desiatkami ľudí.
Fakt je mi ľúto, čo sa Vám stalo, ale z čisto subjektívneho hľadiska (nie som oprávnený to posudzovať), som mal dojem, že ste išli relatívne rýchlo vzhľadom na poveternostné podmienky , nemali ste dostatočný odstup a k tomu celému ste začali neskoro brzdiť. Podľa mňa to s týmto videom neuhráte.
Ani video vám nepomôže...xkový bavorák zastavil v klude a pustil bus,audina nedobrzdila a kameraman rovnako...na to ti policajt povie že si neprispôsobil rylchlosť atď povahe vozovky...bus sa tam nešupol hneď ako pustil blinker takže nemáte šancu...btw aj galantská audina aj kameraman ste si mohli pomôcť vyhýbacím manévrom na zástavkový výklenok...audina ani neprešlapla brzdu...absko nepohltí všetko bohužial...v dnešnej dobe vie každý tuším len zadrapiť brzdu a dúfať
Druhá otázka: na videu idete jednu sekundu za predošlým autom. Nebáli ste sa, že v prípade jeho brzdenia (chodec, diera, čokoľvek) sa oňho rozbijete? Navyše, keď on začal brzdiť, Vy ste ešte chvíľu nebrzdili. Zhrnuté: aký je prínos z toho, že idete za niekým vo vzdialenosti, ktorá je zakázaná a z ktorej ani nedokážete reagovať? Šetríte sekundu času alebo o čo pri takom štýle jazdy vlastne ide?
Smerovku vodic dava ked je pripraveny odist zo zastavky. Na videu je zrejme ze sa tam "nenatlacil" ako ste povodne tvrdili, ale po vyhodeni blinkra v nej este zostal stat kym to BMW nezastavilo.
Druha vec je, ze vy ste napriek vyhodenemu blinkru autobusu vobec nebrzdili, hoci ste po prve mohli predpokladat ze ho pustia vozidla pred vami (kedze ma prednost) a po druhe aj keby nepustili, mali ste brzdit aby ste ho pustili vy, kedze vy ste nepochybne boli v takej vzdialenosti aby ste zastavit (spomalit) mohli.
Smerovku zapol ale nenapchal sa tam, teda aspoň ja to na videu nevidím. Autobus sa do toho pruhu zaradil až keď vodič BMW začal brzdiť, resp. už takmer zabrzdil.
Ja tam teda fakt ziadnu vinu vodica autobusu nevidim. Vodic autobusu dal blinker a napriek tomu ze mal prednost do vasho pruhu vosiel az ked BMW uz (takmer?) stalo, t.j. bolo zrejme ze ho pusta (ako podla zakona musi). Audi celkom ocividne neudrzovalo odstup primerany stavu vozovky.
Keď ako vodič vidím autobus v zastávke vo vzdialenosti možno 50 m a menej, pozerám na stav dverí alebo nástup cestujúcich. Keď sa zdá, že už má vybavené, očakávam od autobusu smerovku a pri jej vyhodení brzdím ak sa ešte dá zabrzdiť normálne a nie prudko. Ale Vy píšete, že by ste nebrzdili ani ako tretie auto po vyhodení smerovky ("...kým prejdeme okolo neho.") Vedeli by ste napísať, prečo vlastne nedávate prednosť, ale chcete sa prešmykúť? Vídavam to často, niekedy aj 5 áut a chcem to pochopiť.
vsimnite si tu smerovku na vrchu autobusu...kedy ju zapol a ako blizko uz bol ten bavorak.
bezpecnost cestujucich v autobuse ho asi netrapila. Aj keby podla zakona mal pravo ist.
S499.1023
Aj ja som v živote spôsobil nejaké nehody - pri nájazde nejakých 2,5 mil. km sa pritrafí. Ale v takýchto prípadoch som priznal vinu, oľutoval a postihnutým sa slušne ospravedlnil.