Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: johan #229353:
Fakt je mi ľúto, čo sa Vám stalo, ale z čisto subjektívneho hľadiska (nie som oprávnený to posudzovať), som mal dojem, že ste išli relatívne rýchlo vzhľadom na poveternostné podmienky , nemali ste dostatočný odstup a k tomu celému ste začali neskoro brzdiť. Podľa mňa to s týmto videom neuhráte.

Ani video vám nepomôže...xkový bavorák zastavil v klude a pustil bus,audina nedobrzdila a kameraman rovnako...na to ti policajt povie že si neprispôsobil rylchlosť atď povahe vozovky...bus sa tam nešupol hneď ako pustil blinker takže nemáte šancu...btw aj galantská audina aj kameraman ste si mohli pomôcť vyhýbacím manévrom na zástavkový výklenok...audina ani neprešlapla brzdu...absko nepohltí všetko bohužial...v dnešnej dobe vie každý tuším len zadrapiť brzdu a dúfať🙄
Reply on: johan #229354:
Druhá otázka: na videu idete jednu sekundu za predošlým autom. Nebáli ste sa, že v prípade jeho brzdenia (chodec, diera, čokoľvek) sa oňho rozbijete? Navyše, keď on začal brzdiť, Vy ste ešte chvíľu nebrzdili. Zhrnuté: aký je prínos z toho, že idete za niekým vo vzdialenosti, ktorá je zakázaná a z ktorej ani nedokážete reagovať? Šetríte sekundu času alebo o čo pri takom štýle jazdy vlastne ide?
Reply on: johan #229354:
Smerovku vodic dava ked je pripraveny odist zo zastavky. Na videu je zrejme ze sa tam "nenatlacil" ako ste povodne tvrdili, ale po vyhodeni blinkra v nej este zostal stat kym to BMW nezastavilo.

Druha vec je, ze vy ste napriek vyhodenemu blinkru autobusu vobec nebrzdili, hoci ste po prve mohli predpokladat ze ho pustia vozidla pred vami (kedze ma prednost) a po druhe aj keby nepustili, mali ste brzdit aby ste ho pustili vy, kedze vy ste nepochybne boli v takej vzdialenosti aby ste zastavit (spomalit) mohli.
Reply on: johan #229354:
Smerovku zapol ale nenapchal sa tam, teda aspoň ja to na videu nevidím. Autobus sa do toho pruhu zaradil až keď vodič BMW začal brzdiť, resp. už takmer zabrzdil.
Reply on: johan #229353:
Ja tam teda fakt ziadnu vinu vodica autobusu nevidim. Vodic autobusu dal blinker a napriek tomu ze mal prednost do vasho pruhu vosiel az ked BMW uz (takmer?) stalo, t.j. bolo zrejme ze ho pusta (ako podla zakona musi). Audi celkom ocividne neudrzovalo odstup primerany stavu vozovky.
Reply on: johan #229353:
Však keby ten autobus z tej zastávky nevychádzal, tak to o 30 metrov ďalej pred semaforom napálite do toho bieleho auta aj tak 😁
Reply on: johan #229352:
Keď ako vodič vidím autobus v zastávke vo vzdialenosti možno 50 m a menej, pozerám na stav dverí alebo nástup cestujúcich. Keď sa zdá, že už má vybavené, očakávam od autobusu smerovku a pri jej vyhodení brzdím ak sa ešte dá zabrzdiť normálne a nie prudko. Ale Vy píšete, že by ste nebrzdili ani ako tretie auto po vyhodení smerovky ("...kým prejdeme okolo neho.") Vedeli by ste napísať, prečo vlastne nedávate prednosť, ale chcete sa prešmykúť? Vídavam to často, niekedy aj 5 áut a chcem to pochopiť.
vsimnite si tu smerovku na vrchu autobusu...kedy ju zapol a ako blizko uz bol ten bavorak.
bezpecnost cestujucich v autobuse ho asi netrapila. Aj keby podla zakona mal pravo ist.
Odstup policajtov vôbec nezaujímal... "ak ste doňho narazili tak ste nedodržali odstup" bola odpoveď. Autobus smerovku dal ale vzhľadom na stav vozovky mu muselo byt jasne ze to auto mu nemôže dať prednosť zabrzdenim tak aby neohrozil ostatných účastníkov cestnej premávky... Aj keď mal právo isť muselo mu byť jasné že ohrozi ostatných... Ale aj tak sa tam napchal ako radšej počkať tie 3 sekundy kým prejdeme okolo neho... Video bude zachviľu na YouTube...
Reply on: Petto #229318:
1€ minca ma "zlaty" okraj hrubky 3mm, takze tu je mozne pouzit na meranie dezenu pneumatik.
Reply on: Ike #229344:
Vodic autobusu by podla mna mohol byt spoluvinnikom, ak nepouzil smerovky (spolu s tymi, co nedodrzali odstup).
Reply on: johan #229338:
Dúfam že je z toho kamerového záznamu zrejmé kedy dal vodič autobusu znamenie o zmene smeru jazdy a koĺko času ste mali "na zníženie rýchlosti a prípadné zastavenie vozidla"!
Reply on: johan #229338:
Nebolo by zlé, keby sa vodičský preukaz vydával iba na dobu určitú,napr.na 5 rokov a potom by každý musel zopakovať teoretickú časť. Každý deň vidím ako ninimálne tu v Autoslave väčšina vodičov osobných áut nepozná dopravné predpisy. Doporučujem naštudovať!
Reply on: johan #229338:
Dajte záznam polícii. Pred posunuím záznamu polícii ale tiež porozmýšľajte: potvrdí Vaša autokamera, že ste ako osobné autá mali predpísaný vzájomný odstup 2 sekundy? Prípadne ešte väčší s ohľadom na poveternostné podmienky a stav cesty? A ak ste mali tie 2 sekundy, bude zo záznamu zrejmé, že ste ich využili na to, aby ste sa vyhli autu pred Vami? (Vzniklo poškodenie auta nárazom do stĺpa alebo obrubníka?) Budete vedieť zo štýlu jazdy aspoň trochu preukázať, že ste výjazd autobusu, ktorý mal prednosť, očakávali a nehoda sa stala iba preto, že napriek Vášmu predvídaniu sa stalo niečo neočakávané, napríklad autá pred Vami zastavili na neobyčajne krátkej vzdialenosti?
Tieto ustanovenia nepozná dobrých 70% polovodičov.
Reply on: Ike #229344:
Pardon, je to
8/2009 § 23 ods. 5
"(5) Vodič vozidla, ktoré zastavilo alebo stálo a opäť vychádza od okraja cesty alebo od chodníka, nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Vodičovi vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla; vodič takéhoto vozidla pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom."
Reply on: johan #229338:
1.
Píšete:
"Vodic mhd stal na zastavke - nasledne sa zaradil do jazdneho pruhu"

