Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #229708:
Akoze si niekto kupi listok ZSSK a potom ho stornuje aby si v RJ mohol kupit listok bez prirazky? 😁 ved storno poplatok u ZSSK je minimalne euro, co je prave vyska prirazky u RJ, na tom sa neda nijak usetrit

Pokial viem na vydanie nadvazneho listka nie je podmienka aby prvy vlak meskal.
Reply on: 810zssk #229704:
Je tu aj ten problém, že bez naskenovania online lístka nie je možné skontrolovať, či lístok nebol medzičasom stornovaný (aj keď to by asi najprv museli mať ZSSK a RJSK spoločnú databázu lístkov).

Čo sa týka označenia papierových lístkov číslom vlaku, tak podľa mňa to má význam hlavne pre dopravcov (napr. pri spomínaných prestupoch zo zmeškaného vlaku je to dôkaz, že cestujúci cesroval práve tým konkrétnym vlakom)
Je nejaky dovod preco su oznacovace na bezplatnych linkach zablokovane roznymi sposobmi v ramci jedneho vozidla? Na niektorych je napis Porucha oznacovaca X, na inych Tato jazda je bezplatna X.
Reply on: SuchSoft #229602:
Ehm ehm, a včera som videl, že už sú tam, ale nechápem prečo tam dali starý typ s polovičným formátom. Takže zabrali presne polovicu plochy.😥
Mám im chuť zavolať, prečo tam nedali nový typ. 🙄
Reply on: Peon #229693:
Vlaky na S70 informujú cestujúcich na vyššej úrovni, ako vlaky ZSSK. Nad ich dverami je schéma trasy s doplnkovými informáciami (BUS, P+R), akurát, že to nie je v digitálnej forme.
Vlaky ZSSK síce digitálne informuje cestujúcich o trase a nasl. stanici, či čase, ale zóny tam tiež nie sú, taktiež nie sú doplnkové informácie.
Maximálne sú v push-pulloch obrazovky, na ktorých beží dolný pruh s časom príchodov/odchodov z nasl. stanice.

Premenovať by bolo treba aj zastávku "Bernolákovo, Hlavná ul., Espresso", ktorá je pri žel. stanici. Stane sa to zrejme už v tomto roku, pretože sa už chystá kopať a vybudovať veľmi dôležitý prestupný "terminál" (t.j. o polovicu menej P - miest a + 5 min. pre zachádzky busov)... len aby to bolo hneď pri koľajách. Ale, že momentálna zastávka autobusov je 200 m od stanice, tak to nevadí, musíme to nasilu dať na stanicu za státisíce, aj keď tam žiadna linka nebude končiť, len naďalej prechádzať (zase bude možné vynechať , ako je to zvykom v Pezinku, v Senci).
Reply on: Peon #229698:
Nerozumiem ako ma nacitavanie Aztec kodu (QR na listkoch ZSSK nie je) cokolvek zrychlit oproti vizualnej kontrole.

Rovnako nerozumiem tym kliestom. Aky ma byt presne ten benefit z ich pouzivania u dopravcu ktory neumoznuje prerusenie cesty? Akoze cestujuci si bude z toho nachadzat zaznamy akym vlakom kedy isiel? To vacsina ludi nepotrebuje a tych par si to moze zapisovat. Napokon aj cislo vlaku by slo vypisovat perom.
Reply on: Error 0x007 #229702:
Obnoviť X13 a zokruhovať ju z Nám SNP po nábreží cez Zochovu naspäť. Alebo obojsmerne cez Zochovu a točiť na Nám. Ľ. Štúra, keby tu niektorí nevedeli prežiť domnelý súbeh s električkou. V relácii Zochova - Hlavná stanica 93 v niektorých časoch aj tak nepoberá.
Reply on: david1 #229695:
No ja neviem, či máme byť s týmto spokojní. Pekné, že odporúčaš práve to spojenie dokolečka dokola ako som spomenul. Rýchlym krokom človek nie je výrazne pomalší peši ako MHD.
A nejde len konkrétne o Hlavnú stanicu, ale to by chcelo prečítať celý príspevok. Oblasť Štefánikova alebo Hodžovo námestie, tadiaľ vedená MHD človeku nepomôže pri ceste do oblasti okolo Mosta SNP (kde sa btw. budú v blízkej budúcnosti stavať nové mestské časti), tak buď pešo k električkám na Obchodnú alebo rovno pešo cez Staré Mesto.
A pritom to spojenie po tejto osi už existuje, len uzlom Most SNP len prechádza. Je škoda, že L93 jazdiaca každých pár minút a k tomu L83/84 neobsluhujú túto časť, aj keď tadiaľ prechádzajú.
Reply on: Peon #229698:
Načo by bola o tom vlaku informovaná? Čo také prevratné a k jej práci potrebné jej to prezradí?

A kvôli modernosti je čo prosím? Akože má machrovať pred cestujúcimi čítaním kódu (ktorý mimochodom nie je QR), alebo o čo ide?
Reply on: Peon #229691:
Čo je divné na tom, že tam ide ráno ako služobná jazda? To, že je to prvý spoj odtiaľ neznamená, že tam ten vodič musí bývať, alebo že tam musí voz zostať v noci.
Tak mi napadlo: Vzhľadom na to, že zastávka Píniová pre Slovak Lines je najbližšie k ŽST Vrakuňa (v smere k ASMN hneď vedľa), tak čo myslíte, bolo by vhodné ju premenovať na podľa tejto železničnej zastávky [aj preto, že obe sú obsluhované linkami zaradenými v IDS BK]? Podľa mňa to nie je zlý nápad.
Reply on: 810zssk #229697:
Načítanie QR kódu kvôli ušetreniu času stewardky. Info o vlaku kvôli informovanosti alebo modernosti (máme rok 2019).
Reply on: Peon #229696:
A na co by bolo dobre nacitanie toho QR kodu? Ziadne pre RJ zaujimave informacie tam nie su.

Preco ocakavas oznacenie listka s udajmi o vlaku? Aky by si z toho mal benefit?
Reply on: mku81 #229694:
Regiojet iba na komerčných linkách dokáže predávať lístky za ich tarifu cez internet (ZSSK na osobáky ešte aj aj cez SMS). Na prevádzku tých motorákov na jednokoľajke im finančne prispieva štát = dotovaná linka.

Na ich webe som sa už dávnejšie dočítal, že tým, ktorí si kvôli meškajúcemu vlaku [aj iného dopravcu] nestihnú na Hlavnej stanici alebo Novom Meste kúpiť lístok v čase otvorených predajných miest, tak vo vlaku ho dostanú bez prirážky 1€ na základe lístka z meškajúceho vlaku. Ak má niekto taký lístok zo ZSSK iba v smartfóne, tak som sa tu pýtal či ho vedia rýchlo načítať aj z QR kódu z displeja smartfónu.

Označiť papierový lístok čiarou perom si (aj nechtiac) dokáže každý. V 21. storočí očakávam aj od súkromného dopravcu označenie lístka pečiatkou alebo klieštikmi [nielen prederavením lístka, ale aj "tlačou" údajov z klieštikov tak ako to majú České dráhy].
Reply on: Error 0x007 #229690:
Veď máš L1 priamo do centra na Kamenné nám. s prestupom ak je treba na L8 aj k Redute.
Priamo pod mostom máš tak akurát obratisko autobusov. Tiež sa odtial musíš dostať peši do samotného centra. Technicky pochybujem, že by zasahovali do konštrukcie mosta kvôli zastávkam. Dajú sa vytvoriť zastávky pre L31,39 no tiež nie v úplnej blízkosti mosta, ale až na nábreží.

Kludne by sa však mohla pod most potiahnuť L210, ktorá obsluhuje vnútorný okruh mesta. No myslím, že je kapacita obratiska už naplnená.
Reply on: Peon #229693:
Ako si to myslel s "dotovanou linkou" a co je zle na oznacovani listkov perom?
A tie Talenty Regiojet budú niekedy označené tak ako sa patrí na linku v IDS? Vnútorné transparenty stále zobrazujú "Regiojet" (zišli by sa info o trase, zónach a čase). Akusticky sú hlásené aspoň nasledujúce zastávky, ale naživo od rušňovodiča.

Tie menšie motoráky (ktoré prišli po Talentoch) to ako majú? Neviem si spomenúť - zdá sa mi, že nie lepšie.. Majú aspoň na papieri pri dverách označenie S70?

A tie staré vysokopodlažné vlaky majú automatické akustické hlásenie aj obrazovky. Čo sa na nich zobrazuje (okrem najbližších odchodov MHD z imhd.sk)? Tým som už tiež dlhšie necestoval.

Dokážu stewardky na tejto dotovanej linke technicky prečítať QR kód z lístka (napr. kvôli prestupu zo zmeškaného vlaku kvôli CL bez prirážky)? A označovanie lístkov čiarou obyčajným perom: To je tam stále bežné alebo iba výnimočne?
Čo hovoríte na cestovné lístky z tých nových strojčekov v niektorých autobusoch Slovak Lines? Podľa mňa tie pôvodné (staré) sú vizuálne krajšie, prehľadnejšie, ľahšie čitateľné a na tvrdšom papieri [oproti tým novým].
V Šamoríne (časť Čilistov) prišlo nedávno k zmene: Autobus SAD Dunajská Streda už nezachádza k x-bionic sphere. Po staronovom premáva znova k rodinným domom pri hoteli Kormorán. http://portal.cp.sk/Data/pdf/L201429_181209_59110.pdf

Vrátil sa tam aj Slovak Lines jedným spojom popoludní, takže aj Čilistov je už v IDS BK. Žiaľ autobusy obidvoch dopravcov prichádzajú a odchádzajú hneď za sebou (odchod 15:41 h a 15:45 h). http://portal.cp.sk/Data/pdf/L102412_190103_59951.pdf

Teda Slovak Lines ide odtiaľ jeden spoj aj ráno. Tam prichádza ako služobná jazda? Totiž na noc tam nezostáva, lebo predchádzajúci (popoludňajší) spoj sa vracia do Bratislavy.

Cez pracovné dni doobeda, cez obed, večer a cez víkendy + sviatky do Čilistova naďalej verejná doprava nejazdí.

Zaujímavé, že som sa o tejto zmene nikde nedočítal (ani nevygooglil). Akým spôsobom bola cestujúca verejnosť informovaná? Iba zverejnením CP? 😮
Reply on: johnnyjanko #229647:
Vyťahujem trochu staršiu vec, ale...
Nejde len o prestup na električky. Ako si spomenul, je to centrum mesta, a tadiaľ len tak prefrčať bez zastávky je škoda. A keď si spomenul Hlavnú stanicu: Z nej sa napríklad vôbec nemáš ako poriadne dostať pod Most SNP! Keď chceš ísť z okolia Most SNP resp. tejto časti Starého Mesta napr. na Štefánikovu, tak môžeš ísť buď peši alebo viacerými prestupmi dokolečka dokola okolo centra...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.