Čo hovorí zákon:
8/2009 §12 ods. 3
(3) Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel.

Záver:
Ak je na kamerovom zázname zrejmé, že vodič dal znamenie o smeru jazdy a je zrejmé, že vodič prvého vozidla nebol zblokovaný, tak si vodič MHD počínal v zmysle zákona a de facto bol na hlavnej ceste.

2.
Píšete:
"tri auta v bezprostrednej vzdialenosti. (v podstate sa vrazil do cesty prvemu autu ktoremu nezostavalo nic ine ako brzdit..bolo nasnezene, neposypane,,,,retazova havaria troch aut,"

8/2009 § 16 ods. 1
(1) Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad

8/2009 § 17 ods. 1
(1) Vodič je povinný za vozidlom idúcim pred ním dodržiavať takú vzdialenosť, aby mohol včas znížiť rýchlosť jazdy, prípadne zastaviť vozidlo, ak vodič vozidla jazdiaceho pred ním zníži rýchlosť jazdy alebo zastaví.

Záver:
Ak ste neboli prvé vozilo, v podstate ste boli zrejme spoluvinníkom, pretože ste nedodržali vzdialenosť a neprispôsobili rýchlosť poveternostným podmienkam. Vo vašich očiach možno spôsobil nehodu vodič MHD, ale v princípe si počínal v súlade so zákonom, možnože na hrane (nevieme do akej miery ohrozil a obmedzil prvé vozidlo a do akej miery prvé vozidlo malo úmysel zastaviť).

Každopádne, nehodu nespôsobil autobus, lebo prvé auto nekolidovalo, ale kolidovali až vozidlá za ním z dôvodu, že nedodržali vzdialenosť a neprispôsobili rýchlosť. Prvé vozidlo pokojne mohlo zastaviť z dôvodu zastavenia na priechode pre chodcov, alebo z dôvodu prekážky, alebo z dôvodu zabráneniu stretu s osobou alebo zvieraťom.

Na druhej strane, bol som v podobnej situácii ako bol vo vašom prípade prvý vodič deň pred Vianocami (aj keď človek nie je vinník nehody, tak ho čakajú nepríjemné vybavovačky) a poviem len toľko, som rád, že sa nikomu nič nestalo, ale každá príučka a každý, na vlastnej skúsenosti poučený vodič o tom, že vzdialenosť medzi autami a maximálna povolená rýchlosť nie sú na strandu, predstavuje zvýšenie bezpečnosti na našich cestách o jeden stupienok. Buďte rád, že ste neboli na diaľnici.
Reply on: johan #229338:
Ty si bol to prvé z tých troch áut či posledné?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement